iran flag

دیدار دوستانه رییس کانون سردفتران و دفتریاران مرکز با اعضای هیات مدیره کانون خراسان رضوی

به نام خدا

جلسه دوستانه ای در محل کانون خراسان راس ساعت 30/7 صبح شنبه 11/5/93 با حضور رئیس کانون مرکز آقای دشتی اردکانی و اعضای هیئت مدیره کانون خراسان آقایان اورعی و هاشمی  پنج تنی و حسین زاده و ارتضاء تشکیل گردید.

در این جلسه آقای دشتی اردکانی با اعضاء هیئت مدیره به تبادل نظر پرداختند  در ابتدا آقای اورعی ریاست  کانون خراسان ضمن تبریک عید سعید فطر و آروزی قبولی طاعات حضار در جلسه ، به موضوع بودجه و عدم اختصاص بودجه کافی برای انجام امور جاری کانون خراسان پرداخت و اظهار داشت به دلیل عدم اختصاص بودجه کافی امور اداری و اجرایی کانون معطل مانده و همچنین از نا کافی بودن  بودجه اختصاصی به بازسازی محل کانون خراسان گله نمود در ادامه پنجتنی و حسین زاده به ذکر نکاتی پرداختند از جمله پنجتنی اظهار داشت همکاران سردفتر و دفتریار مطالبات مختلفی دارند و در راس آنها تقسیم اسناد و خدمات  درمانی است و همچنین بازرسی و مواردی  چون آموزش و وحدت رویه و امور رفاهی ، در حوزه درمان تصویب دستورالعمل اجرائی درمان در کانون تهران اقدام مناسبی است هر چند اجرای آن در مراکز استانها  نسبت به شهرستانهای دور راحت تر است با این حال هزینه های درمانی آنها ظرف 30 روز  پرداخت خواهد شد  لذا از کانون تهران خصوصا" آقای گودرزی در این مورد کمال قدرانی و تشکر را داریم به غیر از درمان در خصوص سایر مطالباتی که عرض کردم جو غالب حفظ وضع موجود است علی الخصوص نسبت به تقسیم اسناد برخورد حمایتی در سطح و عمق متفاوت است در گذشته بدلیل اینکه بنده زیر بار حذف بحث تقسیم اسناد ازمتن سخنرانی  نرفتم ، اینجانب را از لیست سخنرانان حذف نمودند  ولی در حال حاضر هیچ شخصی با تقسیم اسناد مخالفت نمی کند بلکه در سطح اعلام موافقت ولی در عمق با عباراتی مانند منع قانونی دارد و غیره با آن مخالفت می کنند آیا رفع تبعیض و توزیع عادلانه درآمد وظیفه قانونی کلیه نهادهای مرتبط با تقسیم اسناد نیست؟ وی در ادامه ضمن تشکر از بازرسان محترم اداره کل ثبت خراسان راجع به بازرسی اشاره کرد که بازرسان می بایست هدف قانونی از بازرسی را تعقیب نمایند تا همکاران ما به درست یا غلط بودن رفتار حرفه ای خود واقف شوند و نکند که  خدای ناکرده جوی از بی اعتمادی و چاپلوسی جای تکیه به حقیقت را بگیرد.

و همچنین حسین زاده در خصوص بیمه به ذکر سه نکته پرداخت 1- آیا رویه اخیر کانون مرکز به سپردن موارد بیمه و درمان به کانونهای سایر استانها ایجاد تشطط و تفاوت در شیوه برخورد با رسیدگی به اسناد پزشکی در موضوعات و بیماریهای واحد نمی گردد؟ 2- آیا رویه اخیر کانون مرکز موجبی برای تحمیل هزینه های بیشتر به جهت استخدام و اختصاص  نیروهای خاص رسیدگی و مدارک و اسناد پزشکی در سطح کشور نمی باشد 3- از همه مهمتر شیوه و رویه اخیر کانون مرکز برای سپردن موارد درمانی به کانونهای مراکز استان هیچ نفعی برای سردفتران و دفتریاران شهرستانی  نداشته مگر در مواردی معدود چراکه برای درمانهای سرپایی از جهت مادی حضور فرد در مرکز استان توجیهی نداشته و در موارد بستری نیز معمولا" شخص بیمار به جهت  عدم توانایی ، امکان حضور و بستری شدن در بیمارستان طرف  قرارداد همچون بیمارستان رضوی مشهد را دارا نمی باشد.
همچنین در خصوص بودجه و عدم اختصاص مبالغ مورد نیاز بازسازی محل کانون خراسان چرا کانون مرکز چانه زنی کرده و اگر کانون مرکز نمی خواهد صرف و هزینه نمودن بودجه را به کانون خراسان بسپارد خود کانون مرکز اجرای بازسازی را بر عهده گرفته و مطابق نیاز محل کانون خراسان بازسازی را انجام دهد و در آخر چرا می بایست سردفتران و دفتریاران در مقام مقایسه با سایر مشاغل همچون قضات و وکلا و مهندسین با وجود سختی  شغل آنها  از بیمه و درمان و بازنشستگی خوبی برخوردارنباشند؟ اینجانب می توانم با تهیه لیستی از کلیه سران دفاتر قدیمی و بازنشسته و شاغل و نظرخواهی از تک تک آنها با قید نام و امضاء طوماری تهیه نموده تا به شما اثبات نمایم بیش از  90% شرکت کنندگان در نظر سنجی  از کیفیت و کمیت خدمات بیمه ای و رفاهی گذشته ناراضی اند.

