iran flag

دکتر تویسرکانی در همایش نقش توسعه ثبت و سند رسمی در نظم حقوقی و کاهش دعاوی اظهار داشتند: ارائه بیش از 60 میلیون خدمات ثبتی به مردم در سال جاری/ صدور 12 میلیون سند مالکیت در سیستم کاداستر/ وصول 32 هزار میلیارد ریال از معوقات بانکی در سال جاری با سیستمی شدن فرایند اجرای اسناد

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه براساس ارزیابی های بین المللی سازمان ثبت اسناد بهترین عملکرد را در زمینه بهبود فضای کسب و کار داشته است، گفت: در سال جاری بیش از 60 میلیون خدمات ثبتی به مردم ارائه شده است و با سیستمی شدن فرایند اجرای اسناد در 10 ماه گذشته از سال جاری قریب به 32 هزار میلیارد ریال از معوقات بانکی وصول شده است.

ارائه بیش از 60 میلیون خدمات ثبتی به مردم در سال جاری/ صدور 12 میلیون سند مالکیت در سیستم کاداستر/ وصول 32 هزار میلیارد ریال از معوقات بانکی در سال جاری با سیستمی شدن فرایند اجرای اسند

به گزارش خبرنگار حقوق و قضای خبرگزاری میزان احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز (چهارشنبه 7 بهمن) طی سخنانی در همایش نقش توسعه ثبت و سند رسمی در نظم حقوقی و کاهش دعاوی اظهار کرد: سازمان ثبت و نهاد ثبت رسمی امروز حجم انبوهی از خدمات را به مردم ارائه می کند.

وی ادامه داد: براساس آمار در سال 88 سازمان ثبت اسناد قریب به 27 میلیون خدمات ثبتی را به مردم ارائه کرده است که این آمار در سال جاری به بیش از 60 میلیون خدمت ارتقا یافته است.

تویسرکانی با اشاره به تحولات عظیم سازمان ثبت اسناد در دوره ریاست آیت الله آملی لاریجانی در قوه قضاییه گفت: تحول مجموعه سازمان ثبت اسناد که سابقه ای حدودا 100 ساله دارد نیازمند تبدیل سوابق و سیستم های سنتی به تنظیمات مدرن بود که این امر با مساعدت های آیت الله آملی لاریجانی در سالهای اخیر تحقق یافت.

رئیس سازمان ثبت اسناد با اشاره به بحث اجرای سیستم الکترونیکی اسناد گفت: در بحث ثبت اسناد در گام اول با قانع کردن مسئولان وزارت اقتصاد اوراق بهادار را حذف کردیم و از این طریق میلیون ها مکاتبه کاغذی میان دفاتر اسناد رسمی و اداره ثبت از بین رفت.

تویسرکانی با اشاره به اقدامات سازمان ثبت اسناد در استانداردسازی قراردادها و احراز هویت برخط و سیستمی کردن محاسبه پرداخت هزینه ها اظهار کرد: آخرین اقدامی که در سال جاری از سوی سازمان ثبت اسناد صورت گرفت ذخیره سازی اثر انگشت برای پیشگیری از جعل هویت بود.

وی با اشاره به اهتمام رئیس قوه قضاییه نسبت به موضوعات مرتبط با سازمان ثبت اسناد تصریح کرد: در سال 88 که خدمت آیت الله آملی لاریجانی رسیدیم، اصلاح قانون سردفتری و توسعه مقررات حاکم بر سردفتری اسناد رسمی در حوزه ازدواج و طلاق در زمره نخستین دستورات ایشان بود که اصلاحیه هایی در این زمینه صورت گرفت و به صورت لایحه به مجلس ارائه شد که متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در رابطه با ثبت شرکت ها و موسسات تجاری گفت: براساس ارزیابی های بین المللی سازمان ثبت اسناد در زمینه بهبود فضای کسب و کار بهترین عملکرد را در میان سایر دستگاه ها داشته است که البته در این زمینه به سبب عدم همکاری برخی دستگاه ها با مشکلاتی مواجه هستیم.

تویسرکانی با اشاره به فرارها و تقلب های مالیاتی اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد زیرساخت های لازم را برای کنترل دفاتر تجاری ایجاد کرده است، امیدواریم مسئولان وزارت اقتصاد مساعدت های لازم را در این زمینه انجام دهند تا از سوء استفاده های مالیاتی پیشگیری شود.

وی با اشاره به خلاء های قانونی که در حوزه ثبت اسناد مرتبط با ازدواج و طلاق وجود دارد خاطرنشان کرد: امروز مجموعه سوابق و اقدامات در حوزه ثبت وقایع و تجمیع اطلاعات و انتقال به ثبت احوال به صورت سیستمی درآمده و قابل پایش هستند و این اطلاعات می تواند مبنای برنامه ریزی های مهم در کشور باشد.

تویسرکانی با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه ثبت مالکیت های صنعتی و علائم تجاری اظهار کرد: امروز با طراحی سیستماتیک و دیجیتال در حوزه ثبت علائم تجاری متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت های در نظر گرفته شده علائم مشابه را ارائه دهند و ما شاهد هستیم که با اتخاذ این روش زمینه بروز تخلفات در بخش های مختلف از بین رفته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد با اشاره به اقداماتی که در حوزه ثبت املاک صورت گرفته افزود: علی رغم تمام محدودیت ها در سال های اخیر حدود 12 میلیون سند مالکیت در سیستم کاداستر صادر شده است و حتی یک مورد خطا و سند معارض در این سیستم وجود ندارد.

وی با اشاره به پیشرفت های حاصل شده در رابطه با تهیه نقشه های جامع کاداستر گفت: در حوزه اراضی طبیعی 6 میلیون هکتار، در حوزه روستایی 3 میلیون هکتار و در حوزه شهری یک میلیون و 300 هزار هکتار کاداستر اجرایی شده و اگر مساعدت های دولت انجام گیرد ما می توانیم زودتر از مهلت مقرر شده 5 ساله نیز کل کاداستر جامع کشور را اجرایی کنیم.

تویسرکانی در پایان با اشاره به سیستمی شدن فرایند اجرای اسناد خاطرنشان کرد: در 10 ماه گذشته از سال جاری با سیستمی شدن فرایند اجرای اسناد قریب به 32 هزار میلیارد ریال از معوقات بانکی وصول شده است.

نقل از میزان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.