iran flag

تأکید معاون قوه قضائیه بر ضرورت تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای کاداستر جامع در کشور


دکتر"احمد تویسرکانی"معاون قوه قضائیه و رئیس سـازمـان ثبت اسناد و امـلاک کشور در جمع مـدیران کـل استانـهای این سـازمان در هفته قـوه قضائیه با بیان اینکه  سازمان ثبت اسناد در ابعاد مختلف هم اکنون در مرحله گذار بوده و با حرکتی مناسب به سمت تحول اساسی است و با اشاره به اهمیت  و تاثیر ثبت اسناد و املاک بر   زندگی احاد جامعه به برخی الویت های سازمان ثبت اشاره کردند.

ایشان، داده آمایی و ذخیره سازی اطلاعـــــات مهم پرونده های ثبتی در بانک های نرم افزاری  را از جمله این برنامه ها و اولویت های  سازمان در سال جاری دانستند که اجرایی شدن آنها، نقش و اهمیت زیادی در ارتقاء سلامت اداری و تحقق ثبت آنی معاملات به عنوان تکلیف سازمان در برنامه پنجم توسعه کشور دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجرای کاداستر جامع کشور را از دغدغه ها و اولویت های مهم این سازمان برشمرد که هم اکنون به لحاظ کمبودهای اعتباری و بی مهری بعضی از مسئولین، اجرای آن به کندی دنبال می شود.

وی اجرای کاداستر شهری و روستایی را از اقدامات مهم سازمان برشمرد که آثار ارزشمندی برای کشور خواهد داشت.

یشان همچنین از اجرایی شدن تشکیلات پیشنهادی جدید سازمان ثبت اسناد و املاک در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری نمود؛ با تغییرات و پیش بینی های انجام شده، بهبود شاخصهای اداری و نیروی انسانی را شاهد باشیم.

تویسرکانی بر تشکیل کانون های سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی در تمامی استانها نیز تأکید کرد و گفت: استانهای کوچک و همجوار می توانند با استفاده از ظرفیت های موجود و به صورت مشـــارکتی نسبت به راه اندازی کانون مطابق قانون اقدام نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.