iran flag

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت‌و‌گو با تسنیم عنوان کرد مکاتبات با سازمان ثبت برای ارسال نسخه‌ای از سند وقفی به سازمان اوقاف

علی محمدی

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مکاتبات با سازمان ثبت به دلیل عدم ارسال نسخه‌ای از سند وقفی به سازمان اوقاف داشتیم چراکه تخلفاتی از سوی دفترخانه‌ها در این زمینه صورت می‌گیرد که باید با آنها برخورد شود.

حجت‌الاسلام علی محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در خصوص بی‌اطلاعی سازمان اوقاف از برخی تنظیم سند وقفی در کشور اظهار داشت: برخی افراد و دفاتر ثبت اسناد با ذهنیت غلط که سازمان اوقاف مال افراد را می‌گیرد، واقف را از مطلع کردن سازمان اوقاف هنگام وقف بر حذر می‌دارند.

 

وی ادامه داد: طبق قانون هنگامی که دفاتر ثبتی، سند وقفی تنظیم می‌کنند باید یک نسخه به واقف، یک نسخه به دفترخانه و یک نسخه به اداره اوقاف  ارائه دهند در غیر این صورت خلافکار شناخته می‌شوند  تخلف صورت می‌گیرد، بنابراین باید جلوی این امر صورت گیرد.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در این زمینه تعداد شکایت و تخلف را در دست نداریم ولی با سازمان ثبت اسناد و املاک  کشور مکاتباتی داشتیم تا نسخه‌ای از سند وقفی براساس قانونی به سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال شود.

 

محمدی بیان کرد: هنوز در این خصوص اقدامی صورت نگرفته و مطرح کردند این امر هنوز به دفتر‌خانه‌ها ابلاغ نشده است. همچنین باید بگویم که سازمان اوقاف از مال مردم حفاظت می‌کند و این ذهنیت مذکور اشتباه است.

بدون نظر
  1. همکار می گوید

    سلام آقا این چه وضعیه یه دفترچه بیمه میخوایم بگیریم این همه اذیت بشیم ما ؟ این انصاف نیست ۱۰ در صد درامدمون هر ماه کانون بگیره بعد از آخر هم اذیت بشیم .
    کانون خرااسان خواهشاَ پیگیر بشین این مساله رو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.