iran flag

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت : طی ۲۲ روز از شروع طرح ثبت آنی اسناد در سطح استان تا ظهر امروز بالغ بر ۷۶ هزار و ۵۵۰ سند تنظیم شده و شناسه یکتا دریافت کرده اند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت : طی ۲۲ روز از شروع طرح ثبت آنی اسناد در سطح استان تا ظهر امروز بالغ بر ۷۶ هزار و ۵۵۰ سند تنظیم شده و شناسه یکتا دریافت کرده اند.

غلامرضا رحمتی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این در حالی است که در سیستم ثبت سنتی و دستی که تا پیش از این طرح در دفترخانه های استان انجام می شد هر ماه حدود ۵۵ هزار سند ثبت می شد.

وی توضیح داد : در ثبت سنتی روزانه به طور متوسط حدود سه هزار و ۲۰۰ سند ثبت می شد که هم اینک این رقم بطور متوسط به حدود چهار هزار و ۳۰۰ مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه در این سامانه سرعت و سهولت انجام امور مراجعان نسبت به روش دستی بسیار بهبود یافته است ،گفت : با توجه به اینکه در چند روز نخست اجرای طرح مسائل ، مشکلات و محدودیت هایی وجود داشت ، طی چهار مرحله با جمع آوری این نواقص و محدودیت ها هر چند بسیاری از آنها جزئی بود اما در جهت تسریع و بهبود کار به تهران و سازمان مرکزی اعلام شد.

وی اظهار داشت : همچنین به دلیل بررسی وضعیت خروجی و عملکرد این سامانه بازدیدهای میدانی از دفاتر ثبت اسناد در مشهد و برخی شهرستان های استان چون درگز ، قوچان ، کلات ، تربت جام ، صالح آباد ، انجام شد و سامانه مشکل جدی نداشت و مواردی هم که توسط سردفتران و یا مردم اعلام شد، پیگیری گردید.

وی ادامه داد : در مجموع مشکلات روزهای نخست اجرای سامانه ثبت آنی برطرف شده و هم اینک سامانه فعال و پاسخگو است و افزایش میانگین تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی توسط سامانه ثبت آنی ، نسبت به روش دستی بیانگر این موضوع می باشد.

وی افزود: طبق برآوردها ، هم سردفترداران و هم مردم خراسان رضوی نسبت به آثار طرح تنظیم اسناد در این سامانه و سرعت و شفاف سازی آن در پرداخت ها ، رضایت دارند

http://mashhad.irna.ir/html/1392/13920717/80852997.htm.

بدون نظر
  1. سید رسول رسولی می گوید

    تقدیر و تشکر
    در پی مطلب منتشره اینجانب در خصوص مشکلات سامانه ثبت آنی در سایت کانون خراسان ،بلافاصله بدستور مدیر کل محترم ثبت استان هیاتی متشکل از ریاست بازرسی ثبت استان و مسئول دفتر فن آوری توسعه با حضور در دفترخانه به بررسی موضوع پرداخته و در این خصوص رهنمودهائی ارائه و اعلام نمودند: بمنظور تسریع در روند بهبود سامانه ثبت آنی ، سردفتران محترم مشکلات پیش رو و پیشنهادات را کتبا به کانون سردفتران خراسان اعلام و رونوشت آن را به بازرسی استان فاکس نموده تا به سازمان منعکس و جهت حصول نتیجه پیگیری گردد .
    جا دارد به عنوان عضوی از جامعه سردفتری بدلیل اهمیت دادن به انتقادات و پیگیری آنی موضوع از مدیر کل محترم و ریاست بازرس استان تقدیر و تشکر نمایم .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.