iran flag

بررسی لایحه اصلاح بخشی از قانون تجارت روی میز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس

خبرگزاری میزان- سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از بررسی لایحه اصلاح بخشی از قانون تجارت در کمیسیون متبوعش خبر داد.

بررسی لایحه اصلاح بخشی از قانون تجارت روی میز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس

«محمدعلی اسفنانی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در ارتباط با جلسه عصر امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: ماده 241  لایحه قانون تجارت اصلاح شد و در کمیسیون حقوقی و قضایی و صحن مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

وی ادامه داد: این اصلاحیه سپس به شورای نگهبان ارسال شد اما با ایراد شورای نگهبان، لایحه مذکور به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بررسی ماده 241 لایحه قانون تجارت در دستور کار امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قرار دارد.

گفتنی است؛ طبق ماده 241 با رعایت شرایط مقرر در ماده 134 نسبت معینی از سود خالص سال مالی شرکت که ممکن است جهت پاداش هیئت مدیره در نظر گرفته شود، به هیچ وجه نباید در شرکت‌های سهامی عام از 3 درصد و در شرکت‌های سهامی خاص از 6 درصد سودی که در همان سال به صاحبان سهام قابل پرداخت است تجاوز کند. در هر حال این پاداش نمی‌تواند برای هر عضو موظف از معادل یکسال حقوق پایه وی و برای هر عضو غیر موظف از حداقل پاداش اعضای موظف هیئت مدیره بیشتر باشد. مقررات اساسنامه و هرگونه تصمیمی که مخالف با مفاد این ماده باشد باطل و بلااثر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.