iran flag

ابلاغ تفاهم‌نامه کمیته امداد و سردفتران به تمام واحدهای ثبتی

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و سردفتران ثبت اسناد رسمی به صورت دستورالعمل به تمامی واحدهای ثبتی در استان ابلاغ می‌شود.

خبرگزاری فارس: ابلاغ تفاهم‌نامه کمیته امداد و سردفتران به تمام واحدهای ثبتی
 

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سید محمود بهرسی صبح امروز در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و سردفتران ثبت اسناد رسمی بیان کرد: این تفاهم نامه به صورت دستورالعمل  به تمامی  واحدهای ثبتی در استان ابلاغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلف مانند تخفیفات، ارائه خدمات رایگان مانند ثبت اسناد رسمی و ازدواج  در مناسبت‌های مختلف و همچنین اجرای طرح خدمات رایگان به مناطق زلزله‌زده است جمله برنامه‌های ویژه‌ای بوده است که این نهاد برای نیازمندان ارائه کرده است.

رئیس جامعه سردفتران استان بوشهر نیز گفت: مجموعه کمیته امداد به عنوان مجموعه‌ای است که هم در رفتار و هم در کردار صادق هستند.

علی حاجیانی اظهار داشت: قانون گزاران ثبت در راستای کمک به نیازمندان همیشه پیش قدم بوده‌اند و کانون سردفتران نیز قبل از این تفاهم‌نامه نیز خدمات مختلفی را به نیازمندان ارائه می‌کردند.

وی افزود: کمک به نیازمندان یکی از ارکانی  است که سردفتران و وکلا در ابتدای کار خود تعهد می‌کنند و این کار علاوه بر آسودگی خیال موجب اجر اخروی نیز می‌شود

 

.

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سررشته امور مربوط به تنظیم اسناد را با راه اندازی سامانه موسوم به ثبت آنی در دست گرفت و اگر می شد کند بودن سامانه و قطع شدن وی پی ان ها و مشکلات حقوقی سامانه را کنار گذاشت و به ماهیت این اقدام توجه کرد اینک باید اذعان داشت که سازمان ثبت می تواند با آماری که از این طرح ملی دریافت می دارد به وضعیت دفاتر اسناد رسمی در کل ایران سامان ببخشد به شرطی که این امر در اهداف راه اندازی پروژه ثبت آنی پیشبینی شده باشد .

    همانطور که می دانید مافیا تنها مختص سیسیل ایتالیا نیست و دفاتر اسناد رسمی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و اگر کنترل اینگونه دفاتر در ثبت آنی مد نظر قرار گرفته شده باشد اینک می توان امیدوار بود تا سازمان ثبت در حکومت اسلامی ریشه این دفاتر را بخشکاند تا سایر دفاتر از چشمه این عدالت و اثرات مثبت ثبت آنی بهره ای برده باشند .

    اسناد دولتی ، اسناد سازمانها و ارگانها و نیروهای نظامی و دوایر وابسته به آنها و بانکهای دولتی و خصوصی ، شهرکها و بنگاههای املاک و اتومبیل و … در کدام دفاتر اسناد رسمی تنظیم می شود ؟

    آیا سازمان ثبت تدبیری در خصوص دفاتر اسناد رسمی خیابان خرمشهر،بلوار گاز ، بلوار معلم و روبروی مراکز تعویض پلاک مشهد و شهرستانها و … که شان دفاتر اسناد رسمی را زیر سوال برده اند خواهد کرد ؟ آیا سازمان ثبت می داند که بازار سفید امضاء و دادن امتیاز به دلالها و واسطه ها هنوز داغ است ؟

  2. ناشناس می گوید

    آیا به نظر شما دفتری با تحریر ماهیانه میلیاردی وجود دارد ؟ اگر فکر می کنید خیر خیلی خوشبین هستید ! در حالیکه اکثر دفاتر اسناد رسمی با سیلی صورت خود را سرخ نگاه داشته اند و بیکاری خود را به آب و هوای بارانی و برف یا گرمای شدید ، آلودگی هوا ، طرح زوج و فرد و محرم و صفر و رمضان نسبت می دهند و برای خود بهانه های دلگرم کننده می تراشند ، دفاتری خاص منحصرا” در اختیار تنظیم اسناد این ارگانها هستند و وقت سرخاراندن ندارند .

    ثبت آنی که می تواند اینگونه بی عدالتی ها را با کنترل دفاتر خاص مرتفع نماید اینک حتی آمار کمیسیون تقسیم اسناد را نیز در سامانه فعال نکرده و کانون سردفتران نیز در سایت خود آمار تعداد اسناد را حذف نموده که البته علت آن را فعال نشدن آمار کانون در ثبت آنی عنوان نموده است !

    همچنین سازمان ثبت اینک می تواند دفاتر اسناد رسمی را که با زد و بند با مراجع فوق این بی عدالتی را موجب شده شناسائی و در تقسیم عادلانه اسناد نقش موثری را ایفاء کند .

