iran flag

نشست خبری رئیس کانون سردفتران و دفتریاران

نشست خبری رئیس کانون سردفتران و دفتریاران

نشست خبری رئیس کانون سردفتران و دفتریاران

نشست خبری رئیس کانون سردفتران و دفترایارن با حضور نماینده رسانه ها صبح امروز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، محمدرضا دشتی اردکانی در نشست خبری در جمع نمایندگان رسانه ها، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، از تلاش و یاری خبرنگاران در سال جاری تشکر و قدردانی کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اسناد الکترونیکی اظهار داشت: 95 درصد امور در الکترونیکی کردن اسناد انجام شده و تنها پنج درصد باقی مانده که مربوط به قانون کاداستر است که آن هم در حال انجام و پیشرفت است.

دشتی اردکانی ابراز امیدواری کرد در سال آینده دفاتر جاری(معروف به دفتر سردفتر)در دفاتر اسنادرسمی و دفاتر املاک در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با الکترونیکی شدن کامل ثبت اسناد، جمع آوری شوند.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران در ادامه اجرای قانون پولشویی، شفاف سازی،‌سرعت و دقت در الکترونیکی کردن اسناد را از مزایای اجرای کامل ثبت الکترونیک اسناد برشمرد.

وی درخصوص بحث امنیت اسناد و گذار از ثبت سنتی به ثبت الکترونیک، گفت: سال 95 سال شکوفایی سازمان ثبت است و به سرعت در حال گذار از ثبت سنتی به ثبت مدرن و الکترونیک هستیم و دفاتر اسناد رسمی هم در این راستا یاریگر سازمان ثبت هستند.

دشتی اردکانی  در رابطه با اینکه برخی اعلام کرده اند پلیس بعضا وکالتنامه های تعویض پلاک را نمی پذیرد، گفت: هرفردی می تواند براساس قانون و حقوق شهروندی برای خود وکیلی داشته باشد و کسی نمی تواند افراد را از داشتن وکیل و حقوق شهروندی منع کند. گمان نمی کنم پلیس چنین حرفی را زده باشد. نپذیرفتن سندرسمی نقض قانون است و مجازات دارد و کسی نمی تواند از پذیرش وکالتنامه های رسمی استنکاف کند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در خصوص نحوه بازرسی از دفاتر اسناد رسمی اعلام کرد: در این راستا بارها اعلام کرده ایم که دفاتر اسنادرسمی از سوی چهار مرجع شامل سازمان بازرسی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور،‌سازمان امور مالیاتی و واحد بازرسی کانون سردفتران مورد بازرسی قرار می گیرند و 60 درصد دفاتر در سال جاری مورد بازرسی قرار گرفته اند.

وی در رابطه با نوع تخلفات صورت گرفته در دفاتر اسنادرسمی گفت: بیشتر تخلفات از لحاظ تخلفات شکلی بوده است و نسبت به سال گذشته، 22 درصد کاهش تخلفات داشته ایم.

دشتی اردکانی،‌ در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی درخصوص خدمات ارایه شده در دفاتر اسناد رسمی،‌گفت: در حال حاضر 46 خدمت در دفاتر اسنادرسمی ارایه می شود، سال آینده در صورتی که شرایط فراهم شود، گسترش خدمات دفاتر اسنادرسمی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه 110 دفتر خدمات قضایی در کشور وجود دارد که از این تعداد 55 دفتر در استان تهران وجود دارد،‌گفت: از تعداد کل ‌60 دفتر اسنادرسمی کار خدمات الکترونیک قضایی را انجام می دهند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران به صدور سند تک برگی در سال آینده از سوی دفاتر اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: در سال آینده برای صدور اسناد تک برگی دیگر نیازی به مراجعه به سازمان ثبت نیست و برای ارایه درخواست صدور اسناد تک برگی مراجعه به دفتر اسنادرسمی کافی است، به این صورت که بر اساس تفاهم نامه بین کانون سردفتران و سازمان ثبت، دریافت اسناد تک برگی از سوی دفاتر اسناد رسمی به سازمان ثبت ارایه می شود و این اسناد از طریق دفاتر به مردم ارایه می شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پایان، به آماری در سال 1393 اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 15 میلیون و 392 هزار و 322 سند تنظیم شده است، و امسال متاسفانه 3/15 درصد کاهش داشته است، تعداد 13 میلیون و 42 هزار و 619 سند تنظیم شده و در بین این ها بیشترین کاهش نسبت به اسناد رهنی و بانکی بوده است.همچنین در سال 1393 تعداد 804 هزار و 220 سند تنظیم شده است که امسال به تعداد 630 هزار و 635 کاهش یافته است.

وی افزود:اسناد بیع 8/12 درصد کاهش داشته که در سال 93 تعداد 4 میلیون و 157 هزار و 148 بوده است. امسال هم تعداد 3 میلیون و 624 هزار و 577 سندکاهش یافته و اسناد رهنی هم 21 و نیم درصد کاهش داشته است.

 محمد گودرزی، عضو هیات مدیره و مسئول واحد درمان کانون سردفتران و دفتریاران که در این نشست حضور داشت در خصوص نارضایتی برخی از سردفتران از وضعیت بیمه ودرمان کانون گفت: از آن جا که مسائل درمانی با سلامت و بهبود و بهداشت افراد در ارتباط است، از حساسیت خاصی برخوردار است و در این راستا همیشه اعتراضاتی را شاهد بوده ایم.

وی ادامه داد: موضوع سلامت در دنیا همیشه دغدغه دولتها بوده است، در هیات مدیره کانون هم دغدغه اصلی ارایه بهترین خدمات درمانی بوده است.در این دوره هم یک نفر از اعضای هیات مدیره انتخاب و مسئول پیگیری امور شد که در این راستا امور درمانی به بهترین نحو انجام شود و در حال حاضر در وضعیت درمانی نسبتا مطلوب قرار داریم و تا رسیدن به وضعیت مطلوب نهایی فاصله داریم و رضایتمندی نسبی از سوی همکاران وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با 200 مرکز درمانی که از بهترین مراکز هستند،‌طرف قرارداد هستیم و از این پس  خدمات رسانی واحد درمان در یک مسیر هموار و مسطح انجام خواهد شد.

در ادامه این نشست، احمدعلی سیروس، خزانه دار و عضو هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران در رابطه با نپذیرفتن وکالتنامه ها در مراکز تعویض پلاک گفت: اگر تردیدی در اصل یا جعل بودن وکالتنامه های سند خودرو دد مراکز تعویض پلاک وجود دارد، این امر با مراجعه با سایت سازمان ثبت به راحتی قابل پیگیری است، ادعای مسئولان نیروی انتظامی در نپذیرفتن این وکالتنامه ها قابل پذیرش نیست.

 نقل از سایت کانون مرکز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.