iran flag

719 هزار سند مالکیت امسال در سامانه ثبت آنی خراسان رضوی ثبت شده است

مشهد – ایرنا – مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: 719 هزار و 811 فقره سند طی هفت ماه گذشته امسال از طریق سامانه ثبت آنی در این استان تنظیم شده و شناسه یکتا دریافت کرد.

'غلامرضا رحمتی زاده' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از شهریور ماه پارسال که سامانه ثبت آنی اسناد در استان همزمان با کشور راه اندازی شد تاکنون یک میلیون و 415 هزار سند در خراسان رضوی در این قالب تنظیم و ثبت شده است.

وی گفت: از کل اسناد ثبت شده طی امسال 39 هزار و 757 مورد معاملات غیرمنقول اشخاص حقیقی و حقوقی در 508 دفترخانه اسناد رسمی خراسان رضوی ثبت شد که نسبت به پارسال کاهش 9،5 درصدی نشان می دهد.

مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی افزود: 119 هزار و 995 مورد معامله نیز در این مدت انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 37/18 درصد رشد دارد.

وی گفت: همچنین 262هزار و 993 مورد وکالت رسمی در دفاتر اسناد رسمی استان تنظیم شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 33 صدم درصد کاهش دارد.

رحمتی زاده در ادامه اظهارداشت: در این مدت همچنین 792 اجراییه چک بلامحل در شعبه های اجرای واحدهای ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با رشد حدود 9/2 درصدی نسبت به همین زمان در سال قبلف صادر شده است.

وی گفت: علاوه بر این که اسناد مالکیت جدید کاداستری بر اساس اطلاعات بانک عظیم جامع املاک استان صادر می شود، در هفت ماه گذشته امسال با بهره مندی از این اطلاعات به 117هزار و 136 استعلام دفاتر اسناد رسمی و مراجع قضایی پاسخ الکترونیکی داده شده است.

مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی ادامه داد: در این مدت به این طریق اطلاعات 85 هزار و 604 خلاصه معامله دریافت و در بانک اطلاعات کاداستری قرار گرفت.

وی افزود: 103 هزار و 663 سند مالکیت نیز در همین مدت برای زمینها و املاک اشخاص حقیقی و حقوقی از سوی واحدهای ثبت اسناد و املاک تابع استان صادر شده است.

رحمتی زاده گفت: در اسناد مالکیت تک برگ کاداستری حداقل 80 فیلد اطلاعاتی نهفته است و امکان جعل اطلاعات این اسناد حداقل و وجود تعارض ملکی در فضای آن، به صفر نزدیک است.

وی همچنین اظهارداشت: دو هزار و 768 شرکت و موسسه غیرتجاری در این مدت در دفاتر ثبت شرکتهای واحدهای ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با بیان اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد کاهش یافته افزود: در این مدت دو هزار و 148 شرکت تجاری، 257 شرکت تعاونی و 363 موسسه غیرتجاری در دفاتر ثبت شرکتهای واحدهای ثبت اسناد و املاک این استان به ثبت رسیده است.

وی گفت: 94 شرکت تجاری و تعاونی و شش موسسه غیرتجاری نیز طی همین مدت در استان خراسان رضوی منحل شده است.

او افزود: طی این مدت تغییرات هشت هزار و 638 شرکت نیز ثبت و 298 اظهارنامه کارت بازرگانی صادر شد.

http://www.irna.ir/fa/News/81383284/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.