سپس دشتی اردکانی با نام و یاد خدا و تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی همکاران در تبیین موارد اشاره شده مطالبی را بیان داشت.

دشتی گفت من از خود قدرتی ندارم چرا که برابر قانون رئیس کانون مجری مصوبات هیئت مدیره میباشم و بنده به عنوان یک عضو دارای یک رای میباشم و در مجموع تابع جمع و نظر هیئت مدیره ام و در مجموعه اعضای کانون هر شخصی شرعا" در پیشگاه خداوند مسئول  نظرات خود میباشد و در هر موضوعی اظهارنظر و اختلاف نظرهای زیادی است که در زمان رای گیری بر مبنای آراء اکثریت موضوع قطعیت می یابد در ادامه وی اشاره کرد هر ساله بطور طبیعی بودجه کانون دارای افزایش بوده و بطور مثال بودجه سال جاری نسبت به سال گذشته  دارای 12 میلیارد تومان کسری است همچنین با پیش بینی انجام شده در سال 1416 ما هیچ پولی برای پرداخت بازنشسته های خود نخواهیم داشت چرا که سردفتران و دفتریارانی  که به یکباره در سالهای اخیر ابلاغ گرفتند بطور جمعی بازنشسته شده و با احتساب افزایش هزینه های کانون و حقوق مستمری بگیران (53% در سال جاری) ما هیچ پولی در سال 1416 برای پرداخت به بازنشستگان خود نخواهیم داشت.

وی اشاره کرد باید اعضای هیئت مدیره کانونهای سراسر کشور با حضور خود در جلسات و مجامع مختلف ، تلاش کنند جایگاه  واقعی سردفتر و کانونها را به جامعه و مراجع ذیصلاح نشان داده و آشنا نمایند چرا که بخش عمده ای از جامعه با ما آشنایی نداشته و علت این ناآشنایی عدم حضور و معرفی مان میباشد و اعضای کانون مرکز در تمامی مشکلات همکاران و موارد از جمله بیمه و درمان حضور مستمر و فعالی را دارند وی همچنین در ادامه به مطالب دیگری اشاره نمود از جمله ضرورت تشکیل کمیسیون تقسیم اسناد ، راه اندازی واحد بازرسی کانون خراسان ، حق التحریر و تغییر تعرفه ها ،  قانون پیش فروش آپارتمانها و موضوع بیمه و دفترچه های پایه و حذف دفاتر در آینده نزدیک .

در پایان وی صاحب نظران و صاحبان قلم و تفکرات مختلف در کانونهای سراسر کشور را دعوت به همدلی و اتحاد نمود تا با این همدلی و اتحاد بتوان انشااله به افقهای بلند جایگاه والای سردفتری دست یابیم.  

و جلسه با تشکر اعضاء هیئت مدیره از آقای دشتی اردکانی به جهت اختصاص زمانی برای گفتگو و تبادل نظر در جمع دوستانه خود پایان یافت.   

