iran flag

کاهش 10 درصدی طلاق در خراسان رضوی

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی به میزان خبر داد

خبرگزاری میزان- رحمتی زاده گفت: در یازده ماهه اول امسال 15 هزار و 110 واقعه طلاق در دفاتر رسمی طلاق استان خراسان رضوی به ثبت رسیده است که نسبت به عدد 16 هزار و 682 واقعه طلاق مدت مشابه سال قبل 9/42درصد کاهش داشته است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: در یازده ماهه اول امسال 15 هزار و 110 واقعه طلاق در دفاتر رسمی طلاق استان خراسان رضوی به ثبت رسیده است که نسبت به عدد 16 هزار و 682 واقعه طلاق مدت مشابه سال قبل 9/42درصد کاهش داشته است.

رحمتی زاده گفت: در پی نپذیرفتن دادخواست مهریه از سوی محاکم و رسیدگی این خواسته به وسیله شعبه های اجرای ثبت اسناد و املاک طی یک سال اخیر تعداد طلاق ها در سطح استان خراسان رضوی روند کاهشی داشته است .

وی افزود: در این مدت 56 هزار 30 واقعه ازدواج در سطح استان خراسان رضوی به ثبت رسیده است که نسبت به عدد 62 هزار 705 واقعه ازدواج مدت مشابه سال قبل 65/10درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی افزود: در یازده ماهه اول امسال 3 هزار و 37 اجراییه صدور چک بلا محل در شعبه های اجرای ادارات ثبت اسناد و املاک صادر شده است که نسبت به عدد یک هزار و 370 مورد اجرایه مدت مشابه سال قبل 122 درصد افزایش داشته است .

رحمتی زاده در خصوص اعداد ثبت شرکت در این استان بیان کرد: در این مدت 3 هزار و 401 شرکت تجاری و 338شرکت تعاونی در استان خراسان رضوی در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری استان به ثبت رسیده است که به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل 39/5 و یک درصد رشد داشته است. همچنین تعداد 392 موسسه غیر تجاری در سال جاری به ثبت رسیده است که نسبت به تعداد 363 موسسه غیر تجاری ثبت شده در مدت مشابه سال قبل ، افزایش 8 درصدی را نشان می دهد.

نقل از میزان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.