iran flag

پرونده pmd ایران تا ابد بسته می شود

حقیقت‌پور:

پرونده PMD جمهوری اسلامی ایران تا 40 روز دیگر پس از ارائه گزارش آمانو به شورای حکام تا ابد بسته می‌شود

پرونده PMD جمهوری اسلامی ایران تا 40 روز دیگر پس از ارائه گزارش آمانو به شورای حکام تا ابد بسته می‌شود

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از ارائه گزارش آمانو به شورای حکام پرونده PMD جمهوری اسلامی ایران تا ابد بسته می‌شود.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگارخانه ملت، در خصوص نحوه همکاری‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: بر اساس پرونده PMD ایران سوالات مربوط به نظر آژانس را پاسخ داده و آژانس نیز بازدیدهای لازم را انجام داده‌ است.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر درمجلس شورای اسلامی گفت: از نظر ما این موضوع با آژانس تمام شده است و آقای آمانو باید گزارشی را در این زمینه تهیه کند و به شورای حکام بفرستد و تا 40 روز دیگر هم باید اعلام کنند که دیگر پرونده PMD جمهوری اسلامی ایران تا ابد بسته می‌شود.

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این بحث عاملی برای اجرائی شدن بندهای دیگربرجام است البته متعاقب این موضوع، وقتی که آژانس پرونده PMD را کنار گذاشت روند اجرائی شدن توافقات پیرامون شفاف سازی و کم کردن سانتریفیوژها را مورد بازدید قرار می‌دهد.

وی افزود: پس از آن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سازمان ملل و 5+1 گزارش می‌دهد و بعد از آن نوبت طرف مقابل است که تحریم‌هایی را که قانون دستور العمل لغوش را اعلام کرده‌اند عملیاتی کنند./

نقل از خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.