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    شما که کانون را ورشکسته می دانید چه اصراری به ادامه این وضع دارید امور را به تامین اجتماعی واگذار کنید مثل وکلا و سایر اقشار بیمه تکمیلی داشته باشید

  2. ناشناس می گوید

    علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد چرا ما باید با این همه استرس و مشکلات باید از همین الان تا باز نشستگی نگران آتیه بعد از باز نشستگی خودباشیم بهتر این بود که در لایحه اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی برای این مورد که مهمترین وحیاتی ترین مسئله هم است تدبیری اندیشیده می شد

  3. ناشناس می گوید

    جناب دشتی اگر شما اختیاری ندارید و فقط یک رای در هیئت مدیره دارید چرا دیگر به استان ها سرکشی می کنید شما که مشکلات ما را نمی توانید حل کنید یعنی اختیار حلش را ندارید …

  4. mahmood می گوید

    اگر کانون بیلان سالانه خود را با قید صورتحساب درآمدها و هزینه ها در اختیار دفاتر بگذارد البته ما که مجاب خواهیم شد و از موضوعاتی همچون حمایت مالی کانون از یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری رفع شبهه خواهد شد . اینکه کانون اظهار میدارد ترازنامه و صورتحساب سالیانه را به اطلاع سازمان میرساند و قانونا تکلیفی به ارایه آن به دفاتر ندارد و پافشاری کانون بر این استدلال بخودی خود سوال بر انگیز است چرا که قانون منعی ننموده و البته این اقدام میتواند ایجاد اعتماد نماید . آقای مدیر محترم سایت لطفا سانسور نفرمایید !

  5. سردفتر از آذربایجان شرقی می گوید

    همکاران از خواب غفلت بیدار شوید کانون در معرض ورشکستکی است در آینده خطر بزرگی برای خانوده برزگ سردفتری و دفتر یاری می باشد تصمیم جدی اتخاذ نمایید

  6. نماینده ثبت و دفتریار می گوید

    جناب آقای دشتی ما که تمام هزینه های درمان را خودمان پرداخت می کنیم و تا کنون ریالی از کانون نگرفته ایم پس هزینه های درمان چطور دچار کسری شده است؟

  7. یک سردفتر می گوید

    بنام خدا
    بنام تعجب وبا عرض حیرت
    آقای .. میفرمایند درحد بضاعت ؟؟ مشکل؟ وبازنشستگی آتی تعدادی سردفتر که درآینده بازنشسته میشوند . نمیفرمایند سالی حداقل صدمیلیارد از دفاتر میگیرند وهمین مبغ اگر دربانک باشه ماهی ۲ میلیارد ناقابل سودشه واگربه ملک وغیره داده بشه جای خود .اینا ازکدام سوراخ داره خالی میشه که کمبود بضاعت استشمام میفرمایند . چرا از درامد وهزینه های کانون گزارش نمیدین . واگذار میکنم به امام رضا ع که اگر اجحافی میکنید به ذلت بکشاند باعثشو . .آمین

  8. ناشناس می گوید

    نتیجییییییییییییه
    راس مطالبات شئونات از دست رفته یک صنف است برادر . بعد بیمه و….
    جلوی سفید امضا وجعل را بگیرید در خیابانهای آبی این شهر

  9. دفتریار می گوید

    با این اوضاع و اعتراف صادقانه جناب آقای دشتی اردکانی آیا واقعا میتوان امیدی به آینده داشت؟ آیا بهتر نیست در حق خود و همکاران لطف کرده و سوابق را به تامین اجتماعی بسپارند؟ با واریز اینهمه ۱۰% به کانون باید هر روز نگران یک چیز باشیم، یک روز بیمه، یک روز نیروی انتظامی و سند ماشین، یک روز تقسیم اسناد و سندهای بانکی، یک روز دنبال قیمت واقعی املاک، سامانه، کارتخوان، و بدتر از همه حالا بازنشستگی که رییس کانون در کمال صراحت اعلام کردند که بودجه ای برای آیندگان ندارند. لطف کنند همکاران چند عملکرد مثمرثمر کانون را که در جهت منافع اعضاء خود یعنی سردفتران و دفتریاران بوده را نام ببرند؟ واقعا فکر نمیکنید فقط و فقط باید تلاش کرد جهت پیوستن به تامین اجتماعی تا حداقل بابت دوران بازنشستگی و بیمه دغدغه نداشته باشیم؟ در غیر این صورت شخصا باید از حالا خود را فناشده میدانم!!!!

