iran flag

همایش روسای کانونها و جوامع سردفتران و دفتریاران سراسر کشور در مشهد مقدس (قسمت هفتم)

سخنان و طرح موضوعات و مشکلات توسط نمایندگان کانونهای قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، کردستان، تهران واصفهان در همایش روسای کانونها و جوامع سردفتران سراسر کشور در مشهد مقدس

به نام خدا

نکات مورد نظر نماینده کانون قزوین آقای خضرحیدری:

باسلام و عرض ادب خدمت حضارگرامی

چند سال بود که در راستای وظایف محوله اعلام کردیم جایگاه ما کجاست ،وظیفه ما چیست،و تبین کنیم این نقش را نهایتاً زمانی که در خدمت جناب آقای تویسرکانی  بودیم مقرر شد آئین نامه ای برای این کار نوشته شود اینجانب متولی تهیه آئین نامه شدم و ظرف یک هفته تذکاری را برای همه جوامع و کانون های سراسر کشور از طریق فاکس و ایمیل فرستادم  و خواستم که پیشنهاداتشان را بدهند، هم اینکه فقط بگویند چه می خواهند و چه نمی خواهند و در استان خودم برای همه سردفتران فرستادم و در شهر خود با 40 دفتر تلفنی تماس داشتم که فقط بگویند چه می خواهیم و چه نمی خواهیم و تنها کسی که جواب داد آقای دشتی بود که گفت هیچ نمیخواهیم. من فکر می کنم در خصوص آنچه می خواهیم و نمی خواهیم تامل و فکر و کار بیشتری کنیم.

در خصوص یکسری مسائل که مامور بازگو کردن آن هستیم.

ما نباید بگذاریم حقوق دفتریاران زیر سوال رود. سردفتران پس از بازنشستگی ماده 69 را دارند که تقریباً حق سنواتشان را تامین می کند ولی دفتریارها چه؟ پس از سی سال دفتریاران ما می بایست دست خالی با همان 80 یا 70 درصد ازحقوق سردفتری زندگی کند. پیشنهاد ما آن است که برای آنها به نسبت سنوات خدمت، سنواتی در نظر گرفته شود واز محل حق الثبت دریافتی سنواتی را برای دفتریارها در نظر گرفته شود و همچنین سابقه ایثارگری و سایر موارد مد نظر گرفته شود.

در قزوین دفترخانه ای اعلام کرد که اداره ثبت دسترسی مستقیم به حساب شخصی من دارد و من همین جا از آقای دشتی می خواهم به این موضوع رسیدگی گردد و حساسیت داشته باشند.

در خصوص بیمه و درمان بنده خودم از آقای گودرزی و دشتی متشکرم و ما همه باید با کمی پایمردی و همراهی و استمرار خود را از این ورطه درآوریم و پیشنهاد ما آن است که این موضوع خصوصاً درمان سرپایی ها دراستانهاحل شود چرا که استانها بر سردفتران خود اشراف و تعامل مستقیم دارند واین به پرداختی ها سرعت می دهد واین در جهت تسریع در کار و برداشتن بار مضاعف از دوش کانون مرکز خواهد بود.

در خصوص ثبت آنی پیشنهاد ما این است که در فضای مجازی اتاق مجازی مختص ثبت آنی تحت مدیریت یکی از اعضاءهیئت مدیره یا فردیکه کانون مرکز اعلام می نماید تعیین شود تا بتوان مستقیم ارتباط برقرار و پیگیری گردد. 

نکات مورد نظر نماینده کانون زنجان آقای رمضان زاده:

با تشکر از هیئت مدیره کانون مرکز و حاضرین در جلسه و تقدیر از کانون خراسان و میزبانی سوالی که برای من پیش آمده آن است که آیا همانطور که ما مسائل خود را با کانون در میان می گذاریم آیا دوستان ما در کانون مرکز هم به همین راحتی مشکلات حوزه سردفتری را با ریاست سازمان مطرح مینمایند یا خیر؟ آیا تلاشهای ما در بازگویی مسائل تاثیری دارد یا خیر و اگرپاسخ خیر است چرا موضوعات مطرح شود و چرا توقع در ما ایجاد شود که چرا کانون مرکز کاری انجام نمیدهد.

