iran flag

ایران با 7 هزار دفترخانه اسناد رسمی سومین کشور در جهان _حضور ایران در اتحادیه جهانی سردفتران باعث رشد ورونق می شود

رئیس کانون سردفتران روسیه در گفت‌وگو با میزان:
خبرگزاری میزان- کنستانتین کرسیک گفت: سطح فعالیت دفاتر اسناد رسمی در ایران بسیار پیشرفته است و حضور ایران در اتحادیه جهانی سردفتران باعث رشد و رونق می‌شود.

کنستانتین کرسیک رئیس کانون سردفتران روسیه در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با بیان اینکه حضور ایران در اتحادیه جهانی سردفتران باعث رشد و رونق می‌شود، اظهارکرد: سطح فعالیت دفاتر اسناد رسمی در ایران بسیار پیشرفته است، دربازدید از دفترخانه ای در تهران نحوه پذیرش ارباب رجوع، ثبت  اسناد رسمی، نحوه تنظیم قراردادها و اسناد، سیستم جامع الکترونیکی را مشاهده کردیم ، فعالیت دفاتر اسناد رسمی درایران در سطح بالا و حرفه ای انجام می‌شود.

وی گفت: نحوه استفاده از فناوری اطلاعاتی، IT و الکترونیزه شدن کل سیستم ثبت اسناد رسمی جالب بود و دفاتر رسمی ایران در استفاده از فناوری‌ها و گستره فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد نسبت به روسیه چند مرحله بالاتر قرار دارد که امیدواریم این مساله باعث افزایش تعامل کانون‌های دو کشور شود.

رئیس کانون سردفتران روسیه در ادامه اظهارکرد: سطح فعالیت دفاتر اسناد رسمی درایران بسیار پیشرفته است و به همین لحاظ می تواند برای اتحادیه بسیار مفید باشد.

کنستانتین کرسیک افزود:  چند کشور دارای بیشترین تعداد دفاتر اسناد رسمی هستند، چین با 12 هزار دفتراسناد رسمی ، روسیه حدود 8 هزار و ایران با حدود 7 هزار دفتر اسناد رسمی  به عنوان سومین کشور است که به طور گسترده از امکانات حقوقی استفاده می‌کند.

وی اضافه کرد: حضور ایران در اتحادیه باعث رشد و رونق می شود و برای ایران یک امتیاز و فرصت مناسب برای دیگر کشورها در اتحادیه خواهد بود.

رئیس کانون سردفتران روسیه با بیان اینکه کانون سردفتران ایران نهاد حقوقی بسیار معتبر و پیشرفته است بیان کرد: این نهاد با تدابیر اندیشیده شده و همکاری رئیس واعضای هیئت مدیره و تحولات صورت گرفته دارای اعتبار خاصی میان مردم و حفظ حقوق شهروندی شده است و درمیان مشاغل حقوقی جایگاه خاصی دارد.

وی بر تقویت روابط ایران و روسیه تاکید و اظهارکرد: ما در بحث اسناد رسمی نیازمند تبادل اطلاعات هستیم و باید از تجربیات کشور ایران در بحث اسناد رسمی استفاده کنیم.

نقل از میزان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.