  10. بنده خدا می گوید

    شماکه نمی توانید کانون رااداره کنیدوبااین همه دهدرصدی که ازدفاترمیگیرید حتی یک دفترچه بیمه رانمیتوانیدبدهیدوبین تهرانی هاوشهرستان تفاوت قائل می شویددرصورتیکه شهرستانیها بیشترازتهرانی هاده درصد سهم کانون پرداخت می نمایند

  11. سردفتر صفر مشهد می گوید

    اقای دشتی همه همکاران میدانند که مبلغ ده درصد های واریزی به کانون در طول یک سال هرساله مبلغ گزافی است که معلوم نیست صرف چه چیزی می شود …. اگر عده ای از کانون سو استفاده می کنند چه در بحث تقسیم اسناد چه در بقیه مباحث مطمئنا همکاران راضی نیستند و واگذار میکنند به خدا ….همه همکاران حاضرند حق بیمه را خودشان پرداخت کنند و در عوض به کانونی که هیچ خدماتی به ما نمی دهد ۱۰ درصد را واریز نکنند…اخر حقوق بازنشستگی سردفتران هم مبلغ بالایی نیست ما در طول مدت خدمت ده ها برابر این حقوق ها را به کانون واریز کردیم …

  12. ناشناس می گوید

    نگرانی ازچه دارید از آنچه برسرتان نیامده نگران نباشید از آنچه اکنون برسرمان آمده نالان باشید که همکار علیه همکار است بجای اتحاد هرروز برتفرقه مان افزوده میشود تا بیست سی سال دیگر خدامیداند چه خواهد شد هرچند این گذشته است که آینده رامیسازد .یادم هست یکی از روسای پیشین بازرسی ثبت سردفتران را چنین نصیحت میکرد میگفت اگر میخواهید نشکنندتان با هم باشید باهم …

  13. سردفتر اسناد رسمی می گوید

    تعرفه حق التحریر دفاتر را آقای دشتی باید امسال عوض کنید پیشنهادش را به سازمان ثبت بدهیدتااقدام کند با توجه به اینکه در سال ۸۹ باید عوض میشد و الان ۴ سال گذشته چرا همه در خوابه غفلتند!!!!!!!!!!!

  14. امیر لعل نوری دفتریار 61 مشهد می گوید

    با سلام خدمت همه عزیزانی که پیام گذاشتن

    نظرات همه عالی اما چه فایده؟ شما کی هستید که اینها را نوشتید؟ همکارید یا بیگانه؟ از چه کسی میترسید که بدون نام و نشان پیام گذاشتید؟
    قانون باید اصلاح بشه درست – عملکرد کانون باید شفاف بشه درست – باید آینده نگری بشه درست – اما با کدام وحدت؟ با کدام شجاعت؟ با کدام روحیه مبارزه؟ همه ما در سایت و در افکار خود از ارتقاء جایگاه دفاتر اسناد رسمی میگیم اما واقعا” جایگاه دفاتر اسناد رسمی و سردفتر و دفتریار این است که جرات بیان نظرات خود را
    با ذکر نام و نام خانوادگی نداشته باشد!!!!؟ بد میگم بگید بد میگی.
    همه شما نشستید لب گد و میگید لنگش کن!! چه کسی باید برود کار کانون را شفاف سازی کند؟ چه کسی باید برود وظایف کانون را از کانون مطالبه کند؟ همکاران محترم شنبه ها ساعت ۶ تشریف بیارید کانون و نظرات خود را بیان و جامه عمل بپوشانید

  15. ناشناس می گوید

    لطفا نظر بنده را انتشار دهید همیشه که نظرات موافق را نباید پخش کرد نظرم را بگذارید تا همکاران اگاه شوند

  16. علیرضا دیداریان سردفتر 5 نیشابور می گوید

    با سلام به اعضای محترم کانون سردفتران ودفتریاران خراسان رضوی و تقدیر از جناب دشتی اردکانی به خاطر حضور صمیمانه ایشان درمحل کانون وعنوان وافعیات شغلی اینجانبان باستحضار میرساند:به نظر میرسد چند نکته میتواند این چالشی که در آینده گریبان دفاتر را دربر میگیرد برطرف نماید۱-حق التحریر سالیانه با تدابیری که اندیشیده میگردد مورد تجدید نظر قراربگیرد تا نقدینگی کانون برطرف گردد.۲-عدم حذف ماده ۶۹ فانون دفاتر اسناددر دستور دفاعیات کانون قرار گرفته تا سران دفاتر با خیالی آسوده تا سقف کاری خود فعالیت نمایند واز بازنشستگی زود هنگام جلوگیری شود.۳- اجازه فعالیت اقتصادی معمول به صندوق تعاون داده شود که سود نقدینگی باعث تحول خاصی گردد.وامکانات قابل مللاحظه ای با خانواده دفاتر اسنادرسمی ارائه گردد.با تجدید احترام

