iran flag

تنظیم اسناد رهنی با استعلام و کپی اطلاعات سند قطعی

به نام خدا

 

 

روش تنظیم سند رهنی از روی سند قطعی با استعلام

 

ابتدا در قسمت انتخاب کد سند ، شماره ی فرم رهنی مورد نظر را انتخاب و از قسمت جستجوی استعلام ، وارد می شویم.

سپس پلاک فرعی مورد نظر را انتخاب می کنیم .

در مرحله ی بعد پایین صفحه برای کپی اطلاعات سند قطعی تنظیمی دفتر خودمان ، همه ی انواع سند را برای کپی انتخاب می کنیم و وارد فهرست می شویم .

طبق هرکدام از گزینه های زیر که مورد نظر ما باشد ، سند قطعی را سرچ می کنیم و انتخاب می نماییم.

توجه داشته باشیم که اطلاعات اشخاص را در کپی حتما می خواهیم و پاسخ بلی را انتخاب کنیم .


صفحه اول (اطلاعات اشخاص – طرفین) نام مالک اولیه را مشاهده می کنیم که در سند رهنی ما سِمتی ندارد اما ما یک سِمت ِ فرضی برای او در نظر می گیریم (موقتا و بعد حذف خواهیم کرد) ! و سپس حتما برای خریدار که نامش مشاهده می شود ، سمت ِ وام گیرنده یا تسهیلات گیرنده یا … را انتخاب می نماییم .

پس از انجام این کار ، به منوی مورد رهن می رویم و در صفحه ی دوم (مستندات مالکیت) ، مالک مستند ِ سند رهنی را تغییر می دهیم و هویت ِ خریدار ِ جدید که طرف قرارداد بانک می باشد را اضافه می نماییم.

دگمه ی (…) را که می زنیم ، اسم خریدار را در لیستی شبیه لیست زیر مشاهده و انتخاب می کنیم .

بعد از این کار ، به صفحه ی اول سند و منوی طرفین بر می گردیم و قبل از همه ، هویت مالک اولیه سند (فروشنده ی سند قطعی) را با کلیک برروی (-) حذف می کنیم و سپس بصورت عادی به سند نویسی ادامه می دهیم . مثلا هویت بانک و نماینده را اضافه می کنیم و با توجه به اینکه در تغییرات ِ جدید ، سامانه اطلاعات سند را کپی نمی کند ، فیلدهای دیگر ِ مورد نیاز را ، خودمان پر می کنیم و مرحله به مرحله سند را ثبت می نماییم.


در مورد اسناد رهنی همزمان با اسناد قطعی که بیش از یک خریدار و راهن دارند ، بعد از انجام تمام موارد بالا ، روی علامت + کلیک می کنیم ، نام نفر یا نفرات بعدی را انتخاب می نماییم و بعد روی … کنار ِ فیلد سند مالکیت کلیک کرده ، فهرست نام مالکین باز می شود . مالکینی که ما نفر اول را تغییر داده ایم و نام راهن اول آنجا هست با سند مالکیت اولیه . همان سند یا سند مربوط دیگری که در سیستم موجود هست را انتخاب می کنیم برای راهن یا راهنین بعدی . به این ترتیب اطلاعات این افراد جدید از سند قطعی که تنظیم کرده ایم ، بعنوان مالک مستند انتخاب می شود و در قسمت سهم بندی دقیقا همان سهام سند قطعی را برایشان وارد می کنیم . محاسبه ی هزینه و بقیه ی مراحل انجام می شود .




برای اطمینان ، استعلام پلاک ثبتی را کنترل می کنیم که در ارسال خلاصه مشکلی پیش نیاید .

اگر تمام فیلدهای ضروری سند پر شده باشد و خصوصا سهم بندی ها رعایت شده باشند ، بی دردسر ، هزینه برایمان محاسبه می شود .

گاهی بدون اینکه مشخصا خطایی اعلام گردد ، فقط پیامی داده می شود که (سیستم در محاسبه ی هزینه مشکلی دارد) که با کلیک ِ مجدد روی محاسبه ی هزینه ، مشکل مرتفع خواهد شد و هزینه ها محاسبه می گردند .

خسته نباشید !

 

و من الله التوفیق

فرامرز جمشیدی

بدون نظر
  1. برهانی - دفتریار 351 مشهد می گوید

    باسلام . لطفا در مورد سند قطعی ملک که مالک مرحوم شده و یکی از ورثه از طرف بقیه وکالت دارد نیز توضیح دهید که چگونه تنظیم می شود ؟ باتشکر

  2. دفتر 4گناباد می گوید

    سلام اسناد رهنی که دو نفر راهن دارد سیستم بعد از انتخاب هر دو شماره استعلام اسمم هر دو مالک را نمایش می دهد ولی درقسمت اطلات پلاک و مستندات مالکیت فقط نام یک مالک نمایش داده می شود لطفا راهنمایی کنید ؟ سند فوری است

  3. تهرانچی می گوید

    سردفتران محترم سلام.با توجه به اینکه بنده تا حالا وکالتهای مختلفی در فروش خودرو داشتم و برخیها را در ذهن ندارم کجا و به کی وکالت دادم . آیا منبعی هست که کلیه اسناد رسمی را که این جانب یکی از طرفهای آن هستم به من ارائه دهد . ؟؟؟
    با تشکر

  4. علیمردانی می گوید

    با سلام آقای برهانی مالک را شخص غیر اصیل و مورث ورثه معرفی نمایید مشکل حل میشود

  5. ناشناس می گوید

    در سیستم جدید ثبت آنی دوباره دفاتر اسناد رسمی قربانی اجرای این سیستم شده و میشوند.ای کاش در زمان صدور مجوز سردفتری علاوه بر شرایط شکلی و ماهوی احراز سمت سردفتری ، مدرکی معاد با کارشناسی ارشد IT در گرایش برنامه نویسی برای سران دفاتر در نظر میگرفتند تا نیازی بحضور در جلسات (توجیحی و اموزشی ثبت آنی )که همیشه قبل از اجرای فازهای جدید آن بصورت منظم از سوی سازمان اجرای میشود نباشد تا از این رهگذر سازمان متحمل هزینه سنگین جلسات توجیحی نگردد و هم سران دفاتر وقت خود را صرف کلاسهای سنگین توجیحی نکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.