iran flag

تاکید رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر تقویت فرهنگ ثبت رسمی

تویسرکانی: یکی از نیازهای فعلی جامعه ما توسعه فرهنگ ثبت رسمی معاملات به منظور ایجاد نظم حقوقی و کاهش قابل توجه دعاوی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دکتر احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور در برنامه زنده تلویزیونی «صبح بخیر ایران» در شبکه اول سیما، با اعلام این مطلب گفت: با راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی اسناد رسمی سالانه بیش از 20 میلیون سند رسمی که به صورت کاغذی تنظیم می شد ، هم اکنون به طور الکترونیکی و بدون نیاز به کاغذ انجام می پذیرد.

 

وی افزود: ایجاد بانک شناسه اشخاص حقوقی اقدامی مهم در جهت انتظام بخشیدن به فعالیت های اقتصادی کشور بوده و تا کنون حدود یک میلیون و هفتصد هزار شناسه، به اشخاص حقوقی در این بانک اختصاص داده شده است.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به کاهش مراجعات به اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری نیز اظهار داشت: با راه اندازی سامانه الکترونیکی ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری، میزان مراجعات به ادارات ثبت شرکتها به کمتر از یک دهم کاهش یافته است.

 

معاون رئیس قوه قضائیه افزود: برنامه ریزی و اقدام لازم جهت ایجاد آرشیو الکترونیکی پرونده های ثبتی در حال انجام است که بر اساس آن کلیه پرونده های ثبتی داده آمایی شده و با ایجاد بانک اطلاعاتی این پرونده ها، دیگر در روند امور ثبتی نیازی به استفاده از پرونده های کاغذی و جابجایی مداوم آنها نخواهد بود.

 

وی بیان داشت: نزدیک به 300 میلیون سابقه ثبت اسناد رسمی در دفترخانه ها و 700 هزار سابقه ثبت علائم تجاری، طرح های صنعتی و اختراعات در حوزه مالکیت صنعتی در طول صد سال تشکیل شده و کار عکس برداری از همه این سوابق در حال انجام است.

 

تویسرکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم دستیابی به سلامت اداری تنها با تکیه بر مجازات ها و برخوردها، اظهار داشت: باید با مطالعه، راه های تخلف را ببندیم و این کار در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حال انجام است.

وی افزود: در سال های گذشته سالانه حدود 20 هزار بازرسی حضوری از واحدهای ثبتی و دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق در سراسر کشور صورت می گرفت که با راه اندازی سامانه های الکترونیکی و امکان رصد برخط فعالیت ها، شاید در آینده دیگر نیازی به بازرسی های حضوری وجود نداشته باشد و اکنون نیز این میزان به حداقل رسیده است.

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    آخه اونیکه سفید امضای اتوموبیل میگیره رو چه جوری برخط میتونن مچشو باز کنن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.