  17. ناشناس می گوید

    از نفرین مظلوم بترسید حتی اگر کافر باشد …

  18. محمدرضا یوسفی دفتریار137تبریز می گوید

    باسلام لطف کنندده درصد رانگیرند تاازتامین اجتماعی مابیمه شویم چون ۱۲سال هم سوابق تامین اجتماعی داریم اگر نصف همان ده درصدرابه تامین اجتماعی دهیم بادوبرابرحقوق کانون بازنشسته می شویم چرااقایون کانون تهران نمی توانند به صورت شفاف گزارش مالی بدهن حتما یک کارجای ایرادداردکه نمی خواهند بگویند باعث تاسف است که همکاران نام خودشان رااعلام نمی کنندازچه چیز هراس دارند

  19. فاطمه نظری دفتر 129 می گوید

    واقعا جای تاسف است که ما سردفتران امروزمان این است به بازنشستگی و فردایمان نیز امیدی نیست باید باهم متحد شویم واز قانونگذاران بخواهیم این قوانین عجیب وقریب که تا بحال اجرا میشده و هیچ توجیه عقلانی ومنطقی نداشته است را اصلاح کند و حتی اگر هم شده باهم متجد شویم و ۱۰ درصد کانون را واریز نکنیم وقتی کانون درحال ورشکسته شدن است واریز ۱۰ درصد عقلانی نمیباشد

  20. ایزدی می گوید

    تعرفه حق التحریر دفاتر را آقای دشتی باید مرداد امسال عوض کنید پیشنهادش را به سازمان ثبت بدهیدتااقدام کند با توجه به اینکه در سال ۸۹ باید عوض میشد و الان ۴ سال گذشته چرا همه در خوابه غفلتند!!!!!!!!!!!

  21. مصطفي مشهدي دفتريار دفتر 1 مشهد می گوید

    جناب آقای لعل نوری دفتریار محترم دفتر ۶۱ مشهد و همکار گرامی متاسفانه مشکل ما همین حرفی است که شما بیان می کنید شما در عوض اینکه در حمایت از همکاران سردفتر و دفتریار برآیید متاسفانه همکاران خود را آماج تند انتقاد آن هم به دلیل انتقاد آنها قرار می دهید واقعا ” ما به کجا و به چه سمتی می رویم سوال من از شما اینست که چرا اعضا محترم کانون به مشکلات پیش امده و طرحهای در دست اقدامی که متاسفانه با حمایت کانون و بر علیه دفتر یاران و سردفتران طراحی و به مراکز حقوقی و قانون گذاری ارسال می گردد واکنشی نشان نمیدهند مگر شما خودتان دفتریار نیستید مگر وظیفه کانون حمایت از سردفتران و دفتریاران نیست ؟ چرا به انتقاد دوستان ایراد می گیرید مگر نه اینکه جناب دشتی اردکانی می فرمایند که ماتا ۲۰ سال دیگه هیچ بودجه ای نداریم آخر با چه مدرکی این حرف بیان می شود با یک حساب سرانگشتی کانون سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب می نماید به نظر شما آیا نباید این درآمد کلان به گونه ای برنامه ریزی و سرمایه گذاری شود که جوابگوی هزینه ها باشد مگر این مبلغ مبلغ کمی است با برنامه ریزی درست و منطقی به راحتی می توان این مبلغ را سرمایه گذاری نمود و از بهره و سود ان هزینه ها را پرداخت کرد حال چطور با این همه منابع این حرفها بیان می شود مگر تقاضای دریافت خدمات درمانی از یک مرکز حمایتی مانند کانون خلاف قانون و یک مسئله غیر واقعی است سوال دوستان این بوده که چرا کانون با دریافت مبالغی قابل توجه از دفاتر از انجام خدمات شانه خالی می نماید در حالی که کانون به جهت حمایت از سردفتر و دفتریار تشکیل شده است متاسفانه کم اهمیت جلوه دادن موضوعات پیش امده بلای جان سردفتران و دفتریاران شده است به هر حال روی سخن من فقط شخص شما نبوده و اینجانب ارادت خودم را نسبت به شما ابراز می نمایم ولی ذکر نکته های فوق را خالی از بحث ندانستم

