iran flag

مدیرکل ثبت اسناد کرمان: برخورد با سردفتران متخلف در موضوع زیر میزی حتمی است (چرا روزنامه حمایت باید چنین تیتری بزند؟)

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در بحث ثبت آنی معاملات، نیازمند همکاری سردفتران و دفتریاران هستیم.

 رضا طالبی‌زاده در جمع سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق این شهرستان اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک در وضعیت کنونی در حال گذر از وضعیت سنتی به الکترونیکی در تمام بخش‌ها با ایجاد سامانه‌های متعدد است تا به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه در بحث ثبت آنی معاملات نیازمند همکاری سردفتران و دفتریاران هستیم، بیان کرد: با راه‌اندازی این سامانه از بسیاری تخلف‌ها در دفاتر اسناد جلوگیری شده است.

طالبی‌زاده همچنین با توجه به اینکه باید مصوبات کمیسیون تقسیم اسناد دولتی باید به طور دقیق توسط سردفتران رعایت شود، تصریح کرد: تخلف و تخطی از این مصوبات غیرقانونی و قابل پیگرد انتظامی است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان همچنین یادآورشد: با قرار گرفتن دفاتر ازدواج و طلاق زیر پوشش کانون‌های سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی مشکلات بیمه، بازنشستگی و … این مجموعه نیز برطرف می‌شود، بنابراین امیدواریم که این امر هرچه زودتر تحقق یابد.

وی با تأکید بر اینکه الزام قانونی برای دریافت حق ایاب و ذهاب توسط سردفتران ازدواج وجود ندارد، افزود: دریافت هرگونه وجه نقد اضافی از ارباب رجوع خلاف قانون است و با آن برخورد می‌شود.

طالبی‌زاده در ادامه سخنانش با اشاره به بحث زیرمیزی سردفتران اسناد رسمی عنوان کرد: باید مردم نسبت به رعایت موارد قانونی در اسناد و نوشته‌های خویش توجه کافی را داشته باشند تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با تأکید بر اینکه قاطعانه با سردفتران متخلف در بحث زیرمیزی برخورد می‌کنیم، تصریح کرد: در سال گذشته مواردی در این زمینه در سطح استان گزارش شده که پس از پیگیری شکایت‌ها و برخورد حتی منجر به سلب صلاحیت سردفتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: سردفتران اسناد رسمی باید در بحث جعل اسناد مالکیت و شناسنامه اولیه خودرو نهایت دقت را به کار ببرند تا با مشکلاتی در این زمینه مواجه نشوند.

   امکان وصول مهریه و چک از طریق ثبت اسناد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان همچنین در جمع مجموعه کارکنان قضایی شهرستان جیرفت گفت: وصول مطالبات مردم و بانک‌ها مانند مهریه و چک بدون نیاز به صدور دستور قضایی از جمله خدمات مجموعه ثبت است.

 طالبی‌زاده با بیان اینکه در تلاش هستیم تا تعامل بیشتری میان دادگستری و اداره‌های ثبت اسناد و املاک برقرار شود، با تأکید بر اهمیت نقش مجموعه ثبت اسناد و املاک در برقراری امنیت افزود: با توجه به اینکه یکی از مقوله‌های امنیت تثبیت مالکیت مردم است، اداره‌های ثبت اسناد و املاک نیز نقش مهمی در این زمینه دارند.

وی اضافه کرد: به ویژه در بحث سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها، برخورداری املاک از اسناد ثبتی موجب ایجاد امنیت فکری برای سرمایه‌گذاران می‌شود و به تبع آن وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه نیز بهبود پیدا می‌کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان همچنین گفت: در بحث اجرای اسناد رسمی لازم‌الاجرا وصول مطالبات مردم و بانک‌ها مانند مهریه و چک بدون نیاز به صدور دستور قضایی از جمله خدمات مجموعه ثبت بوده که تاکنون نیز موفق عمل کرده است.

