iran flag

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت:روال اجرایی طرح به صورت سامانه ای و اینترنتی است و تمامی نوبت های ارایه شده به مردم بصورت الکترونیکی خواهد بود و کارمند ثبت اسناد و املاک یا کاربر، نمی تواند تغییری در زمان های رسیدگی ایجاد کنند.

 

 

رضا طالبی زادهˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نخستین سند در چارچوب اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان های فاقد سند مالکیت در 15 آبان ماه سال جاری صادر شده است.

وی عنوان کرد: در شهر کرمان تا پایان سال جاری 500 سند مالکیت در راستای اجرای این قانون صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اجرایی شدن این طرح از ابتدای آبان ماه سال 91، تصریح کرد: روال اجرایی این طرح به صورت سامانه ای و اینترنتی است و تمامی نوبت های ارایه شده به مردم بصورت الکترونیکی خواهد بود و کارمند ثبت اسناد و املاک یا کاربر، نمی تواند تغییری در زمان های رسیدگی ایجاد کنند.

طالبی زاده، گفت: افراد پس از ثبت نام در سامانه و ارایه مدارک و مستندات خود به صورت فایل های اسکن شده، باید در زمان تعیین شده از سوی سامانه، مدارک خود را به ادارات ثبت اسناد و املاک ارایه کنند تا در کمیته تخصصی مورد بررسی قرار گیرند.

وی افزود: هیات رسیدگی قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی متشکل از یک قاضی دادگستری، رییس ثبت اسناد و املاک یا نماینده یا قائم مقام وی و نماینده ای از سوی ادارات راه و شهرسازی یا جهاد کشاورزی است که با توجه به مدارک و مستندات ارایه شده، ارایه نظر می کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از صدور رای، این رای طی دو نوبت در روزنامه ها آگهی می شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان به محدودیت های تعیین شده در راستای اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان های فاقد سند مالکیت قانونی، اشاره کرد و گفت: زمین محصور و غیر محصور شامل این طرح نمی شود و در زمین باید بنا احداث شده باشد، اراضی دولتی شامل این طرح نمی شود و اراضی فاقد سابقه ثبت از جمله محدودیت های این قانون هستند.

طالبی زاده افزود: در شهر کرمان اراضی باغی بالای دو و نیم هکتار و اراضی مزروعی بالای هفت و نیم هکتار شامل اجرای این قانون می شوند و برای زمین های با متراژ کمتر امکان اجرای این طرح وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در صورتی که افرادی متقاضی دریافت سند از این سامانه باشند اما اراضی آنها مشمول میزان تعیین شده در قانون نباشد، می توانند با تجمیع با سایر خرده مالکان نسبت به این کار اقدام کنند.

وی تاکید کرد: سایت اینترنتی www.sabtemelk.ir برای ثبت نام متقاضیان فعال است.ک/3

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.