iran flag

دیدار اعضا هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی با دکتر علی آذری نماینده منتخب مردم قوچان

 

در دیدار اعضا هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی با دکتر علی آذری نماینده منتخب مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.
⚖️قوانینی که با مشورت صاحبان تخصص تدوین شود کارایی مناسب تری دارند💡در جلسه ای که در مورخه ۱۳۹۹/۲/۱۵ در محل کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی با حضور اعضا هیئت مدیره و برخی همکاران و مهمان جلسه آقای علی آذری نماینده منتخب مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد برخی مشکلات تقنینی پیش رو در حوزه دفاتر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به اینکه در سوابق تقنینی حوزه دفاتر اسناد رسمی تا کنون برخی طرح ها در مرکز پژوهش های مجلس و برخی به پیشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاک و برخی دیگر به پیشنهاد صاحبان تخصص از تصویب مجلس شورای اسلامی گذشته است اما تجربه ثابت کرده است طرح هایی که نظرات صاحبان حِرف و مشاغل جلب شده است کارآیی مناسب تری داشته است.
محمد رضا غلامپور با اشاره به تصویب عجولانه قانون پیش فروش و مشکلات آن افزود:
علی رغم گذشت یک دهه از تصویب قانون موصوف هم چنان با اشکال و کندی اجرا شاهد هستیم زیرا در تدوین قانون از نظر متخصصین استفاده نشده است.
رئیس هیئت مدیره کانون به طرح پیشنهادی قانون دفاتر اسناد رسمی که در سال گذشته در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده است اشاره نمود و افزود با توجه به عدم کارایی برخی مفاد قانون دفاتر اسناد رسمی در سال ۱۳۵۴ انتظار داریم نمایندگان دوره ی جدید مجلس پس از رفع اشکالات نسبت به تصویب طرح پیشنهادی اقدام نمایند.
🖋🖌🖊⚖️
جهت تصویب قوانین مناسب چاره ای جز استفاده از نظر کارشناسان و متخصصین نیست.

علی آذری دادستان سابق قوچان که هم اکنون ریاست دادگستری شهرستان فریمان را عهده دارد با اشاره به اینکه نهادهای مدنی از جمله کانون وکلا و کانون سردفتران و دفتریاران می بایست با تشکیل فراکسیون های تخصصی نسبت به ارائه ی طرح های پیشنهادی در حوزه قانونگذاری فعالیت بیشتری داشته باشند کما اینکه ریاست معظم قوه قضائیه نیز از تحولات جدید در حوزه قانونگذاری استقبال می نماید .
این نماینده منتخب مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی افزود در اکثر کشورهای دنیا یک نماینده پارلمان حداقل از نظرات بیست مشاور بهره مند می شود در حالیکه این خلا و نقص را در نمایندگان مجلس شورای اسلامی شاهد هستیم و امید داریم در مجلس پیش رو از ظرفیت مشاورین و کارشناسان بهره مند شویم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.