iran flag

برخورد جدی با مفاسد اداری/ سالانه 25 میلیون سند در کشور صادر می شود

 

 

 

 

 

 

کرمان – رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از برخورد جدی با هرگونه مفاسد اداری خبر داد و گفت: با افراد متخلف برابر قانون برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد تویسرکانی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک در حال خروج از حالت سنتی است، گفت: به روز شدن ساز و کار اداری از بروز آسیب ها و مفاسد ناشی از بروکراسی جلوگیری می کند.

وی با تاکید بر اینکه هر فرد شخصا برای انجام امور ثبتی خود اقدام کند، افزود: هدف از ایجاد سامانه و سایت های موجود، حذف دلالان و حتی وکلا از این چرخه بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابراز داشت: در حال حاضر هفت هزار و 200 دفترخانه رسمی در کشور فعالیت می کنند.

وی از صدور سالانه 25 میلیون سند در سراسر کشور خبر داد و اذعان داد: طی سال گذشته  45 میلیون خدمت به مردم ارائه شد.

تویسرکانی به حذف مجموعه اوراق بهادار از سازمان ثبت و اسناد کشور اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر امور مربوط به تولید سند از طریق سیستم صورت می گیرد که این کار علاوه بر افزایش سرعت، دقت را نیز بالا می برد.

وی از ساماندهی اطلاعات یک میلیون و 400 هزار شرکت و موسسه ثبت شده طی سال 90 در بانک های اطلاعاتی خبر داد و اذعان داشت: روزانه 140 هزار پیامک به منظور اطلاع افراد از ارائه خدمات سازمان ارسال می شود.

تویسرکانی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه به فساد اداری اذعان داشت: ایجاد انگیزه و خود کنترلی یکی از راهکارها در این زمینه است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: همچنین باید راه های ارتکاب تخلف مسدود شود تا بتوان از فساد اداری جلوگیری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید خدمات در ادارات با بالاترین سرعت و دقت به مردم ارائه شود، افزود: باید از امکانات موجود بیشترین بهره وری صورت گیرد.

این مسئول از کاهش 80 درصدی تخلفات با ثبت آنی اسناد طی سال گذشته خبر داد و یادآور شد: یکی از فواید استفاده از تکنولوژی های روز؛ افزایش دقت در نظارت بر امور است که این امر نیز در کاهش فساد اداری تاثیرگذار است.

تویسرکانی با اشاره به برخورد جدی با هرگونه فساد ادارای اذعان داشت: با بکارگیری سیستم های جدید افراد متخلف شناسایی و با آنها مطابق قانون برخورد خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.