دفتر درآمد دفتری معتبر است که هم دقیق است و هم مرتب مورد بازرسی است و مهمور به مهر نماینده دادستان است چرا نباید ملاک و معیار برای دارائی باشد و مرتباً دارایی با دفاتر برخورد های غیر منطقی نماید؟ که آیا دفتر مشاغل دارید یا نداریدو… ارزش افزوده را در دفتر مشاغل بنویسید و در صورت عدم رعایت این موارد 75درصد مبلغ ارزش افزوده جریمه تعلق می گیرد وسایر موارد که همه حضار میدانند.

نباید دراصلاح قانون دفاترآن باشد که در هر مرحله ازاصلاح فقط امتیازاتی ازسردفتران ودفتر خانه ها سلب وگرفته شود و مرحله به مرحله اصلاح امتیازاتی که از گذشته داشتم گرفته شد. باید بحث اصلاح دو طرفه باشدو صرفاًباری به دوش دفاتر نهاده نشود.

بحث تحریر هر ساله حقوق کارگران افزایش چند درصدی دارد و اگر دفتر خانه ای 5 نفر پرسنل بیمه شده داشته باشد افزایش حقوق و بیمه کارگری معادل آن است که از ابتدای سال دو میلیون تومان به هزینه های دفتر خانه افزوده شد بدون آنکه تحریر دفتر خانه افزایشی داشته باشد و سه الی چهار سال 4 دو میلیون تومان افزوده شده بدون آنکه تعرفه تحریر آن دفتر خانه افزایشی را نشان دهد. گفته می شود تهرانی ها موافق افزایش تعرفه ها نیستند و ما می خواهیم که این تغییر تعرفه ها هر ساله باشد نه هر 4 سال یکبار و رعایت مصالح کشور که نباید روی دوش دفاتر باشد بلکه مصالح کشور باید بر دوش دولت باشد.

پیشنهاد میکنم کانون اگر مانعی نباشد و بتواند بانکی را تاسیس کند.

موضوع مرخصی سردفتر و جایگزینی دفتریار دفترخانه بدون مکاتبه و نامه نگاری. سردفتر به محض فوت عزیزانش بجای آنکه دغدغه مصیبت وارده را داشته باشد دغدغه گرفتن مرخصی از اداره ثبت را دارد.                

نکات مورد نظر نماینده کانون آذربایجان شرقی آقای مشهدی:

ضمن تشکر و تقدیر از کانون مرکز و خراسان به جهت میزبانی. قصد ما از بیان مشکلات  انتقاد نیست بلکه دلسوزی و برای حل مشکلات است و باید تحمل ما زیاد باشد چرا که ما از سوی همکاران در شهرستانها تحت فشار و بازخواست هستیم و فشار آنها به ما چند برابر مواردی است که ما به شما(کانون مرکز)انتقال می دهیم. در خصوص اصلاح قوانین ما مواردی طی 41 بند مکتوب و خدمت آقای  عظیمیان تقدیم شده ولی آیا در این محفل فرصت کم امکان بررسی آن خواهد بود؟ مسلماً خیر نوبت برای بازخوانی آن نیست.

موضوع بیمه و بازنشستگی را ما طی 11 بند مکتوب و تقدیم کردیم که این شکل مفیدتر خواهد بود و وقت جلسه هم گرفته نمی شود.

موضوع بعدی مشکلات صنفی است در این خصوص افزایش حقوق بازنشستگان اتفاق خوبی بود و ما از از تصویب کنندگان آن تشکر می کنیم. ولی شان ما بیشتر از آن است و باید همتراز یک قاضی دادگستری حقوق بازنشستگان ما باشد.

تشکیل کمیته اقتصادی و حضور و استفاده از بازنشستگان و تجربه آنها کار بسیار خوبی بوده و من از کانون تهران و این اقدام تشکر می نمایم.

مطلبی که به سردفتران سراسر کشور هنوز پاسخ مناسبی داده نشده موضوع وحدت رویه، بند ج بود که هنوز اعلام نتیجه نشده و دفتریاران معترض بودند لذا اگر اصلاح و اعلامی باید بشود هر چه سریعتر اقدام و اعلام شود.