  22. سيد عطا اله بديعي می گوید

    ضمن عرض سلام خدمت تمامی سروران موضوعی که برای بنده واقعا جای سوال داره اینه که اولا کدام قشر و صنف در کشور بجز دفاتر اسناد رسمی ماهانه ١٠ درصد درامد خود را به اتحادیه مربوطه پرداخت میکند؟این قانون متعلق به زمانی است که صندوقهای بیمه ای مانند تامین اجتماعی وجود نداشته ولی در حال حاضر با وجود ارگانهایی مانند تامین اجتماعی که امکان بهره مندی از مزایای بسیار بهتر همراه با اطمینان خاطر و عدم نگرانی از اینده وجود دارد واقعا چرا باید این مبلغ هنگفت را ماهانه به کانون پرداخت کنیم و درکمال ناباوری با سخنانی از این دست که کانون بودجه نداره مواجه بشیم ویا از ان هم بدتر این نحوه بیمه میباشد که واقعا یک سردفتر یا دفتریار میبایست همراه با افرادی که از لحاظ شان اجتماعی هیچ سنخیتی با هم ندارند در یک زمره قرار بگیرند؟اگر کانون واقعا بودجه نداره چطور در راستای تغییر این قانون هیچ اقدامی انجام نمیده چطور اقایان در مرکز برای حذف دفتریار که یکی از دو رکن دفتر میباشد برنامه ریزی مدون و هماهنگ و حساب شده میکنند ولی برای این موضوع هیچ اقدامی انجام نمیدهند؟ایا واقعا اسن مطلب که به ذهن ناقص اینجانب رسیده به ذهن منور بزرگان در کانون نرسیده؟!!!!تقاضتی من از تمام عزیزان سردفتر و دفتریار اینه که واقعا حالا که طرح اصلاح قانون دفاتر در حال بررسی میباشد هم صدا مطالباتمون رو به گوش مسؤلین برسونیم

  23. امیر لعل نوری دفتریار 61 مشهد می گوید

    سلام و عرض ادب خدمت همه همکاران
    و سرور خودم جناب آقای مصطفی مشهدی.
    احسنت بر شما. همکار عزیز از اینکه با ذکر نام و نام خانوادگی بیان نظرات فرمودید سپاسگذارم و این که الان مخاطب خود را میشناسم خوشحالم و اما در کامنت قبلی بنده دقت بفرمائید در سطر اول قید کرده ام که نظرات همه عزیزان عالی است و به سهم خود تائید میکنم و الان در این سایت بطور کتبا” و رسما” انتقاد خود را از کانون مرکز و کانون خراسان رضوی اعلام مینمایم و برای هرگونه مبارزه علیه بی عدالتی نسبت به جقوق سردفتران و دفتریاران آماده ام اما چه کنیم که من همیشه تنها هستم. دوست عزیز انتقاد من از این جنبه بود و هست که چرا همه همکاران محترم بدون ذکر نام و نام خانوادگی کامنت میگذارند؟؟؟ عرض بنده این است برای گرفتن حق قانونی خود نمیشود بطور ناشناس و پشت پرده نشست و حرف زد. عرض بنده این است چرا شنبه ها ساعت ۶ همکاران در کانون حاضر نمیشوند و ستم.

  24. امیر لعل نوری دفتریار 61 مشهد می گوید

    جناب مشهدی عزیز وهمکاران محترم چرا کانون تهران در قانون دفاتر و بیمه و بازنشستگی و موارد مشابه نظراتی را اعمال میکند، به مجلس میفرستد و بعد همکاران در سراسر کشور که مخالف هستند و نظراتی را دارند باید انگشت به دهان بمانند و تلاش کنند که آن موضوع از مجلس برگردد و تغییراتی لحاظ شود. خب چرا دوباره کاری؟؟؟ حالا با چه کسانی به جنگ کانون خراسان رضوی و یا کانون مرکز برویم؟؟؟

  25. بهاری 290 مشهد می گوید

    با سلام خدمت همه دوستان مححترم بنده نیز به نوبه خود فوق العاده متاسف و نگران و ناامید از آینده تاریکی و مبهمی که پیش رو دارم میباشم در جواب آقای دشتی محترم که انقدر با صراحت و راحت بیان میدارند که تا سال ۱۴۱۶ دیگر بودجه نداریم چون دفتر یار و سردفتران با هم بازنشسته میشوند باید عرض کنم خوب همان گونه که در آن سالها همه با هم بازنشسته میشوند در این سالها هم همه با هم ده درصد را به حساب کانون واریز نمودند همه کسانی که شاغلند با این امید که در آینده از خدمات بازنشستکی بهرمند میشوند کار میکنند پس شما که میفرمایید تا ۱۴۱۶ دیگر هیچ بودجه ای نداریم پس این ده درصد ها را چگونه واریز کنیم به چه امیدی آخر

