iran flag

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با مکانیزه کردن فعالیت‎های سازمان، نظارت کامل بر امور در سراسر کشور امکان‌پذیر می‌شود و این امر امکان تخلف را از بین می‌برد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، "محمدحسن بکائیان" ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رسیدگی کامل به تعیین تکلیف اسناد عادی که مردم در سامانه اینترنتی این سازمان ثبتنام کردهاند در دستور کار این سازمان قرار داشته و داده‌آمایی پروندهها و آرشیو الکترونیکی آنها در حال انجام است.

 

وی افزود: این اسناد در دو بخش هستند که یک بخش آن منجر به صدور سند مالکیت شده و بخش دیگر اسناد مالکیتی هستند که علی‌رغم سابقه ثبت، سند مالکیت برای مردم صادر نشده است و همه اطلاعات آن دسته اسناد مالکیتی که صادر شده به صورت آرشیو منسجم انجام شده، ولی آرشیو الکترونیکی آن سال آینده صورت خواهد گرفت.

 

بکائیان تصریح کرد: یک میلیون و 200 نفر نیز متقاضی تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهایی که فاقد سند رسمی می‌باشد، هستند که تاکنون 30 درصد از این متقاضیان دعوت شدهاند و برای 100 هزار نفر رای نهایی صادر شده است.

 

این مسوول تاکید کرد: در رابطه با اجرای طرح کاداستر و نقشه‌برداری از همه املاک، نیاز به پشتیبانی بیشتر و امکانات بودجه‌ای است، زیرا آرشیو 30 میلیون پرونده که حجم بالایی از اوراق و اطلاعات را دارد کار سختی است، لذا توجه ویژه دولت را در تعریف بودجه نیاز دارد.

 

بکائیان در ادامه خاطرنشان کرد: ثبت آنی که به صورت الکترونیک معاملات انجام می‌شود از اقدامات مهم در راستای کاهش ارباب‌رجوع به این سازمان است که طبق آمار درحدود 4 میلیون استعلام حضوری بین دفاتر ثبت و ادارات ثبت انجام می‌شود که با خروج از حالت سنتی از این مراجعات جلوگیری می‌شود و استعلامات مورد نیاز به صورت مکانیزه صورت میگیرد که در این روش تخلفات به حداقل رسیده و فعالیتها با دقت بیشتری انجام می‌شود.

 

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: در 11 ماهه امسال بیش از 2 میلیون و 200 هزار سند مالکیت کاداستری تک‌ برگ و مکانیزه در کشور صادر شده است و دیگر سند مالکیت قدیمی برای افراد صادر نمی‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.