iran flag

اسناد اجارات موقوفات از طریق سامانه جامع موقوفات صادر می شود

حجت الاسلام 'علی محمدی' روز پنجشبنه به خبرنگاران در مشهد اظهار داشت: بر این اساس با طراحی سند جدید اجاره در کلیه استانها، اسناد اجارات موقوفات صرفا در قالب این سند جدید و از طریق سامانه جامع صادر می شود و صدور اسناد قدیمی خارج از این چارچوب پذیرفتنی نیست.
وی گفت: با رونمایی از سیستم های اجارات و عملیات مالی و حسابداری در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه کشور اطلاعات کلیه موقوفات به روز خواهد شد.
این مقام مسوول تاکید کرد: به این ترتیب با به روز شدن اطلاعات مربوطه از مسائلی مانند غصب موقوفات و موقوفه خواری جلوگیری می شود.
وی اظهار داشت: صدور اسناد جدید اجاره برای مستاجران از طریق سامانه جامع تحولی چشمگیر در نوع مدیریت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پدید می آورد.
وی افزود: این رویه همچنین ارتباط با اصحاب وقف، مستاجران و همچنین اطلاع رسانی به مردم را نیز تسهیل می کند و موجب انجام امور در بهترین شکل ممکن خواهد شد.
محمدی اظهار داشت: به این ترتیب پاسخگویی به مردم و حل مشکلات آنان در حوزه های مختلف وقف نیز در کوتاه ترین زمان ممکن امکانپذیر می شود.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین از افزایش پنج برابری میزان موقوفات در کشور در سال گذشته نسبت به سالهای قبل از آن خبر داد.
حجت الاسلام محمدی گفت: این میزان وقف در کشور در نتیجه اجرای برنامه های ترویجی و تبلیغی در راستای توسعه فرهنگ وقف طی سال گذشته در رسانه ها محقق شده است.
وی بدون اشاره به شمار موقوفات سال گذشته ، اظهار داشت: تاثیرگذاری این برنامه ها نشان می دهد که مردم همچنان به ضرورت و جایگاه فرهنگ وقف در جامعه توجه دارند و علاقه مند به حضور موثر در این عرصه هستند.
وی تاکید کرد: لازم است این برنامه ها در جهت توسعه فرهنگ وقف بیش از پیش انجام شود تا شاهد تحولی شگرف در این حوزه باشیم.
محمدی اظهار داشت: در این راستا طی سالجاری برای هر یک از استانها سهمیه ای با توجه به پتانسیل ها و ظرفیتها برای ایجاد موقوفات جدید تعیین شده است که امیدواریم همچنان شاهد افزایش موقوفات باشیم.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه گفت: هم اینک بیش از 125 هزار موقوفه و یک میلیون رقبه در کشور وجود دارد.
وی با اشاره به وجود بیش از 10 هزار امامزاده و بقعه متبرکه در کشور گفت:سالانه پذیرای بیش از 90 میلیون زائر در این مکانها هستیم.ک/3
 

بدون نظر
  1. nbcbcnue می گوید

    CWK7AJ xewelwrgsqpq

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.