iran flag

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور از تمدید مهلت ارایه فهرست صورت معاملات مربوط به موضوع 169 مالیات مکرر سال های 91، 92 و سه ماهه اول 93 تا پایان شهریور ماه و برای آخرین بار خبر داد.

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور از تمدید مهلت ارایه فهرست صورت معاملات مربوط به موضوع 169 مالیات مکرر سال های 91، 92 و سه ماهه اول 93 تا پایان شهریور ماه و برای آخرین بار خبر داد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، حسین وکیلی در نشستی خبری افزود: این مهلت برای آخرین بار تمدید شده و به صورت مجدد تمدید نخواهد شد.

وی با بیان اینکه صد درصد اظهارنامه ها در سال جاری به صورت الکترونیکی دریافت می شود، تصریح کرد: به همین دلیل پرداخت الکترونیکی نیز در سال جاری امکانپذیر شده البته پرداخت الکترونیکی مالیات محدود به اظهارنامه سال جاری نیست و تمام پرداخت های مربوط به سال های قبل نیز از طریق الکترونیکی امکانپذیر است.

به گفته وی اشخاص حقیقی باید کد رهگیری پیش ثبت نام و کد ملی و اشخاص حقوقی نام کاربری و کد رهگیری پیش ثبت نام را برای اظهارنامه و پرداخت الکترونیکی ارایه کنند.

معاون سازمان امور مالیاتی افزود: هرچند مودیان تا سال 92 مهلت ثبت نام برای کد رهگیری داشتند اما افراد باقیمانده می توانند در مدت زمان ارایه اظهارنامه در سال جاری برای دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

** 421 هزار و 98 اظهارنامه الکترونیکی دریافت شد

وکیلی اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی تا امروز 421 هزار و 98 اظهارنامه به صورت الکترونیکی دریافت کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 10 برابری داشته است.

به گفته وی تاکنون 10 هزار و 824 اظهارنامه مربوط به اشخاص حقوقی و 61 هزار و 913 اظهارنامه در ارتباط با اجاره بوده و مابقی نیز به سایر موارد تعلق دارد.

وی با تاکید بر اینکه ثبت نام مودیان منجر به دسترسی به پرونده الکترونیکی برای آنها می شود، گفت: کسانی که پیش ثبت نام انجام نداده اند، نمی توانند پرداخت الکترونیکی داشته باشند زیرا لازمه ورود به دنیای الکترونیکی مالیات ها ثبت نام است….

http://tax.gov.ir/pages/action/news/5462

همکاران گرامی برای استفاده از راهنمای تصویری ارسال آنلاین صورت معاملات فصلی موضوع ماده 169ق.م.م به آدرس  http://tehran778.persianblog.ir/post/247/

مراجعه نمایید

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    کانون محترم پیگیری نمایید که دفاتر اسناد مشمول ماده ۱۶۹ نمی شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.