iran flag

فیلترینگ؛فقط شبکه‌های غیراخلاقی/پیگرد قانونی تبلیغات غیرمجاز انتخاباتی در تلگرام

سفنانی:

فیلترینگ؛فقط شبکه‌های غیراخلاقی/پیگرد قانونی تبلیغات غیرمجاز انتخاباتی در تلگرام

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فضای مجازی با تاکید بر اینکه فیلترینگ تلگرام فقط شامل شبکه‌های غیراخلاقی می‌شود، گفت: تبلیغات غیرمجاز نامزدهای نمایندگی مجلس در تلگرام پیگیری می‌شود.
 فیلترینگ؛فقط شبکه‌های غیراخلاقی/پیگرد قانونی تبلیغات غیرمجاز انتخاباتی در تلگرام

محمدعلی اسفنانی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با آخرین اخبار مرتبط با فیلترینگ تلگرام، افزود: آنچه مشخص است قرار نیست شبکه‌ اجتماعی تلگرام فیلتر شود و اخباری غیرواقعی که در آستانه انتخابات نشر پیدا می‌کند برای بر هم زدن نظم و افکار عمومی جامعه است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فضای مجازی، مسدودسازی شبکه‌های غیراخلاقی را به تصویب رسانده و قصد این کار را دارد اما هنوز زمان اجرایی شدن آن به دلیل عدم تکمیل امکانات و شرایط مورد نیاز مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه فیلترینک گروه‌ها و کانال‌های غیراخلاقی تلگرام ارتباطی با مسائل سیاسی و انتخاباتی ندارد، افزود: کانال‌های تبلیغاتی که زودتر از موعد مشخص برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل شده‌اند موضوع مجزایی است که پیگردهای قانونی مختص خود را دارد.

اسفنانی تاکید کرد: اعضاء کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فضای مجازی به فیلتر کردن بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های غیراخلاقی و مجرمان رای داده‌اند و احتمالا در جلسه پیش رو به این موضوع به طور کامل‌تری پرداخته خواهد شد.

محمدعلی اسفنانی

وی با تاکید بر اینکه اگر تخلفی از سوی نامزدهای مجلس همچون تبلیغات زودهنگام در شبکه‌های مجازی دیده شود کانال‌های تبلیغاتی آن‌ها مسدود خواهند شد، گفت: در قانون وظیفه مسدودسازی شبکه‌های غیراخلاقی و غیرقانونی بر عهده کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فضای مجازی گذاشته شده است و در صورت لزوم بدون تشکیل جلسه مجدد اقدام به مسدودسازی کانال‌های غیرمجاز می‌شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر اقدام غیرقانونی انتخاباتی در فضای مجازی تخلف محسوب می‌شود و قابل پیگیری و برخورد است، گفت: همه نامزدهای نمایندگی مجلس توسط مسئولان مرتبط رصد می‌شوند و در صورت انجام تخلف و استفاده غیرقانونی از شبکه‌های مجازی با آن‌ها برخورد خواهد شد./

نقل از خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.