iran flag

ثروتی مطرح کرد: پرونده ای که پدیده شد/انتقاد از طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده پدیده شاندیز

ثروتی مطرح کرد:

پرونده ای که پدیده شد/انتقاد از طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده پدیده شاندیز

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه پرونده “پدیده شاندیز” در شورای عالی امنیت ملی درحال پیگیری است،گفت:دولت قبل اجازه فعالیت،تغییرکاربری و افزایش بنا را به “پدیده شاندیز” داده بود، درحال حاضر با وجود اینکه هزار و ۸۵۰میلیارد تومان از مردم پول گرفته شده اما به دلیل مشکلات پیش آمده ۳۰ هزار نفر بیکار شدند.

پرونده ای که پدیده شد/انتقاد از طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده پدیده شاندیز

موسی الرضا ثروتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در نامه ای به رئیس جمهور خواستار حل مشکل مردم در “پدیده شاندیز” شده ایم، گفت: بحرانی توسط برخی مسئولان خراسان رضوی در ارتباط با پرونده “پدیده شاندیز” به وجود آمده است، مسئولان باید اجازه دهند که این شرکت به فعالیت خود ادامه دهد، در غیر اینصورت باید هیئت مدیره جدید تشکیل دهند تا سهام و ساختمان های این شرکت فروخته شود، و بدهی مردم پرداخت شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کم کاری دستگاه های اجرایی سبب طولانی شدن روند تعیین و تکلیف پرونده “پدیده شاندیز” شده است، افزود:پس از انتخابات مجلس خواستار توضیحات رئیس جمهور هستیم، تا وی به همراه وزراء پاسخگوی طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده باشند.

موسی الرضا ثروتی

پیگیری پرونده پدیده شاندیز در شورای عالی امنیت ملی

ثروتی با اشاره به اینکه تعیین و تکلیف پرونده کاری مدیریتی است، ادامه داد:حدود یک سال و نیم است که مردم بلاتکلیف تصمیم گیری مدیران هستند، تصمیمی که درمدت یک هفته می توان اتخاذ کرد.

وی با بیان اینکه پرونده “پدیده شاندیز” در شورای عالی امنیت ملی درحال پیگیری است،اظهارداشت:تخلفات اعلام شده درخصوص “پدیده شاندیز” اقداماتی است که از نگاه دولت جدید تخلف است؛چراکه دولت قبل اجازه فعالیت،تغییر کاربری و افزایش بنا را به مدیرعامل “پدیده شاندیز” داده بود، درحال حاضر با وجود اینکه هزار و 850میلیارد تومان از مردم پول گرفته شده اما به دلیل مشکلات پیش آمده 30 هزار نفر بیکار شدند.

اختلافات در پرونده پدیده باعث ضرر و زیان مردم شده است

 افزود: وزرات امور اقتصادی و دارایی دولت قبل باید پدیده شاندیز را زیر نظر بورس قرار می‌داد، در واقع طبق ماده 99 قانون برنامه پنجم توسعه زمانی که سهام به مردم داده می‌شود باید تحت نظر بورس قرار گیرد که این بی توجهی و عدم نظارت دولت قبل تخلف شناخته شد، تخلفی که دولت قبل از آن حمایت کرده بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تذکر اینکه “پرونده پدیده شاندیز “تبدیل به موضوعی سیاسی نشود، تصریح کرد: اختلافات نباید باعث ضرر و زیان مردم شود و با مسائل اقتصادی نباید سیاسی برخورد کرد./

نقل از خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.