موضوع بعدی بحث مناظره وطرح و برنامه ریزی راهنمایی و رانندگی و صدا و سیما بود برعلیه ما اینکه تشکیک به قانون و نظر خواهی،اثر سوئی بود برذهن مردم ولی این اثر سوءاز بین خواهد رفت من اعتقاد دارم نیروی انتظامی برای طرح عظیم  و یک حمله برنامه ریزی کرده و کار نهایی آنها هم درخواست استفساریه ازمجلس است که ما باید مانع شویم.

در خصوص موضوع بیمه ودرمان ضمن تشکر از زحمات، من متاسفم که بازگو کنم دفترچه کانون را کنار گذاشته ام و از دفترچه و بیمه همسرم استفاده می نمایم  چرا طرحی که (دفترچه های قدیم)16 سال اجرا می شده متوقف شود.آن طرح فقط یک اشکال داشت وآن اینکه هزینه های درمانی دیر وصول می شد که اگر این اشکال را رفع می کردیم دیگر هیچ ایراد واشکالی وجود نداشت. وپیشنهاد ما این است که به روال سابق 16 ساله برگردیم وایراد وارده را رفع کنیم حال چه قرار است کانون مرکز انجام دهد یا تنخواه به کانون های استانی داده شود و یا بیمه تکمیلی (طرح آقای طباطبایی) انجام شود مشکل ما حل می گردد. دولت اعلام کرد همه صندوق های درمان را تجمیع می کنیم پس مشکل یک یا دو سال دیگر تا جمع این صندوق ها به روش فوق را حل کنیم.

نکات مورد نظر نماینده کانون کردستان آقای مظفر:

باتشکر از همه حاضرین محترم  قبل از ورود به مسائل صنفی خودمان باید بیشتر به فکر بقاء خودمان باشیم ما از جاهای مختلف مورد تحدیدیم و بدنبال محدود کردن ما هستند و محدود کردن دفاتر به کاهش دامنه محدوده فعالیت آنها منجر می شود همچون موضوع مناظره جای تاسف است که نماینده خود مجلس آنچه که مجلس تصویب کرده و ماده 29 را قبول نداشته و غیر قابل اجرا می داند. ما متعهدیم و وظیفه داریم چه کانون مرکز یا کانونهای استانی که برای بقاءخودمان اقدام نمائیم و نگذاریم ما را به چالش بکشند.

اصلاح قانون مالیات ها نیز همینطور چرا باید مشاورین املاک و بنگاهها را در حد دفاتر اسناد رسمی بدانند و در این قانون ملاک معیاروصول مالیات است نه برقراری نظم و انضباط و رعایت خیلی مسائل دیگر همچون وکالت نامه هایی که در حد و اندازه انتقال قرار داده شده و این نیاز برخورد و عملکرد همه ماست کما اینکه ما با نمایندگان مجلس در این  زمینه جلسات و صحبتهایی داشتیم.

بحث درمان را باید به آنها که در این زمینه تلاش می کنند کمک و یاری و مساعدت کنیم بجای انتقاد و زیر سوال بردن و مرتب بدنبال ایراد آن باشیم، بجای دیدن نیمه خالی لیوان نیمه پرش را ببینیم و به آقای گودرزی کمک کنیم و حمایت کنیم و ایرادات را هم با زمان بندی و همیاری و کمک به ایشان حل کنیم.

درخصوص مرخصی، سردفتران دچار مضیغه هستند و توکن دفتریار هنوز حل نشده انشاءالله آقای دشتی این مشکل را حل کند .

نکات مورد نظر نماینده کانون تهران آقای سیروس:

در خصوص دسترسی به حساب همکاران در سالهای خدمت آقای علیزاده سردفتران فرمهایی را تکمیل نمودند که در آن فرمها به اداره ثبت اجازه داده می شد که به حساب سردفتر دسترسی داشته باشند لذا آن دوست معترض باید ابتدا سابقه را بررسی که آیا این فرم راتکمیل نموده یا خیر؟

