iran flag

دارندگان تاکسی و وانت بار از پرداخت مالیات 92 معاف شدند

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: دارندگان تاکسی و وانت بار با توجه به اینکه درآمدشان مشمول دامنه معافیت می شود از پرداخت مالیات عملکرد سال 92 معاف شدند، اما این معافیت منوط به تکمیل اظهارنامه مالیاتی است.

 

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: دارندگان تاکسی و وانت بار با توجه به اینکه درآمدشان مشمول دامنه معافیت می شود از پرداخت مالیات عملکرد سال 92 معاف شدند، اما این معافیت منوط به تکمیل اظهارنامه مالیاتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، به نقل از (شادا)  علی عسکری در حاشیه مراسم افتتاح تکمیلی طرح جامع مالیاتی در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها و افزایش پایه معافیت مالیاتی در سال گذشته برخی از مشاغل مرتبط با خودرو همانند تاکسی ها و وانت بار ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده سال 92 معاف می شوند.
وی اظهار داشت: این مشاغل که مالیات کمتری را در سنوات گذشته پرداخت می کردند، در پایه درآمد مشمولان پایه معافیت مالیاتی برای عملکرد سال 92 قرار می گیرند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: البته تمامی مشاغل و تاکسی داران و وانت داران باید اظهارنامه مالیاتی را ارایه دهند تا بتوانند از تسهیلات قانونی استفاده کنند.
وی با بیان این که، علاوه بر این تمام مشمولان مالیاتی که از معافیت برخوردار هستند باید نسبت به ارایه اظهارنامه اقدام کنند تصریح کرد: برای مشاغل خودرو سالانه جداولی تهیه می شود که بر اساس آن و با توجه به نوع، سال ساخت و ظرفیت آن میزان مالیات مقطوع اعلام می شود….

 

پرداخت مالیات الکترونیکی شد

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص طرح جامع مالیاتی و تأثیر آن بر جامعه، اظهار داشت: در نظام فعلی مالیات تا زمانی که طرح جامع کامل و اظهارنامه الکترونیکی دریافت می شود، در این زمینه تسهیلاتی فراهم شده به نحوی که کد رهگیری برای مؤدیان صادر می شود و دیگر نیازی به مراجعه برای ارائه پرینت اظهارنامه الکترونیکی وجود ندارد و پرداخت ها نیز به صورت الکترونیکی صورت می گیرد.
عسکری تصریح کرد: مشاغلی که اظهارنامه الکترونیکی خود را اظهار کردند، برای تقسیط بخشی از مالیات خود با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان در تیر ماه(زمان ارایه اظهارنامه) قرار دارد، می توانند این تقسیط را در مرداد ماه انجام دهند تا سختی کار مؤدیان در این ماه مبارک ایجاد نشود.

افزایش مالیات بر ارزش افزوده قانونی است

وی در پاسخ به این پرسش که چرا دولت در اجرای قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده هر سال یک درصد روی این مالیات می گذارد، گفت: هر مساله ای که قانون می شود، لازم الاجرا است و طبق قانون برنامه پنجم توسعه هر سال یک درصد به نرخ مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود و سازمان امور مالیاتی به عنوان مجری قانون آن را اجرایی می کند.
عسکری افزود: یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده امسال متعلق به بخش سلامت است که برآورد این یک درصد 2900 میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت برای توسعه خدمات بهداشتی قرار می گیرد


http://www.dolat.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=0&Id=243202

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.