iran flag

در جریان بازدید مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی از شهرستان های استان روند اجرای سامانه ثبت آنی در دفاتر اسناد رسمی بررسی شد

رحمتی زاده مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با حضور در شهرستان های درگز و قوچان از روند اجرای سامانه ثبت آنی در دفاتر اسناد رسمی بازدید نمود .

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با همراهی یکی از معاونان ، مسؤول حفاظت اطلاعات و تیم بازرسی ثبت استان با سفر به شهرستان های درگز و قوچان از نحوه اجرای سامانه ثبت آنی و نحوه پاسخگویی به مراجعین در 8 دفتر خانه اسناد رسمی درگز و 9 دفتر خانه اسناد رسمی قوچان بازدید نمود .

رحمتی زاده در جریان این سرکشی گفت : خوشبختانه مشکلات روزهای اولیه اجرای سامانه ثبت آنی بر طرف گردیده و هم اکنون سامانه فعال و پاسخگو است و افزایش میانگین تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی توسط سامانه ثبت آنی ، نسبت به روش دستی بیانگر این موضوع می باشد . وی گفت در حال حاضر ارباب رجوع برای دریافت سند در دفاتر اسناد رسمی نیاز به انجام سه استعلام دارد که یکی از آنها از ثبت اسناد و املاک و دو استعلام دیگر از شهرداری ودارایی می باشد که هم اکنون استعلام ثبت توسط سامانه و به صورت بر خط دریافت می شود و دو استعلام دیگر به صورت فیزیکی انجام می گیرد که در آینده با ایجاد ارتباط بین دستگاه های فوق الذکر و سامانه ثبت آنی ، دیگر نیاز به حضور فیزیکی جهت انجام استعلامات نمی باشد و مراحل استعلام و دریافت پاسخ استعلام به صورت الکترونیکی و برخط صورت خواهد پذیرفت .

در جریان این دیدار ها سردفتران اسناد رسمی اجرایی نمودن سامانه ثبت آنی که با در دسترس قرار دادن بانک اطلاعاتی ضمن کمک به بررسی اصالت مدارک ارایه شده توسط مراجعین باعث اطمینان خاطر در تنظیم اسناد توسط دفاتر اسناد رسمی و نیز شفاف سازی در پرداخت ها برای ارباب رجوع می گردد ، ابراز رضایت و خرسندی نمودند .

این گزارش می افزاید در جریان این سفر مدیرکل ثبت استان و همراهان با حضور در ادارات ثبت اسناد و املاک درگز و قوچان از نحوه اجرای سامانه های الکترونیکی و ارایه خدمات به مراجعین بازدید نمودند .

بدون نظر
  1. سید رسول رسولی می گوید

    با سلام
    احتمالا سامانه ثبت آنی در قوچان و درگز با سامانه دفاتر مشهد تفاوت دارد زیرا در دفاتر مشهد:
    اولا : تعداد و سرعت تنظیم اسناد حداقل در دفترخانه تحت تصدی اینجانب از قبل کمتر است مثلا یک تعهد ساده ک قبلا ۱۵ دقیقه وقت می گرفت اکنون بیش از ۲ ساعت وقت می گیرد .
    ۲- در مشهد بانک اطلاعاتی دفتر املاک در اختیار دفترخانه نیست و قابلیت کنترل و اصالت اسناد توسط سردفتر وجود ندارد و فقط امکان تطبیق اصالت مدارک هویتی فراهم است ، حتی شخص مراجعه کننده هم قابل احراز هویت با سامانه ثبت احوال نیست .

  2. سردفتر عصبانی می گوید

    امروز شنبه مورخه ۱۳۹۲/۰۷/۲۰ دفاتری که اجبارا از خدامات اینترنت شرکت مخابرات استفاده می کنند به دلیل قطع بودن اینترنت نتوانستند حتی یک سند تنظیم کنند و این مسئله برای ارباب رجوع نیز قابل قبول نبود و آنرا به سهل انگاری دفاتر مرتبط می دانستند . ظلمی که مخابرات مشهد در این رابطه در حق شهروندان می کند بی نظیر است چرا که با توجه به نوع خط تلفن نمی توان از خدمات اینترنت سایر شرکت های خصوصی مانند شاتل و … استفاده نمود و الزاما باید اینترنت مخابرات بگیری که این مسئله طبیعتا دامنگیر بعضی از دفاتر هم شده است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.