موضوع بودجه کانون ها که من خودم به تشکیل کانون ها اعتراض داشتم. من به کانونهای استانها اعلام کردم ولی دوستان هیچ کدام بصورت منظم وبا رعایت سرفصل میزان بودجه مورد نیاز خودشان را اعلام ننمودند و لذا هنوز هم روش آن است که استانها خرج کنند و سپس ما پول بدهیم ولی بودجه اینطور نیست. بلکه باید مبالغ در اختیار خودشان باشد وخرج وهزینه کنند. من توقع دارم شماها در استانها بعنوان کانون ها فعال شوید و بودجه های استانی بخواهید و ما بودجه استانی تصویب نموده، اختصاص دهیم ولی متاسفانه خودمان حاضر نیستیم به خودمان کمک کنیم. امسال ما می خواهیم بودجه واقعی با سرفصل برای هر استان بطور جداگانه تصویب کنیم. انشاءالله تا قبل ازدی ماه بخواهید تا ما بودجه هر استانی را بدهیم. ما کسری نمی آوریم و کسری بودجه نداریم امسال 15 میلیارد اضافه ومازاد داشتیم که سپرده کردیم اگر کسر بیاوریم به نفع ماست چرا که مجبور می شوند تحریرها را افزایش دهند تا کسری بودجه جبران شود ولی کسری بودجه در کانون نداریم.

بحث ششم دی ماه، خدا رحمت کند سردفتر 120 آقای سبزواری که اولین بار پیشنهاد این امر بخاطر آیه 282 سوره مبارکه بقره، دویست هشتادودومین روز سال داد. لطفاً دوستانی که برای ششم دی ماه پیشنهاداتی دارند به روابط عمومی کانون اعلام نمایند.

در مورد آمار فصلی ما پیگیری ها و دادخواستی داشتیم و نیازی به آمار دادن نباید باشد و آقای دشتی شخصاً پیگیر این دادخواست خواهند بود.

ما شورای عالی سردفتران را می توانیم تشکیل دهیم و هیچ مانعی برای آن نیست.

اقداماتی که برای آئین نامه پیش فروش آپارتمانها انجام داده ایم اول بحث تعرفه تحریر را که کمیسیون پژوهش تهیه و نظر نهایی هیئت مدیره را نیز گرفته و دفتر حقوقی آقای عظمیان آن را بررسی نموده به همراه موضوع ماده دو آئین نامه(نمونه فرم پیش فروش) تهیه شده و هر دو مورد در خرداد ماه به سازمان ثبت ارسال ولی تاکنون هیچ پاسخی پس از گذشت 5 ماه هنوز دریافت نشده.

در خصوص اختصاص دادگاهی به سردفتران در سال 83 جناب آیت الله شاهرودی مصوبه ای برای کارکنان دولت داشتند و شعبه خاصی به سردفتران اختصاص داده شد و اخیراً نیز ریاست دادگستری تهران قول مساعدی برای اختصاص چنین شعبه ای داده اند.

در خصوص ساخت فیلم و اعتراض اعضاء بازنشسته بر این موضوع، که این پول بازنشسته هاست و نباید در این مسیر هزینه شود. ماده55 قانون نسخ شده و انجام امور فرهنگی از وظایف کانون تهران و کانونهای استانی می باشد وانجام امور فرهنگی و اطلاع رسانی در روزنامه ها و جراید و غیرو از تکالیف کانونهاست و همین ارتباط باعث حذف کل فاجعه بند 17 مالیاتها شد و اگر این ارتباط و اطلاع رسانی و همکاریها نبود موفقیتی نیز دست نمی یافت.

با بیمه سینا صحبتهایی جهت تخفیف 50 تا 60 درصدی بیمه های شخص ثالث و بدنه انجام شده که انشاءالله پس از نهایی شدن به اطلاع همکاران خواهد رسید.

چرا ما متوسط درآمدها را بازگو می کنیم ولی متوسط هزینه ها را اعلام نمی کنیم از کل تحریر هر دفتر 50 درصد آن برای دفتریار و پرسنل و امور جاری هزینه می گردد و حداقل 30 درصد از 50 درصد باقیمانده هزینه بیمه تامین اجتماعی پرسنل می شود و هر چه درآمد بیشتر،هزینه ها بیشتر خواهد شد.

در خصوص بیمه وخدمات درمانی و شرکتهای بیمه، نظر شخص اینجانب آن است که خرید شرکتهای بیمه همچون شرکت صبا به نفع و صلاح ما نیست.

مصوبه ای برای دادن پول به استانها هنوز تصویب نشده و برای این امر نیاز به بررسی و تصویب در بودجه می باشد و اگر این موضوع در بودجه پیش بینی و تصویب شود قانونی و اجرایی خواهد شد.

نکات مورد نظر نماینده کانون اصفهان آقای مرادی:

سخنان بنده به شخص خاصی نظر ندارد بلکه به سیستم برمی گردد.

