iran flag

تنطیم اسناد وکالتی به دلیل کمبود مراکز تعویض پلاک افزایش یافته است

'محمد رضا دشتی اردکانی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،افزود: کمبود مراکز تعویض پلاک موجب شده که اغلب مردم به استان یا شهرهای مجاور خود عزیمت کنند و این امر بر طولانی شدن صف های تعویض پلاک تاثیر داشته است.
رییس کانون سردفتران و دفتر یاران یادآورشد: مشکل یادشده، مردم را وادار کرده اند که برای جلوگیری از اتلاف وقت، تنظیم اسناد به صورت وکالتی را در حوزه خرید و فروش خودرو ترجیح دهند.
دشتی اردکانی همچنین به تعداد قابل توجه دفاتر اسناد رسمی در شهرهای مختلف کشور، اشاره کرد و ادامه دا : کانون سردفتران و دفتریاران آمادگی کامل دارد تا در صورت واگذاری این وظیفه از سوی قانونگذار، آن را انجام دهد.
به گفته وی، اکنون در هزار و 18 شهر کشور تنها 170 مرکز تعویض پلاک وجود دارد، بنابراین 80 درصد مردم برای تعویض پلاک باید به شهرهای مجاور مراجعه کنند.
رییس کانون سردفتران و دفتریاران همچنین درباره اظهارات برخی مسوولان نیروی انتظامی مبنی بر اینکه نقل و انتقال مالکیت خودرو به صورت وکالتی، قانونی نیست، گفت: شرایط وکالت در قانون مدنی پیش بینی شده و هر کسی خلاف قانون مدنی صحبت کند، خلاف قانون سحن گفته است.
وی تصریح کرد: کسانی که اینگونه اظهار نظر می کنند، به طور حتم اطلاعی از قانون مدنی ندارند، در صورتیکه که بر اساس قانون مدنی هر کسی می تواند برای انجام امور خود، به فرد دیگری وکالت دهد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.