  26. بهاری 290 مشهد می گوید

    باسلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان و همکاران عزیز من نیز به نوبه خود واقعا متاسف و در عپن حال ناراحت و نگران از آینده تاریک و مبهمی که پیش روی من و همکاران محترم وجود دارد و در جواب آقای دشتی عزیز که با صراحت و واضح میفرمایند که ما تا سال ۱۴۱۶ دیگر بودجه نداریم چون سردفتران و دفتریاران همه با هم بازنشست میشوند باید عرض کنم که خوب طی این سالها نیز همه این دفاتر با هم ده درصد را به حساب کانون میریزند پس اگر اینگونه است ما با چه امیدی کار کنیم و اینهمه زحمت بکشیم که در آخر پیری و افتادگی هیچ سودی عایلمان نشود حالا این بیمه ناچیز خدمات درمانی پیشکش همه افرادی که شاغلند کار میکند که در زمان پیری خیالشان راحت باشد ما که نه حالمان خیال راحتی داریم با این بیمه خدمات درمانی و نه از آیندهمان خیال راحتی داریم شمارو به خدا فکری کنید

  27. مجيد اورنگ دفتريار يك قوچان می گوید

    با عرض سلام خدمت همکاران محترم و اعضای محترم کانون و جناب دشتی اردکانی
    احتراما جناب دشتی بجای گریه بر سر گور خالی توضیح بدهند که در طول این سالها چه خدماتی به سردفتران و دفتریاران ارائه کردند که با کسری بودجه مواجه شده اند و برای سالهای نیامده ابراز نگرانی میکنند؟
    نکنه بخاطر خدمات ارائه نشده ای مثل..
    خدمات بیمه طلایی…
    بیمه تکمیلی…
    خدمات رفاهی تفریحی و آسایشی…
    خدمات مسکن ..
    و صدها نوع خدماتی که اکثر ارگانها و تشکلهای دولتی و خصوصی با درآمدی نصف کانون برای اعضای خود هزینه میکنند..!!!
    واقعا کدام خدمت را در این سالها ارائه دادید تا باورمان شود که لااقل اندکی از ۱۰درصدی که ماهانه تقدیم کانون میکنیم برای خودمان هزینه شده!
    واقعا اگه کانون با این درآمد میلیاردی ماهانه و عدم ارائه خدمات واقعی زیان داردبهتر نیست کلا تعطیل شود و هزینه بیمه و سایر خدمات رو خود سردفتران و دفتریاران به جان بخرند وپربداخت کنند و به اعضای محترم کانون هم بیش از این زحمت ندهند وشرمنده عزیزان نشویم؟؟؟
    امیدوارم صدای همکاران عزیز اگه به گوش اعضای محترم کانون مرکز نمیرسد لااقل دوستان کانون خراسان پیگیری نمایند و اندکی از مصائب همکاران بکاهند…
    ان شاء الله

  28. ناشناس می گوید

    زمانیکه یک شبه هزاران ابلاغ بدون گزینش علمی وعملی صادرشد پیش بینی اوضاع کنونی وآنچه در سال ۱۴۱۶اتفاق افتاده وخواهد افتاد کار ساده ای بود شنیدن برخی تخلفات که از سوی دفاتر جدید التاسیس باب شد خود حدیث شگفتی فراوان است که تا پیش از آن شاید سردفتران در خواب هم نمیدیدند البته دراین بین بی آنکه بخواهند پای برخی دفاتر قدیمی هم بعلت عقب نماندن از قافله رقابت شوم به این کارزار باز شد وانفصال ومحکومیت گریبان ایشان راهم گرفت که دستاورد مهمانان ناخوانده ای بود که همزمانی ورود ایشان با رکود شدید بازار دست به دست هم دادتا تخلف کردن دراین صنف چون آب خوردن سهل وآسان شود ودست رد بر سینه هر مراجعی با هر خواسته ای به دفتر خانه زده نشود اکنون هم که چندین سال گذشته است نه تنها رکود ازبین نرفته بلکه تشدید هم شده وحدیث تکرار تخلفات وحتی بوجود آمدن رقابت در ارتکاب آن قصه دردناکتری است که اصحاب خرد را به تامل وا می دارد بهتر است هر چه سریعتر بحت چندین ساله تقسیم اسناد که آمدن ثبت آنی نوید طلیعه آن رامیداداجرایی شود

