iran flag

طرح اصلاح مقررات راجع به سردفتری ازدواج و طلاق در حال پیگیری است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق اصفهان بر استفاده سردفتران از ظرفیت های ایجاد شده در جهت رضایتمندی مراجعین تاکید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،احمد تویسرکانی در جمع سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق اصفهان با تاکید بر استفاده بهینه از منابع و شناسایی ظرفیت های موجود اظهار کرد: شیوه ها و فرآیندهای ثبتی نیاز به تحول بازنگری داشت که ثبت الکترونیک اسناد یکی از مهم ترین اقدامات سازمان در این خصوص بوده است.

 

تویسرکانی با تاکید بر اینکه اجرای طرح عظیم استقرار این سامانه در سراسر کشور نیاز به حرکتی جهادی داشت گفت: این مباحث در کارگروه مشترک زیادی در حوزه‌های فناوری اطلاعات، امور اسناد و املاک، بازرسی و دفتر حقوقی سازمان و کانون سردفتران اسناد رسمی متشکل از رییس و تعدادی از سردفتران مجرب و مورد اعتماد کانون به نحو مستمر مطرح و از جوانب مختلف بررسی شد و هم اکنون این سیستم در حال اجراست.

 

وی با بیان اینکه تهیه برنامه راهبردی، تدوین تعاریف و مفاهیم، تحلیل و مدلسازی وضعیت موجود از جمله اقدامات قبل از اجرای طرح بوده است افزود: در این سامانه ارتباط برخط با ثبت احوال جهت احراز هویت اشخاص حقیقی، ارتباط با پایگاه شناسه ملی اشخاص حقیقی به منظور کنترل صحت اطلاعات شرکت و موسسات غیرتجاری، شناسایی افراد ممنوع‌المعامله، محجورین و اسناد فاقد اعتبار شده وجود دارد که اینها اهمیت بی شماری در ایجاد نظم حقوقی جامعه دارد و هم اینک هزینه هایی که بر دوش سردفتران بود از بین رفته است.

 

معاون قوه قضائیه گفت: انجام امور در دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق به صورت الکترونیکی و در قالب سامانه های تخصصی این سازمان، علاوه بر افزایش سرعت و دقت، بسیاری از هزینه ها را نیز کاهش می دهد.

 

رئیس سازمان ثبت تصریح کرد: طرح اصلاح قوانین و مقررات در حوزه سردفتری در حال پیگیری است که با این اقدام بسیاری از دغدغه ها و مشکلات سردفتران مرتفع خواهد شد.

 

وی تاکید کرد که کارکنان و سردفترداران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق با توجه به قوانین و مقررات و استفاده صحیح از منابع و امکانات بتوانند وظیفه خود را دقیق تر و سریع تر انجام دهند.

 

در ابتدای این نشست سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق اصفهان ضمن ارائه پیشنهادات و نظارت خود از اجرایی شدن و نصب سیستم های مکانیزه در دفاتر بویژه ثبت الکترونیک اسناد تقدیر کردند.

http://isna.ir/fa/news/93061811293/%D8%B7%D8%B1%D8%AD-

بدون نظر
  1. سردفتر می گوید

    سلام تکلیف دفترجاری چی شد؟واقعا وقت گیروبلا استفاده وشیوه ای کاملادیرینه وسنتی است وبا شیوه جدیدسندنویسی یعنی ثبت آنی همخوانی ندارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.