iran flag

قزوین-ایرنا- مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان قزوین گفت: نقش و جایگاه دفاتر اسناد رسمی در تنظیم روابط اقتصادی، حقوقی، اجتماعی و اعتبار بخشیدن به معاملات در جامعه بسیار تاثیرگذار است

.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قزوین که روز دوشنبه به ایرنا نمابر شده استˈشهریار کناریوندˈ در جمع تعدادی از کانون ها و جوامع سردفتران و دفتریاران کشور افزود: اهمیت حقوق ثبت در تثبیت مالکیت مشروع اشخاص، تنظیم روابط اقتصادی، حقوقی، اجتماعی و اعتبار بخشیدن به معاملات بر هیچ اهل فنی پوشیده نیست.

وی با اشاره به نقش و جایگاه دفاتر اسناد رسمی در جامعه اضافه کرد: ثبت معاملات در دفاتر اسناد رسمی و اعتبار بخشیدن به آن بخش مهمی از اهداف حقوق ثبت به حساب می آید که مالکیت مالکین از طریق ثبت دفتر و سپس صدور اسناد مالکیت احراز می گردد و قانون به آن اعتبار می دهد.

کناریوند دفاتر اسناد رسمی را بازوان توانمند سازمان ثبت در پیشبرد اهداف عالیه سازمان دانست و ادامه داد: تنظیم اسناد، ثبت اسناد، همچنین گواهی امضای اشخاص و پذیرفتن اسناد و اوراق بهادار به عنوان امانت از وظایف اصلی دفاتر اسناد رسمی است و قانونگزار آن را به دفاتر اسناد رسمی سپرده است که اجرای صحیح آن موجب ایجاد آرامش در جامعه و جلوگیری از بروز اختلافات و کاهش دعاوی خواهد شد.

وی کانون سردفتران و دفتریاران را به عنوان یکی از نهادهای مدنی حافظ منافع سردفتران و دفتریاران بر شمرد و خاطرنشان کرد: از این جهت کانون سردفتران و دفتریاران حائز اهمیت مضاعفی است و می تواند در رعایت حقوق مردم و بهره مندی آنان از مزایای قانونی معاملات سالم در دفاتر اسناد رسمی تأثیرگذار باشد.

کناریوند افزود: بر اساس سیاستهای ابلاغی سازمان و در راستای قانون برنامه پنجم توسعه، خدمات ارایه شده ازسوی سازمان ثبت باید به صورت الکترونیکی به مردم ارایه گردد که ثبت آنی معاملات یکی از این موارد می باشد.

در این نشست نمایندگان کانون ها و جوامع تعدادی از استانها از جمله استان خراسان، قم، تهران، شیراز، اصفهان به میزبانی کانون سردفتران و دفتریاران استان قزوین حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.