  29. ناشناس می گوید

    درود بر تمام همکاران . کانون با این شکل باید تعطیل شود

  30. امیر لعل نوری دفتریار 61 مشهد می گوید

    احسنت احسنت
    این درسته که با هویت واقعی و وحدت و روحیه ای مبارزه طلبی وارد میدان شوید. منظورم درج نام و نام خانوادگی شماست. نکته نظرات خوبی بیان شده مخصوصا” فرمایش استاد بدیعی که این مطلب جای مانور دارد. همکاران محترم برای ایجاد وحدت و هماهنگی های لازم و بیان نکته نظرات و ایجاد کمیسیونهای لازم هر شنبه ساعت ۶ در محل کانون خراسان رضوی حاضر شوید. کانون به نیروی انسانی و خالص نیاز دارد. کمیسیونهایی از قبیل حل اختلاف سردفتران و دفتریاران – بازرسی و غیره و تنظیم مکتوبه ای برای اعتراض به بیمه – آئین نامه بیمه – قانون دفاتر پیشنهادی و غیره. اعضای کانون دست شمارا به گرمی میفشارند

  31. مصطفي مشهدي دفتريار دفتر 1 مشهد می گوید

    با سلام خدمت دوستان و سروران بنده خصوصا” جناب لعل نوری ضمن تایید فرمایشات جنابعالی از همه همکاران سردفتر و دفتریار تقاضامی نمایم متن اعتراضی در خصوص نحوه اداره کانون و سیستم خدماتی و درآمدی کانون تهیه شود و به امضا سران محترم دفاتر و دفتریاران برسد و به کانون خراسان تحویل داده شود چون به هر حال این وظیفه کانون خراسان می باشد که به مسایل سردفتران و دفتریاران رسیدگی کرده و ان را انعکاس دهد لذا چنانچه مراتب مورد تایید می باشد در این خصوص با کانون خراسان هماهنگ شود . با احترام مجدد

  32. امیر لعل نوری دفتریار 61 مشهد می گوید

    سلام
    دست همگی درد نکنه نمیدونید دیشب در کانون چه خبر بود!!!!

    خود اعضای هیئت مدیره جا برای نشستن نداشتن!!!! طوری شد که روی درب ورودی کانون کاغذ زدند که به علت کمبود جا از پذیرش دیگر همکاران معذوریم. خلاصه که بله همه عزیزانی که متعصب و علاقه مند به شغل خود بودند و عزیزانی که در این چند روزه پیام گذاشته بودند آمدند و حسابی کانون را به چالش کشیدند و راهکار دادند.

  33. امیر لعل نوری دفتریار 61 مشهد می گوید

    همه ما فقط غر میزنیم. فقط تیکه میندازیم! نشستیم و حرف میزنیم و روز به روز پس رفت میکنیم. همکاران محترم این واقعا” زشته! در شان دفاتر اسناد رسمی نیست. اگر خود من از اعضای کانون بودم از تلاش دلسرد و سرخورده میشدم چون کسی نیامد کانون بپرسد چه کردی؟ و چه خواهی کرد؟

    قدر زر زرگر شناسد / قدر گوهر گوهری

    خودمان قدر خودمان را بدانیم. جامعه به قلم و دانش و تجربه شما باید بنازد – جامعه به قلم و دانش و تجربه شما باید اداره شود – قانون به دست توانمند و فکر غنی شما باید اجراء شود. کجاست قلم صادق و شیوای سردفتران و دفتریاران حقوق خوانده و فقه خوانده تا به عدالت کتابت کند و وقایع شب و روز و ساعت و ثانیه مردم عامه را ثبت و ضبط کند.
    ای ملا بنویس، بنویس….. هرچه بنگاه دار گفت بنویس، هرچه نماینده بانک گفت بنویس.

  34. 001 می گوید

    سلام نگوید خدمت ارائه نمیدن کارت شناسائی با هزینه دریافتی صادر نمیکنن سپاسگذار باشید که کارت صادرمیکنن که مارو بشناسن مردم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.