iran flag

رییس کانون سردفتران و دفتریاران در دیدار نوروزی شغل سردفتری بسیار پرتنش و پراسترس است

رییس کانون سردفتران و دفتریاران در دیدار نوروزی

شغل سردفتری بسیار پرتنش و پراسترس است

دیدار نوروزی هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی استان تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دشتی‌اردکانی رییس کانون سردفتران و دفتریاران در این نشست، ضمن گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک روز زن به همکاران به ویژه بانوان همکار، آغاز سال نو را به تمامی همکاران تبریک و تهنیت گفت.

وی با قدردانی از توجه ویژه معاونت امور اسناد سازمان ثبت،‌ گفت: انصافا در این دوران با ریاست دکتر تویسرکانی، دوران طلایی برای حوزه سردفتری بوده است و در سال گذشته در مورد افزایش نرخ حق التحریرها نظرات کارشناسی کانون با اندکی تغییر و کارشناسی با مساعدت دوستان ما در ریاست سازمان و حوزه معاونت اسناد به تصویب رسید.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به اینکه شغل سردفتری بسیار پرتنش و پراسترس است، سالی سرشار از آرامش و طمأنینه را برای همه همکاران در سراسر کشور آرزو کرد.

انجم شعاع معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تبریک آغاز سال 95 و ولادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س)، این سال را که با این ولادت به میمنت و مبارکی آغاز شده و با همین ولادت در پایان سال به انتها خواهد رسید به فال نیک گرفت.

وی با بیان اینکه سال جدید سالی است که باید شاهد اتفاقاتی در کانون و حوزه سردفتری باشیم به انتخابات پیش‌رو در استان تهران اشاره کرد و خواستار حضور چشمگیر سردفتران و دفتریاران در این مساله مهم و تاثیرگذار شد.

انجم شعاع نقش کانون و هیات مدیره را در احقاق حقوق و ارتقای جایگاه شغل سردفتری دارای موقعیت ویژه دانست و گفت: سیاست گذاری در سازمان ثبت جز با حمایت و همکاری سردفتران قابل تحقق نیست و هیچ قدمی در حوزه بهبود عملکرد دفترخانه‌ها نمی‌توان برداشت، مگر اینکه همه سردفتران و دفتریاران خواستار این تحولات باشند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد در سال 95 بحث حذف دفاتر جاری و جایگزینی آنها در اوایل سال به طور کامل اجرایی شود.

انجم‌شعاع در پایان سخنان خود بر “حذف آمارگیری سنتی در حوزه پرداخت های اینترنتی” و “حذف دفاتر جاری” و “پرداخت های ده درصد به صورت الکترونیک” تاکید کرد.

در این نشست احمدعلی سیروس و محمد گودرزی از اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران نیز حضور داشتند و طی سخنرانی با تبریک سال نو مواردی را در حوزه سردفتری مطرح کرده و به سئوالات همکاران پاسخ دادند.

نقل از ایسنا

۳ نظرات
  1. دفتریار خانم . می گوید

    ضمن تشکر از زحمات صادقانه و دلسوزانه جناب آقای دشتی اردکانی . به نظر من فقط آرزو کردن و امید داشتن تنها مارا به آرامش و سلامت روحی و جسمی نمیرساند باید در عمل هم هر چه از دستمان می آید تلاش کنیم . حالا که سختی شغل دفترخانه برایتان محرز گردیده برای جلوگیری از مرگ و میر سردفتران و دفتریاران محترم و اینکه لااقل تعداد زیادی از آنها به درجه رفیع بازنشستگی نایل شوند و ناکام از این دنیا نروند شغل مارا هم به عنوان مشاغل سخت قلمداد کنن تا لااقل برای خانمهای شاغل در این حرفه کمی زودتر بازنشستگی حادث گردد .

  2. نیک ذات دفتر 312 مشهد . می گوید

    ضمن تشکر از زحمات دلسوزانه و صادقانه تان جناب آقای دشتی اردکانی . طاقت فرسا بودن حرفه سردفتری با مسئولیت های مالا یطاق آن خصوصا برای بانوان سردفتر امری بدیهیست . به گونه ای که می توان این شغل را در زمره مشاغل سخت طبقه بندی کرد .پیشنهاد میگردد جهت دریافت آرامش درونی هر چه بیشتر سن بازنشستگی خصوصا برای خانمها کاهش یافته و همانند کارکنان مشاغل سخت با آنها رفتار گردد .

  3. توکلی می گوید

    سلام

    کانون خراسان قصد برگزاری دیدار نوروزی همکاران رو نداره؟ ضمنا طبق روال هر سال دیدار نوروزی با مدیر کل خراسان انجام نمیشه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.