iran flag

جلیلیان مطرح کرد : لایحه جامع وکالت تهدیدی برای استقلال کانون وکلا نیست لایحه جامع وکالت تهدیدی برای استقلال کانون وکلا نیست

لایحه جامع وکالت تهدیدی برای استقلال کانون وکلا نیست

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس٬ با یادآوری بررسی لایحه جامع وکالت در دولت٬ گفت: با تصویب این لایحه نظارت بر کانون وکلا از سوی قوه قضاییه کمی تشدید شده که این خود از بی‌عدالتی و همچنین اطاله دادرسی جلوگیری خواهد کرد.

علی جلیلیان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با بیان اینکه لایحه جامع وکالت همچنان در دولت در دست بررسی است، گفت: تدوین هر چه سریع‌تر این لایحه برای ارجاع به مجلس موجبات رفع بلاتکلیفی کانون وکلا و همچنین بهبود وضعیت رسیدگی به پرونده‌های موجود در قوه قضاییه را فراهم می‌کند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه برخلاف تصور موجود، تصویب نهایی لایحه جامع وکالت هیچ گونه خللی در استقلال کانون وکلا ایجاد نخواهد کرد٬ افزود: با تصویب این لایحه نظارت بر کانون وکلا از سوی قوه قضاییه کمی تشدید شده که این خود از بی‌عدالتی و همچنین اطاله دادرسی جلوگیری خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه دولت در تلاش برای تدوین لایحه‌‌ای جامع در خصوص وکلا برای کاهش مشکلات موجود در حوزه قضایی است٬ تصریح کرد: بی‌شک ارجاع این لایحه به مجلس برای تصویب نهایی به ضرر وکلا نبوده و استقلال آنان را نیز زیر سوال نخواهد برد.

وی با بیان اینکه استقلال کانون وکلا در لایحه جامع وکالت دیده خواهد شد٬ افزود: تصویب این لایحه تنها به جهت بهبود روند رسیدگی به پرونده های موجود در دستگاه قضا و همچنین سر و سامان دادن به کانون وکلا است.

جلیلیان درباره طرح موضوعاتی همچون زیر سوال رفتن استقلال کانون وکلا در صورت تصویب لایحه جامع وکالت عضویت ایران از اتحادیه بین المللی کانون وکلا٬ گفت: باید گفت که این لایحه به هیچ وجه به دنبال نقض استقلال کانون نیست و عضویت در اتحادیه بین المللی کانون وکلا همچنان شامل حال کانون وکلای ایران می‌شود.

وی با بیان اینکه مجامع بین‌المللی تصمیم‌گیرندگان برای ایران اسلامی نیستند٬ افزود: تصویب لوایح و طرح ها در کشور با منافع ملی سنجیده می‌شوند نه خواست کشورهای دیگر.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: کمیسیون قضایی مجلس آمادگی بررسی لایحه جامع وکالت را به محض ارجاع این لایحه به مجلس از سوی دولت دارد./

http://tnews.ir/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.