iran flag

عدم ارائه اطلاعات‌مالیاتی از سال 95 جرم محسوب می‌شود

عسگری در نشست مشترک بانمایندگان اصناف؛

عدم ارائه اطلاعات‌مالیاتی از سال 95 جرم محسوب می‌شود/ بسیاری از اظهارنامه‌های تهران در سال 94 سفید است

عدم ارائه اطلاات‌مالیاتی از سال 95 جرم محسوب می‌شود/ بسیاری از اظهارنامه‌های تهران در سال 94 سفید است
سرویس: اقتصادی
رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه عدم ارائه اطلاعات مالیاتی از سال 1395 جرم محسوب می‌شود، گفت: بسیاری از اظهارنامه‌های تهران در سال 1394 سفید است، آیا در این صورت سازمان امور مالیاتی حق اعمال قانون را ندارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،علی عسگری امروز سه‌شنبه (19 آبان‌ماه) درنشست مشترک با برخی نمایندگان اصناف که در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تشکیل شده بود،گفت: نظام مالیاتی بخش کوچکی از اقتصاد کشور است و تمام مسئولیت اقتصاد به عهده نظام مالیاتی نیست.به اندازه مسئولیت سازمان نظام مالیاتی باید از آن توقع داشت.

رئیس سازمان امورمالیاتی با بیان اینکه باید درچارچوب قواعد و قوانینی که برای همه معین است حرکت کنیم، افزود: هرچقدر تکلیف‌مان را بهتر انجام دهیم نیاز به تشکیل جلسات نخواهد بود. براساس یک چارچوبی توافق شده که باید اظهارنامه داد.

برخی از مؤدیان مشمول بند (الف) و (ب) اظهارنامه بند (ج) پر می‌کنند

وی با بیان اینکه چطور یک مؤدی که مشمول بند الف و ب است، به خود اجازه می‌دهد که اظهارنامه بند ج را پر کند، ادامه داد: چرا نظام مالیاتی را به ناکارآمدی متهم می‌کنیم درحالی که طرف مقابل آن اصناف است. اظهارنامه یعنی هرچه فعالیت در طول یکسال انجام می‌شود بیان و طبق آن اسناد و مدارک ارائه شده است.

معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به اینکه بسیاری از اظهارنامه‌های تهران امسال سفید است، اظهار داشت: در این صورت آیا سازمان امور مالیاتی حق اعمال قانون را ندارد.

نرم افزار شفافیت مالیاتی در تهران حدود 30 درصد اجرا شده است

وی با بیان اینکه ازچند سال گذشته به سمت سیستم‌های شفافیت اقتصادی حرکت کرده‌ایم،افزود: دراین راه از تجربه دیگرکشورها استفاده،قانون را اصلاح کرده و یک نرم افزار ارائه شده است که این نرم افزار درتهران حدود 30 درصد اجرایی شده که براساس عدالت مالیات اخذ شود.

عسگری با بیان اینکه ازسال آینده چیزی به نام توافق وجود ندارد،ادامه داد: مالیات براساس فعالیت و درآمد اصناف گرفته می‌شود که اگر اطلاعات توسط اصناف ارائه نشود،جرم بوده و محرومیت اجتماعی به همراه دارد.

ارائه لایحه صندوق شفافیت مالیاتی به مجلس شورای اسلامی

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه این سازمان ابزارهای خود را برای اجرایی کردن قانون پیش بینی کرده است،گفت: چرا واحدهایی که صندوق دارند حاضر به اعلام آن نیستند و یا اینکه نمی خواهند از صندوق استفاده کنند.

وی با اشاره به لایحه ارائه شده به مجلس در خصوص صندوق شفافیت مالیاتی اظهار داشت: براساس این لایحه و تصویب آن توسط مجلس تکلیف قانونی می‌شود که چه کسانی موظف به نصب صندوق هستند و اینکه اگر صندوق نگذارند چه می‌شود.

مبنا برای دریافت مالیات اطلاعات است

عسگری با بیان اینکه تا زمانی که دراقتصاد نظم براساس قواعد خاص رعایت نشود،مشکلات حل نمی‌شود، افزود: مبنا برای دریافت مالیات اطلاعات است و مؤدی باید اطلاعات خود را به سازمان ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه هیچ کدام از اصناف طرف حساب ممیزی‌ها نخواهند بود،ادامه داد: درسیستم جدید تمام دریافتی‌ها قاعده‌مند می‌شود،قانون ارزش افزوده اگر درست عمل شود اشکالی ندارد.

عسگری اظهار داشت: اگر عوامل اقتصادی در جایگاه خود اسناد خرید و فروش ارائه دهند و در اظهارنامه ذکر کنند مشکلی رخ نمی‌دهد.

رئیس سازمان امورمالیاتی با بیان اینکه تولید نرم افزار یکپارچگی ساز مالیات کشور 5 سال زمان برده است، تصریح کرد: در نظام مالیاتی جدید کسی نمی‌تواند هیچ فعالیتی کند مگر اینکه در سامانه نظام مالیاتی ثبت نام کند. ایران خودرو در سال 94، 650 میلیارد تومان مالیات احراز کرده که تنها 150 میلیارد تومان مالیات از آن گرفته شده است و مالیات بر کالا و خدمت 9 درصد است./

نقل از خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.