iran flag

درخواست نامه برای تمدید برنامه پنجم معنا ندارد/ برنامه ششم سال آینده بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با فارس خبر داد
درخواست نامه برای تمدید برنامه پنجم معنا ندارد/ برنامه ششم سال آینده بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از درخواست نامه نمایندگان برای تمدید قانون برنامه پنجم توسعه خبر ندارم و این موضوع باید در قالب طرح عنوان شود، گفت: قطعاً بررسی لایحه برنامه ششم به امسال نمی‌رسد و باید سال 95 تصویب شود.

خبرگزاری فارس: درخواست نامه برای تمدید برنامه پنجم معنا ندارد/ برنامه ششم سال آینده بررسی می‌شود

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به نامه برخی نمایندگان خطاب به هیأت رئیسه مجلس مبنی بر تمدید قانون برنامه پنجم در سال 95 اظهار داشت: برای اینکه برنامه پنجم در مجلس تمدید شود، نیاز به طرح دارد که باید توسط حداقل 15 نماینده تأیید شود و درخواست از طریق نامه برای این موضوع معنا ندارد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه حتی اگر دولت همزمان لایحه بودجه سال 95 و لایحه برنامه ششم را به مجلس ارائه کند، باز هم فرصت بررسی برنامه وجود ندارد، تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر اگر نمایندگان خواهان ارائه برنامه ششم به مجلس بودند، به دلیل آن بود که فرصت برای بررسی وجود داشت، اما در حال حاضر از موعد ارائه بودجه 95 نیز گذشته و هنوز هیچ کدام به مجلس ارسال نشده است.

وی تأکید کرد: به نظر می‌رسد دولت برای اینکه بتواند بودجه سال آینده خود را تنظیم کند، هر چه زودتر لایحه بودجه 95 را به مجلس برمبنای قانون برنامه پنجم ارائه دهد، تا نمایندگان آن را بررسی و تثبیت کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: نمایندگان خواستار ارائه لایحه برنامه زودتر از لایحه بودجه 95 بودند و به همین علت از دولت چنین درخواستی ارائه شد، اما تاکنون هیچ کدام از لوایح مورد نظر به مجلس نرسیده است.

کاتب با تـأکید بر اینکه راهی جز بررسی لایحه برنامه ششم توسعه وجود ندارد، یادآور شد: مجلس کنونی سال آینده در فرصت سه ماهه می‌تواند به مفاد برنامه ششم رسیدگی کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اینکه آیا طرحی از سوی نمایندگان برای تمدید قانون برنامه پنجم از سوی کمیسیون تخصصی مطرح شده است، گفت: خبری از ارائه طرح توسط نمایندگان برای تمدید قانون برنامه پنجم در سال ‌آینده ندارم.

نقل از فارس

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.