iran flag

طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها براساس اصل 85 رسیدگی می‌شود

با موافقت نمایندگان؛

طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها براساس اصل 85 رسیدگی می‌شود

طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها براساس اصل 85 رسیدگی می‌شود
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای رسیدگی به طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها طبق اصل 85 موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،‌ نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه 23 آذر) مجلس شورای اسلامی، با بررسی تقاضای رسیدگی به طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها بر اساس اصل 85 قانون اساسی، با 109 رأی موافق، 37 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

پس از رأی موافق مجلس، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اشکالاتی بر این طرح وجود دارد که ایجاب می کند نمایندگان به صورت فعال تر در جلسات کمیسیون تخصصی برای بررسی آن حضور یابند و مطابق آیین نامه مجلس باید برای هر ماده از این طرح، دو سوم حاضران رأی مثبت بدهند.

ابهامات قانونی موجود مانع وحدت رویه در محاکم قضایی درخصوص اراضی می‌شود

عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به‌عنوان پیشنهاددهنده این طرح گفت: اگر اصلاحات لازم درخصوص حفظ اراضی کشور صورت نگیرد، وحدت رویه لازم در محاکم قضایی از بین می‌رود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ابهامات قانونی موجود مانع وحدت رویه در محاکم قضایی می‌شود گفت: سرمایه گذاری در اراضی کشاورزی و باغات در تهران و شهرستان های بزرگ با شهرستان های کوچک بسیار متفاوت است همچنین رویه آن در در استان های شمالی نیز با سایر استان ها متفاوت است.

وی در ادامه به تأکیدات مقام معظم رهبری در اسفند 93 در خصوص توجه به اراضی کشاورزی اشاره و بیان کرد: ایشان فرمودند بعضی به کوهخواری و زمین خواری عادت کرده اند و در حال نابود کردن حوزه کشاورزی هستند.

رجایی ادامه داد: بی توجهی به فعالیت های زمین خواران در حالی است که وقتی یک روستایی نیاز دارد در زمین های خود ساختمان کوچکی بسازد با مشکلات فراوانی روبرو می شود و دولت جلوی او را می گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی کشور مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص لزوم بررسی این طرح طبق اصل 85 قانون اساسی خاطرنشان کرد: از آنجایی که کمتر از 30 جلسه به پایان عمر مجلس باقی است و قرار است قوانین بسیاری در صحن مجلس بررسی شود لازم است این طرح در کمیسیون بررسی و با کسب دو سوم آرا به صورت مستقیم به شورای نگهبان ارسال شود./

نقل از خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.