سردفتران و دفتریاران گواهی الکترونیکی دریافت می کنند
تهران – سردفتران و دفتریاران سراسر کشور با دریافت گواهی الکترونیکی (R-A ) از این پس تمام عملیات نقل و انتقال اسناد را با بهره گیری از این سیستم انجام خواهند داد.
|
مسوول دفتر ثبت نام گواهی الکترونیک روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: گواهی الکترونیک (R-A ) همانند سند بوده و به منظور احراز هویت سردفتران استفاده می شود.
'مرجان مظفری' در تشریح نحوه عملکرد این گواهی افزود: به دلیل نبود امکان شناسایی طرف مقابل در دنیای مجازی برای سردفتران گواهی الکترونیک صادر خواهد شد و در نتیجه هویت افراد قابل پیگیری و شناسایی خواهد بود.
وی با بیان اینکه اطلاعات دریافت شده برای ارایه گواهی الکترونیک، براساس اطلاعات موجود در شناسنامه و کارت ملی خواهد بود،افزود: تمامی معاملات و فعالیت دفاتر ثبت بر اساس گواهی الکترونیک خواهد بود که در نتیجه احتمال جعل و کلاهبرداری از بین خواهد رفت.
مظفری تمام اطلاعات برای بهرهمندی از گواهی الکترونیک را به صورت رمز و کد اعلام کرد و گفت: در معاملات ملکی شاهد ارایه کد رهگیری بودیم که در نتیجه تمام معاملات ملکی پس از ثبت کد انجام خواهد شد و درصد جعل و کلاهبرداری را کاهش داده است .
همچنین 'فرید الدین محمدی ' مسوول مرکز گواهی الکترونیک (R-A ) کانون سردفتران نیز در این مورد گفت: برعهده گرفتن گواهی الکترونیک فرصتی برای سردفتران به شمار می رود .
وی با اشاره به خارج شدن نقل و انتقال خطوط تلفن و خودرو از حیطه اختیارات کانون سردفتران افزود : گواهی الکترونیک فرصتی برای دفاتر به شمار می رود که با تلاش مسوولان ذیربط صورت گرفته و لازم است به مرحله اجرا در آید