iran flag

آغاز به کار موسسات داوری در سال جاری/پیشگیری از خشونت و کاهش تصادفات در دستور کار

 

معاون اجتماعی دادگستری اردبیل در گفت‌وگو با میزان خبر داد

خبرگزاری میزان- خدادادی در تشریح برنامه‌های سال جاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت: پیش زمینه‌ها برای راه اندازی موسسات داوری فراهم شده است و امسال این موسسات داوری به صورت رسمی در استان اردبیل آغاز به کار می‌کند.

«یوسف خدادادی» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضائی خبرگزاری میزان  برنامه‌های مهم این معاونت در سال جاری را تشریح کرد.

وی گفت: در جلساتی که برگزار شد اولویت‌ها و برنامه‌های سال 95 مشخص شدند. یکی از این برنامه‌ها پیشگیری از خشونت است. خشونت از نظر کمیت اولین جرم کشور است. به همین خاطر ما چند سال است که طرح پیشگیری از خشونت را در استان اردبیل دنبال می کنیم.

خدادادی تصریح کرد: خوشبختانه در سال گذشته در زمینه خشونت 12درصد نسبت به سال 93 کاهش داشتیم و این برنامه و موضوع را هم امسال با طرح‌های جدید ادامه می‌دهیم.

خدادادی گفت: بحث پیشگیری از وقوع جرم سرقت و کاهش تصادفات رانندگی از دیگر برنامه‌های معاونت اجتماعی است که در سال جاری است که دنبال می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اردبیل در ارتباط با موضوع زمین خواری گفت: ما در سال قبل هزار و 153 هکتار را رفع تصرف کردیم که نزدیک به 700 پرونده در این خصوص تشکیل شد و در حال رسیدگی است. ارزش ریالی این اراضی که به بیت المال اعاده شد حدود 835 میلیارد بوده است. در سال جاری این بحث و موضوع را ادامه می دهیم.

این مقام قضائی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ما بحث داوری است، همه پیش زمینه‌ها را برای راه اندازی موسسات داوری در استان اردبیل  آماده کرده ایم و امسال نهاد داوری به صورت رسمی در استان اردبیل آغاز به کار می‌کند.

وی توضیح داد: از جمله برنامه‌های قابل توجه، بحث پیشگیری از طلاق است. برای این موضوع ما 2 برنامه اساسی داریم. یکی بحث آموزش و مشاوره قبل از ازدواج است که راهکاری اساسی و بنیادی است که امسال عملیاتی می‌شود و یکی هم بحث ایجاد مراکز مشاوره جامع برای افراد متقاضی طلاق است. این مراکز در سال گذشته مشخص و معین شده اند و امسال این مراکز آغاز به کار می کنند.

نقل از میزان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.