iran flag

مدیرکل ثبت اسناد خراسان رضوی: سامانه جامع سردفتران و دفتریاران خراسان‌رضوی راه اندازی شده است/تهیه نقشه شهرهای استان با استاندارد “کاداستر”

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ثبت اسناد خراسان رضوی گفت: تاکنون نقشه ۷۴ شهر استان با استاندارد کاداستر تهیه و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

غلامرضا رحمتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار کرد: اصولاً اجرای کاداستر مزایا و اهدافی را تأمین خواهد کرد که برای پیشرفت هر کشور در تمام زمینه ها لازم و ضروری است.

وی افزود: هدف کاداستر ایجاد نظامی ساده، روان، دقیق، مطمئن و با قابلیت بروز رسانی سریع و آسان برای کلیه املاک و مستحدثات هر کشور است.

رحمتی زاده بیان کرد: کاداستر سیستمی است که در آن اطلاعات فنی و اطلاعات حقوقی ضمن تلفیق با یکدیگر، نگهداری و مدیریت می‌گردد تا جهت تعیین موقعیت جغرافیایی و هندسی املاک(تثبیت املاک) و عملیات ثبتی نظیر تحدید حدود، تفکیک، تجمیع، افراز وغیره نیز رفع اختلافات ملکی در دعوی حقوقی مورد استفاده قرار گیرد.

راه اندازی سامانه ثبت آنی

وی گفت: بدین منظور در حال حاضر دو نرم افزار تفکیک آپارتمان ( upbuild) و تفکیک عرصه ( upparcel ) جهت تهیه نقشه عرصه و اعیان و استفاده در سامانه جامع کشوری املاک به منظور صدور سند تک برگی جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاکنون نقشه 74 شهر استان با استاندارد کاداستر تهیه و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رحمتی زاده با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت آنی در استان گفت: سامانه ثبت آنی سند که طرحی برای شفاف سازی و بالا بردن امنیت اطلاعات اسناد است در تمامی دفاتر اسناد رسمی استان اجرایی شده است و تمامی مراحل ثبت اسناد و محاسبه هزینه های پرداختی توسط مراجعین به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد.

راه اندازی سامانه جامع دفتریاران

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی همچنین به راه اندازی سامانه جامع دفتریاران در استان اشاره کرد و تاکید کرد: نظر به اهمیت اطلاعات سردفتران و دفتریاران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و نقش مهم آن در تهیه گزارش‌ها، اتخاذ تصمیم‌ها و صدور ابلاغ‌ها، تمام اطلاعات مربوط، با دقت کافی به طور کامل در سامانه وارد و منتج به ایجاد بانک جامع اطلاعات سردفتران و دفتریاران گردیده است.

رحمتی زاده گفت: هم اکنون تمامی امور مربوط به صدور ابلاغیه جهت سردفتران اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و نیز دفتریاران اول و دوم شامل مرخصی، کفالت، انفصال، توبیخ کتبی، جزای نقدی، تغییر محل دفترخانه، صورتجلسات تحویل و تحول و غیره به صورت الکترونیکی انجام می‌پذیرد.

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    آقای مدیر کل باسلام لطفا هر چه زودتر کاری کنید که این دفاتر ازدفترخانه ها برداشته شود

  2. حسین ف می گوید

    اینها همه کارتبلیغاتی است درعمل کارایی ندارد بطور مثال اگر هردفترخانه بطور مستقیم وسیستمی توانست درخواست مرخصی کند وسریعا ابلاغ صادر شود درست است یادرزمان کفالت متاسفانه توکن اصیل همچنان فعال وکفیل غیرفعال است

  3. ناشناس می گوید

    سلام به همکاران عزیز ، ما همه خواسته های به حقی داریم که فقط بعضی وقتها نظر میدیم و فایده ای هم نداره ، به نظر من راه حل اتحاد وبیان مشکلات وتلاش برای حل اونا با شرکت کردن همه در جلسات کانونه ، اونجا میتونیم هم نظر بشیم ومتحد ودارای قدرت اجرایی ، خواهشا سعی کنیم جلسات زیادی توی کانون تشکیل بدیم وشرکت کنیم ، اتحاد اتحاد فقط با حرف نیست باید در صحنه حاضر شد وتلاش کرد ،

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.