iran flag

تاکید معاون قوه‌قضائیه بر ارتقاء جایگاه سردفتری اسناد رسمی و ازدواج و طلاق

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی این سازمان ارتقای جایگاه سردفتران اسناد رسمی و ازدواج و طلاق در کشور است.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، احمد تویسرکانی در سفر به استان کرمانشاه با حضور در جمع سردفتران اسناد رسمی و ازدواج و طلاق این استان، بر ارتقاء و افزایش خدمت رسانی این دو حوزه مهم حقوقی به مردم تاکید کرد.

 

وی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و تغییر انتظارات متقاضیان افزود: نیازمند تحول جدی در ارائه خدمات به شهروندان هستیم و این امر با استفاده از فناوری‌های نوین و گذر از شیوه‌های سنتی میسر خواهد شد.

 

معاون قوه قضائیه در ادامه با بیان این‌که «ارتقاء جایگاه سردفتری در گرو افزایش اعتماد عمومی و ارتقاء رضایتمندی متقاضیان است» یکی از راه‌های کسب آن را اصلاح فرآیندها و افزایش سرعت و صحت در ارائه خدمات به مراجعان دانست و تاکید کرد: باید فرآیندهای زائد حذف و شیوه‌های اصلاح شده با اتکا به فناوری‌های جدید جایگزین آن شود.

 

وی تصریح کرد: حذف اوراق بهادار یکی از مهمترین اقداماتی است که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در همین راستا انجام داده است.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند مناسب انجام امور در سامانه ثبت الکترونیک اسناد ادامه داد: ثبت الکترونیک اسناد رسمی یکی از امور مهمی بود که امسال توانستیم آن را اجرایی کنیم و این طرح آثار ملی بسیار ارزشمندی در حوزه شفاف سازی و تسریع و تسهیل امور مراجعان ایفا کرده و ان‌شاءالله در آینده آثار مثبت آن بیش از پیش نمایان خواهد گشت.

 

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان بر تسریع در شکل‌گیری کانون سردفتران اسناد رسمی استان کرمانشاه تاکید کرد.

 

در ابتدای این جلسه روسای جوامع سردفتران اسناد رسمی و ازدواج و طلاق استان کرمانشاه ضمن بیان مطالب خود بطور جداگانه، از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بهبود سیستم‌ها به منظور بهینه سازی خدمت رسانی به مردم و ارتقاء جایگاه سردفتران قدردانی کردند.

بدون نظر
  1. .... می گوید

    تقسیم اسناد را بر قرار کنید جایگاه سردفتری تا عرش ارتقا می یابد.

  2. دفتریار می گوید

    این حرفت رو باست با اب طلانوشت تقسیم اسناد باعث ارتقا شان و درامد و خیلی چیزای دیگه میشه

  3. علی می گوید

    باسلام علاوه بر مورد بالا در تبصره ۱ و ۲ ماده ۲۹ قانون تخلافات راهنمایی ورانندگی سازمان ثبت را موظف کرده که لیست دفاتر اسناد رسمی را به راهنمایی ورانندگی اعلام وبه نوبت ودورهای به صورت هفتگی شرایط را بوجود آورد که این بر دلیل تقسیم اسناد منقول می باشد حال راهنمایی ورانندگی به وظیفه خود عمل نمی کند ولی سازمان ثبت می تواند این شرایط را برای تقسیم اسناد اتومبیل بوجود آورد تا به نوشته همکار گرامی جایگاه سردفتر تا عرش ارتقا پیدا می کند البته اگر منافع بعضی از سردفترها آتهم به ناحق را نادیه بگیرند

  4. : می گوید

    موافقم هرچند برخی دوستان زیاده خواه نمیخاهند

  5. کاتب می گوید

    به نظر من یکی از مواردی که شئون و جایگاه دفاتر را در عصر حاضر که عصر تکنولوژی و سرعت است تنزل داده همین دفاتر جاری است . اکثر تخلفات همکاران هم از همین دفتر جاری ناشی می شود . عده ای از همکاران برای جلب مشتری بیشتر و کارراه اندازی سریع مشتری، اقدام به گرفتن سفید امضا می کنند و توقع مردم و ارباب رجوع را بالا می برند . اگر با اجرایی شدن ثبت آنی تدبیری اتخاذ می شد که دفاتر حذف میشد جایگاه و شان دفاتر خیلی افزایش می یافت و جلوی بسیاری از تخلفات گرفته می شد .

  6. رسول شیرازی می گوید

    گر چه سخن دوست شیرین و دلنشین شود و لاکن تجربه چند سال اخیر نشان دده اکثر دفاتر اسناد رسمی با در آمد پائین توان اداره دفتر خانه به نحو احسن را ندارند .هر سال مبلغ اجاره در حال افزایش و حقوق کارکان هم به تبع تورم سالیانه باید افزایش یابد که با این وضعیت فعلی یا باید درب دفتر خانه را تخته کرد و یا کارمندان را استثمار نمود تا دفتر بتواند سر پا بایستد.بماند اداره دارائیکه هر سال هم به میزان مالیات مشاغل می افزاید و بعد هم دوباره در وسط سال جریمه عدم تکمیل دفاتر می فرستد و تقاضای مبلغ آن را می نماید .

  7. il;hv می گوید

    باسلام
    بنده هنوز معنی ومفهوم این ارتقاء جایگاه سردفتری را متوجه نشده ام لطفا سازمان ثبت اقدام عملی ولازمی جهت این ادعا به انجام برساند وگرنه تعارف خشک وخالی هیچ سودی به حال ماندارد یکی ازاین راهها واقعی کردن نرخ حق التحریر معاملات مربوط به املاک است که باید هرچه سریعتر انجام شود

  8. 0000 می گوید

    از همکار عزیزی در منطقه قاسم آباد شنیدم که کل مبلغ تحریر دفترخانه اش در بهمن ماه یک میلیون تومان (۱۰۰۰۰۰۰ تومان) بوده است . درآمدش پس از کسر هزینه ها حتی از دفتریارش نیز کمتر بوده است . اگر این دوست ما در میدان فردوسی جویای کار می شد درآمدش بیش از این بود . این است شان و منزلت سردفتری که از آن فقط یک تابلو بر جای مانده است .!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. سردفتر می گوید

    باسلام
    ارتقاء جایگاه یعنی چه ؟ کدام اقدام عملی سازمان ثبت رادلیل ارتقاء جایگاه سردفتران بدانیم .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.