iran flag

149 هزار و 659 فقره سند در سامانه ثبت آنی معاملات ثبت شده است


کرمان . ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: تا پایان دی ماه سال جاری 149 هزار و 659 فقره انواع سند توسط سامانه ثبت آنی معاملات در سطح استان کرمان صادر شده است


رضا طالبی زادهˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سامانه ثبت آنی معاملات از 26 شهریور ماه در استان کرمان فعال شده است که در ابتدای آغاز به کار، مشکلاتی داشته و هر چه جلوتر می رویم، مشکلات آن کمتر شده است.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در زیرساخت های مخابراتی مورد نیاز برای اجرای این سامانه، عنوان کرد: هم اکنون این مشکلات به حداقل ممکن کاهش یافته است.

وی از اجرای سامانه ثبت آنی معاملات به عنوان یک تحول بزرگ یاد کرد و ادامه داد: مشخص شدن افراد ممنوع المعامله، جلوگیری از جعل و کلاهبرداری، حذف دلالان و واسطه ها و امکان بررسی آنلاین اصالت اسناد سجلی از جمله محاسن ثبت آنی نسبت به ثبت سنتی است.

طالبی زاده یادآور شد: با استفاده از سامانه ثبت آنی معاملات، دستگاه های نظارتی و سازمان های مرتبط نیز امکان بررسی و کنترل عملکرد دفاتر اسناد رسمی را خواهند داشت.

وی با اشاره به این مطلب که استعلامات مورد نیاز برای انجام معاملات در سامانه ثبت آنی معاملات به صورت الکترونیکی است، گفت: اگر ملک مورد معامله دارای سابقه بازداشت یا توقیف داشه باشد، در این سامانه مشخص خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تصریح کرد: با استفاده از سامانه ثبت آنی معاملات، میزان مراجعات حضوری به ادارات ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی کاهش یافته و از میزان معطلی مردم نیز کاسته می شود.

وی جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه مردم را از دیگر مزایای سامانه ثبت آنی معاملات ذکر کرد و افزود: اجرای این سامانه بسیار به نفع مردم و کشور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.