به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، در نامه دریافتی از معاونت مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور،آمده است: ادارات ثبت یا کلیه دفاتر اسناد رسمی مکلفند در زمان ثبت تغییرات یا تنظیم سند انتقال سهام، سهم الشرکه و حق تقدم سهام حسب مورد،گواهی پرداخت مالیات متعلق را از اداره امور مالیاتی ذیربط اخذ و سپس اقدام به ثبت تغییرات یا تنظیم سند کنند.
متن این بخشنامه به این شرح است:
پس قانون تسهیل تنظیم اسناد چی میشه؟
آقابادارایی در نیفت گواهی روبگیر قانون تسهیل رو بیخیال شو
با سلام و عرض ادب و احترام
قانون تسهیل چه ربطی به صلح سهم الشرکه دارد؟
باسلام و عرض ادب خدمت همکاران گرامی موضوع فوق ظاهراً تذکر مجدد کد ۴۹۵ مجموعه بخشنامه های ثبتی میباشد.