iran flag

ممنوعیت واردات کالای مصرفی از آمریکا “قانون” شد

 با ابلاغ بخشنامه نعمت‌زاده

ممنوعیت واردات کالای مصرفی از آمریکا “قانون” شد

نعمت‌زاده

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به معاونین و رؤسای سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها ممنوعیت واردات کالای مصرفی از آمریکا را رسماً ابلاغ کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به معاونین و رؤسای سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها اعلام کرد؛ با توجه به تأکید مقام معظم رهبری اجازه عرضه کالاهای مصرفی آمریکا را که جنبه نمادین حضور آمریکا در کشور می‌باشند، ندهند.

متن بخشنامه محمدرضا نعمت‌زاده برای ممنوعیت واردات کالای مصرفی از آمریکا به این شرح است: “با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در انتهای نامه 29 مهرماه 94 خطاب به حضرت حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهور محترم، در مورد توجه جدی به امر اقتصاد مقاومتی و ضرورت تقویت تولید ملی و نیز مراقبت بر جلوگیری از واردات بی‌رویه و به‌خصوص پرهیز از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا، لازم است کلیه معاونان و رؤسای سازمان‌ها ضمن تلاش در تقویت تولید ملی از واردات کالاهای مصرفی آمریکا جلوگیری نموده و اجازه عرضه کالاهای مصرفی آمریکا را که جنبه نمادین حضور آمریکا در کشور می‌باشد، ندهند”.

گفتنی است، این بخشنامه در تاریخ 9 آبان ماه 94 خطاب به قائم مقام وزیر در امور تجارت و معاون امور اقتصادی و بازرگانی،‌ معاون طرح و برنامه،‌ معاون امور صنایع، رئیس سازمان توسعه تجارت و رؤسای سازمانهای صنعت، معدن و تجارت صادر شده است.

پیش از این رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران نیز گفته بود: بنابر صلاحدید مسئولان کشور و بخشنامه‌ای که وزیر صنعت این هفته ابلاغ کرده است، کالاهای مصرفی که نماد آمریکایی دارد، برای ورود به کشور و توزیع با محدودیت روبه‌روست.

یدالله صادقی افزود: هیچ‌گونه پروانه کسب و فعالیت در کشور برای برندهای آمریکایی صادر نمی‌شود و اگر در گذشته بوده است از این به بعد انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: برند KFC که در گذشته پروانه کسب گرفته، به‌دلیل تخلف‌هایی که داشته، پلمب شده و این شرکت پروانه کسب خود را از کشور همسایه دریافت کرده است و هیچ ارتباطی با برند آمریکایی آن ندارد.

صادقی درباره قراردادهای بسته‌شده با دو شرکت آمریکایی برای واردات سیگار و نوشابه‌های آمریکایی گفت: این قرارداد در  بخش خصوصی بسته شده و دولت هیچ‌گونه قراردادی منعقد نکرده است.

وی ادامه داد: از مصرف کالاهای آمریکایی با نمادهای مخصوص طبق بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت جلوگیری می‌شود.

نقل از خبرگزاری تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.