چرا فقط بیان ها بدون جمع بندی و تحلیل و نتیجه گیری، چرا نباید دبیر و دبیر خانه ای مسئول و متولی پیگیری این همایش ها باشد. باز گویی عناوین کلی بدون نتیجه گیری عملی و پیگیری مصوبات فایده ای نخواهد داشت.

در خصوص مشکلات ما با کانون مرکز، فکر می کنم کانون مرکز اراده ای برای استقلال ما ندارد. شش سال به بهانه نقص قانون، بهانه خوبی نیست. ما در این شش سال می توانستیم راهکاری را پیدا کنیم و این سخنان بارها و بارها تکرار شده بدون اخذ هیچگونه نتیجه ای از جمله بحث شورای عالی سردفتری، که چند سال پیش در اصفهان مطرح ولی تاکنون هیچ خروجی عملی نداشت.

از ابتدای تشکیل کانون اصفهان تا کنون طی تقاضاهای کتبی و شفاهی ارتباط سیستماتیک را از کانون مرکز درخواست کردیم و این ارتباط بدون کاغذ ودبیرخانه الکترونیک که کانون مرکز طراحی نموده خواست ما بوده همچنین تقاضای ما از کانون مرکز، دسترسی به اطلاعات تحریر دفاتر برای برنامه ریزی ده درصد واریزی و اینکه کدامیک از دفاتر مبالغ ده درصد را واریز ننموده و همچنین تقاضای دریافت نرم افزار بیمه ، همگی مورد تقاضای ما از کانون مرکز بوده ولی تاکنون هیچ نتیجه ای حاصل  نشده.

جناب آقای قاسمی چرا دوستان ما در کانونهای استانی و جوامع با شما ارتباط ندارند؟ چرا انگیزه ها از بین رفته و هیچ تمایلی برای ارتباط نیست، ما را جدی نگرفته اید.

در هیئت مدیره کانون مرکز اتفاق چندانی نمی بینم چرا حرفها یکی نیست از طرفی آقای گودرزی در خصوص تنخواه موضوعی را بیان نموده و از طرف دیگر آقای سیروس این نکته را رد می نماید چرا در هیئت مدیره دوگانگی است در خصوص مسائل مالی و بودجه نوشتیم ولی نوشته ما کجاست برای  آئین نامه و قانون نوشتن ما فقط می توانیم ایده دهیم. چرا که این مهم نیاز به ادبیات حقوقی خاص و منابع مالی دارد. قانون نوشتن وظیفه چه کسی است، باید قانون نویس منابع مالی نزدش باشد ما که هزینه کارمند خود را به زور از شما می توانیم بگیریم چه توقعی است که بتوانیم سایر امور را انجام دهیم من اعتقاد دارم از کانونهای استانی فقط استفاده ابزاری می گردد.

نگاه کانون مرکز به کانونهای استانی نگاهی خاص و خرد است ما در استان اصفهان در شش ماه اول 125 فقره شکایت را رسیدگی کرده ایم، رسیدگی این شکایات یعنی هزینه و صرف وقت. ثبت آنی را شما آموزش دادید یا ما و کدامیک از ما اشکالاتش را بازگو کردیم، کار آموزش همکاران استانی را ما انجام می دهیم یا شما؟ مشاوره حقوقی به همکاران را در استانها ما انجام می دهیم یا شما؟ بله برخی مسائل خاص با کانون مرکز است و این موضوعی است که کانون مرکز باید به آن توجه داشته باشد.

در آینده دود این بی توحهی ها به چشم همه همکاران خواهد رفت اگر ما با هم تفاهم نداشته باشیم وضعیت همین است که هست.

تاکنون در خصوص کانون گفتم و حال در خصوص دفاتر می گویم.

ماده 169 مکرر در سال آینده بحران خواهد شد و باید آن را از هم اکنون جدی بگیریم.

