iran flag

راهکارهای اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان در گلستان بررسی شد

خبرگزاری میزان- در پی ادامه پیش فروش عادی مسکن در گلستان، شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان دیروز در گرگان تشکیل جلسه داد تا راهکارهای اجرایی کردن قانون پیش فروش مسکن را بررسی و اعمال کند.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان گلستان،در پی ادامه پیش فروش عادی مسکن در گلستان، شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان دیروز در گرگان تشکیل جلسه داد تا راهکارهای اجرایی کردن قانون پیش فروش مسکن را بررسی و اعمال کند.

حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان با تاکید بر این که پیش فروش ساختمان باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود گفت: متاسفانه هنوز هم برخی افراد بدون رعایت مفاد این قانون، به صورت غیر رسمی و در قالب قولنامه‌های عادی، اقدام به پیش خرید و پیش فروش مسکن می‌کنند.

وی گفت: پیش فروش عادی مسکن بدون رعایت مفاد قانونی و ثبت در دفاتر اسناد رسمی، امکان فروش همزمان یک واحد به چند نفر و ضرر و زیان مردم را فراهم می‌کند.

قاسمی وناجمی گفت: ممنوعیت پیش فروش مسکن برای زمین‌های فاقد سند رسمی مالکیت، ملزم شدن پیش فروش‌ کننده واحدهای مسکونی به پرداخت جریمه تاخیردر صورت تحویل ندادن واحدها در مهلت تعیین شده به خریداران از جمله مفاد این قانون است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان ادامه داد: اجرای این قانون علاوه بر حفظ حقوق مردم، از تشکیل و ورود پرونده‌های جدید به دستگاه قضایی جلوگیری می‌کند.

قاسمی وناجمی گفت: نشست امروز سه مصوبه مهم داشت که ممنوعیت پخش و درج آگهی پیش فروش مسکن بدون اخذ مجوز در رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری مهم ترین آنها بود.

حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی افزود: به منظور آشنایی مردم با قانون پیش فروش مسکن پخش برنامه‌های آموزشی از صدا و سیما هم در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

وی گفت: همچنین مقرر شد فرم قرارداد پیش فروش ساختمان در کمیته ای متشکل از راه و شهرسازی استان، شهرداری گرگان، اداره کل ثبت اسناد و املاک، نظام مهندسی، انجمن انبوه سازان و صنف مشاورین املاک استان تهیه شود.

نقل از میزان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.