    امروز به نحوی شده که بانکهای دولتی و خصوصی و ادارات حقوقی آنها و سایر نهاد های مذکور به دفاتر اسنادرسمی فخر می فروشند و اگر دفتری را هم جهت ارجاع سند انتخاب می کنند با هزار منت و دریافت پورسانت است

  3. ناشناس می گوید

    سازمان ثبت می تواند از جهات مثبت سامانه ثبت آنی استفاده نموده و این ارگانها را الزام به ارجاع سند بصورت عادلانه به نزدیکترین دفاتر بنماید و اگر منتی قرار است بر سر کسی گذاشته شود از این سو باشد ، چرا باید امور حقوقی ارگانها را انجام داد و منت هم کشید ؟ سازمان ثبت باید برای دفاتر اسناد رسمی کمی عزت قائل باشد چرا که این فرزند هرچند ناخوانده هم باشد بالاخره نام سازمان ثبت را بر خود دارد و شرعا” جایز نیست بگذارد غریبه ها دست روی این فرزند ناخوانده دراز کنند .

    لب کلام اینکه ! همانطور قبل تر نیز همکاران دیگر نیز پیشنهاد داده بودند سازمان ثبت از طریق سایت خود و دادن دسترسی به سازمانها و ارگانها و بانکها نسبت به دریافت درخواست آنها جهت تنظیم سند اقدام سپس نسبت به ارجاع اسناد به دفاتر اسناد رسمی محدوده بر اساس تقسیم عادلانه اسناد اقدام نماید .

    در واقع هدف احیای کمیسیون عقیم شده تقسیم اسناد است مگر اینکه خواست دیگری در پشت پرده خواهان وجود و ادامه این بی عدالتی ها باشد

  4. ناشناس می گوید

    چه شور و شعفی بود ! سیل سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی که برای انتخابات دوره هیات مدیره صف کشیده بودند همه برای یک هدف آمده بودند بهبود وضعیت و معیشت خود لذا با اشتیاق در صف طویل رای ایستادند و افرادی که به نظرشان می توانستند در آینده دفاتر اسناد رسمی مثمر ثمر باشند را انتخاب کردند سیروس با بیشترین آرای ماخوذه نفر اول این انتخابات شد و بعد تر به عنوان نائب رییس کانون انتخاب شد اعضای هیات مدیره مسئولیتهای مختلف کانون را فی مابین تقسیم کردند و سیروس مسئول واحد درمان و امور رفاهی شد ! که ایشان بعد از مدت کوتاهی از این سمت نیز طی نامه ای که در ادامه مطلب می توانید آن را ملاحظه بفرمایید استعفا داد که با استعفاء از قسمت درمان موافقت شد اما امروز نیز متوجه شدیم ایشان نائب رییس کانون سردفتران نیز نیستند !! چه اتفاقاتی در کانون سردفتران رخ می دهد و چرا نفر اول منتخب سردفتران که باید نقش تعیین کننده ای در برآوردن خواسته های سردفتران داشته باشد اینگونه کنار گذاشته می شود ؟

    کانون جدید تاکنون چه کار مثبت و امیدوارکننده ای برای بهبود وضع دفاتر اسناد رسمی انجام داده است انتظارات سردفتران و شعارهایی که دفاتر اسناد رسمی برای تحقق آن پا به عرصه انتخابات گذاشتند چه شد ؟

  5. ناشناس می گوید

    چرا کانون سردفتران که اینک همانند یک سازمان کارمند و دفتر و دستک درست کرده است دفاتر اسناد رسمی را برای درج قیمت واقعی معاملات و تقسیم عادلانه اسناد آرزو به دل گذاشته است و چرا هر سازمان و ارگانی که کانون با آن مکاتبه می کند نامه ها را بی پاسخ می گذارند یا وقعی بر درخواست های آنان نمی گذارد ؟

  6. ناشناس می گوید

    چرا تمام وعده ها برای زمان خرمن است ؟ اکثر همکاران بر این نکته متفق القول هستند که علت عدم کارائی بله قربان گویی است و در واقع آن جنگندگی و دفاع از حقوق دفاتر اسناد رسمی که انتظار آن را داریم در هیچ یک از اعضای هیات مدیره به چشم نمی خورد !

    حفظ موقعیت مانع از انجام وظائف کانون شده و متاسفانه عوامل مذکور صدمه جدی بر دفاتر اسناد رسمی وارد کرده است به قول خسرو داکانی یکی از کاندیداهای دور چهارم انتخابات کانون بحث بر سر همان روزمرگی و فرصت سوزی است که کانون دچار آن شده و حفظ میز سبب سکوت گردیده است .

    بهرحال هیات مدیره همانند دوره قبل بدون تغییر باقی مانده و دشتی و آقا صفری در قحط الرجال فعلی زمام کانون را در دست گرفتند فلذا انتظار از کانون سردفتران برای تغییرات مثبت و بهبود وضعیت و معیشت دفاتر اسناد رسمی خواسته بیهوده ای است

  7. ناشناس می گوید

    نظرات را نمیگذارید؟

  8. مشرق كم فروغ می گوید

    دز این تفاهم سردفتر باید بعنوان مددجو تحت بوشش کمیته می بوذ. زاحرن اشتباه شده:-/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.