iran flag

بررسی اعمال تخفیف برای پزشکان محکوم به حبس

اصلاح برخی مواد قانون مجازات اسلامی/ بررسی اعمال تخفیف برای پزشکان محکوم به حبسخانه ملت
سرویس: اجتماعی
نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در تشریح جلسه امروز کمیته حقوق و جزای کمیسیون متبوعش، گفت: در این جلسه اصلاح برخی مواد قانون مجازات اسلامی درجهت اعمال تخفیف برای پزشکان محکوم به حبس در دستور کار قرار گرفت.

سید حمیدرضا طباطبایی نائینی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز یکشنبه (12 مهر) کمیته حقوق وجزای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: در جلسه امروز کمیته بحث اصلاح برخی از مواد قانون مجازات اسلامی مطرح شد، البته محور اصلی بحث درباره این موضوع بود که وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده برخی پزشکان بر اثر تقصیر به حبس محکوم می شوند و قضات نمی توانند در موارد موردنیاز تخفیف اعمال کنند.

نماینده مردم نائین، خور وبیابانک درمجلس شورای اسلامی، افزود: بنابراین با همکاری مرکزپژوهش ها، قوه قضاییه و مرکزتحقیقات فقهی قم اصلاحاتی در برخی مواد قانون مجازات اسلامی صورت می‌گیرد زیرا اجرای این مواد درگذشته مشکلات واشکالاتی را درقوه قضاییه ایجاد کرده است؛ از این رو در حال حاضر حدود 8 ماده این قانون بررسی شده و در درجاتی از مجازات ها تغییراتی حاصل شده است.

نائب رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: با اصلاحات صورت گرفته دست قضات بازگذاشته می شود تا در جرائم غیرعمدی تخفیف برای محکومان درنظر گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.