تعیین تکلیف اطلاعات قبلی دفاتر چه خواهد شد دفاتری که بیش از100هزار سند در سیستم گذشته ثبت کرده اند با ازمیان رفتن این شرکتها با این قفلهای سخت افزاری و نرم تفزاری، تکلیف این حجم عظیم اطلاعات و از بین رفتن و عدم دستیابی به این حجم اطلاعات، سوابق چه خواهد شد؟ آیا بازهم برای جستجوی یک سابقه باید دفاتر را ورق بزنیم؟

مسئله اسکن اثرانگشت و امضاء الکترونیک با این اوضاع اسناد اتومبیل امری الزامیست چرا نباید چنین اتفاق ساده ای جلوی تخلفات بزرگ را سد کند؟

تعیین تکلیف مرخصی سردفتران و توکنهای اصیل و کفیل و هزینه های 30هزارتومانی برای هرتوکن

تعیین تکلیف انفصالها، در دادگاه تجدید نظر رای انفصال تایید میگردد و مرتب به واحد فناوری داده بدون رعایت اصول اولیه آئین دادرسی و ابلاغ واقعی انفصال به سردفتر سوئیچ پائین زده شد و 20 روز دفترخانه هیچ متصدی نداشت و امور ارباب رجوع معطل بدون پاسخگوئی ماند.

 برای بازنشسته شدن، 8ماه آقای یاوری کفیل دفترخانه بودند ولی امکان انجام هیچ فرایند حقوقی در سیستم برای دفترخانه وجود نداشت و هیچ شخص هم پاسخگوی ما نبود.

در خصوص درمان، رای و انتخاب با دوستان است که چه مسیری را انتخاب نمایند. در مسیر درمان و سلامت هزینه نمودن، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است شاید در استان قزوین فاصله شهرها کم باشد ولی در استان اصفهان فاصله برخی شهرها تا 400 کیلومتر که این نکات می بایست در مصوبات لحاظ گردد می بایست کار توسعه و گسترش یابد. به ما تنخواه تخصیص یابد تا بتوانیم هزینه ها را پرداخت نماییم. همکاران ما اعتماد ندارند، بدبین هستند در استانی با این وسعت همکاران من از 400 مرکز درمانی فقط می توانند به 5 مرکز مراجعه نمایند؛ این شدنی نیست و این شکل اجرا همکاران ما دچار تحقیر می شوند چرا که این دفترچه ها در همه مراکز پذیرش نمی شود و اگر بخواهد طرح آقای گودرزی اجرا شود حتماً می بایست به کانونها و جوامع تنخواه پرداخت شود.

آیا در خصوص تعرفه های تحریر اقدامی انجام شده که افزایش تعرفه ها بجای هر 3 و یا 4 سال به یک سال تقلیل یابد؟

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    سلام بر همگی دوستان از اولیای محترم امر خواهشمندم هرچه سریعتر جلوی سفید امضای اسناد اتو موبیل روبگیرید چون وضعیت خیلی حادشده واین عده دارن اسناد اتوموبیل وبا اینکار به نفع خودشون مصادره میکنند وبقیه باید فقط نظاره گر این ماجرای دردناک باشند

  2. سردفتر می گوید

    سلام به نظر می رسدبرای حل مشکل سندسفیدهابایدمنتظرظهوراقاامام زمان (عج )باشیم مسولان که توجهی نمیکنندویقینابابازرسی از دفاتراین معضل به سرانجامی نخواهدرسید

  3. ناشناس می گوید

    پیشنهاد میشود بجای مبارزه بی ثمر با پدیده روز افزون سفید امضا همزمان با تنظیم سند وکالت تعویض پلاک تنفیذ نامه ای در خصوص سند قطعی خودرو تنظیم شودوسیستم ثبت آنی به گونه ای سند قطعی خودرو راصادر کند که نیازی به امضای فروشنده نباشد والله اعلم

  4. جمعی از دفتریاران از تبریز می گوید

    باسلام واحترام وعرض واخلاص :بدین وسیله از جناب آقای خضر حیدری نماینده محترم کانون قزوین در خصوص دفاع از حقوق دفتریاران بسیار سپاسگذاریم امیدواریم در زندگی همیشهسرافراز وسربلند باشند

  5. ناشناس می گوید

    آآه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه آه ه ه ه ه ه
    خسته شدمممممممممممم از اینکه به ارباب رجوع باید هرروز توضیح بدم که من سفید امضا نمی گیرم و کارم قانونیه اونی که سفید میگیره چشمش رو همه چی بسته و روی پول باز کرده امیدوارم مسئولین اقدامی بکنند.متاسفم از اینکه چند همکارنما به ریش همه می خندن و با نمایشگاهها دست بیعت دادن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.