وی در زمینه راه‌اندازی سامانه ثبت شرکت‌ها نیز اظهارکرد: راه‌اندازی این سامانه‌ها بیشتر به منظور خدمات‌رسانی آسان و سریع به مردم و قطع ارتباط بین مردم و کارکنان ثبت صورت می‌گیرد، بنابراین باید به سمت و سویی حرکت کنیم که تمام خدمات از طریق الکترونیکی ارائه شود و نیازی به حضور مکرر آنان در اداره‌های ثبت نباشد. طالبی‌زاده عنوان کرد: در زمینه ثبت شرکت‌ها مراجعه‌های زیادی صورت می‌گرفت، اما با راه‌اندازی این سامانه افراد به راحتی می‌توانند، ثبت‌نام کرده و تعیین نام و تغییرات شرکت را نیز انجام دهند که البته با این کار در وقت و هزینه آنان صرفه‌جویی به عمل می‌آید. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تلاش‌های رئیس سازمان ثبت کشور را در این زمینه قابل تقدیر خواند و گفت: کارهای ماندگاری با هدف کاهش ارتباط حضوری مردم با مجموعه ثبت انجام گرفته است. وی در زمینه ثبت اراضی وقفی هم بیان کرد: پلاک‌های ثبتی که اداره ثبت اسناد و املاک به طور قطع آن را جزو موقوفه نمی‌داند و یا موقوفه سهمی از آن ندارد، نیازی به استعلام از اداره اوقاف و امور خیریه نیست.

 طالبی‌زاده در بحث ساماندهی اراضی دولتی هم خاطرنشان کرد: طرح جامع کاداستر از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک تهیه و پس از تصویب ریاست قوه قضاییه از طریق وزیر دادگستری به صحن علنی مجلس رفت که در نهایت به تصویب رسید. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه اکنون این طرح برای ارسال به شورای نگهبان آماده شده است، گفت: در صورت تأیید شورا تمام سازمان‌ها و اداره‌های مرتبط با زمین و مسکن مانند راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، اوقاف و امور خیریه و … مکلف می‌شوند که طی پنج سال تمام عرصه‌های متعلق به دولت را وارد سیستم کاداستر کنند. وی افزود: ما نیز به طور کامل برای وارد کردن اطلاعات عرصه‌های دولتی به سیستم کاداستر و مستندسازی اراضی آمادگی داریم تا از نابسامانی‌های حقوقی مانند زمین‌خواری، اختلاف‌های ملکی و دعواهای کیفری جلوگیری کنیم.

رشد 11 درصدی صدور اسناد مالکیت کاداستری در کرمان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در حاشیه سفر به قلعه‌گنج هم گفت: تعداد اسناد مالکیت صادره کاداستری در استان طی 10 ماهه سال‌جاری 11 درصد افزایش داشته است.

 وی ادامه داد: تعداد اسناد مالکیت صادره کاداستری در شهرستان کهنوج در 10 ماهه سال‌جاری 2 هزار و 531 فقره و تعداد اسناد مالکیت کاداستری صادره در استان 70 هزار و 576 فقره است که شاهد رشد 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی تصریح کرد: برخی مشکلات موجود در بخش صدور اسناد به ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی، اوقاف و امور خیریه و بنیاد مسکن وجود دارد که باید نقشه‌های اراضی را در اختیار ما بگذارند تا آن پلاک را وارد سیستم کنیم و بعد پلاک‌های فرعی را در اختیار مالکان قرار دهیم. طالبی‌زاده خاطرنشان کرد: در همین راستا تحقق کامل این مسئله مستلزم این است که ادارات اراضی تحت تصرف خود را مشخص کنند.

http://tnews.ir/news/D39536710977.html?sid=5281009#

و این خبر در خبرگزاری فارس با آدرس زیر

http://tnews.ir/فارس-نیوز/CF0136674141.html#

بدون نظر
  1. ارش می گوید

    با سلام خدمت همکاران این بحث که دفاتر ازداج و طلاق با کانون دفاتر اسناد یکی بشه چه بحثی است

  2. ناشناس می گوید

    لطفا فکری برای دفاتر سفید امضاگیر بکنید خیلی واجبتره

  3. سردفتر دیدبان می گوید

    جناب آقای طالبی زاده اگر پرداخت حقوق کارمند ثبت مستقیما” بر ذمه شما برادر محترم می بود مطمئنا” لحن گفتارتان فرق میکرد. اجازه دهید مصور به استحضار برسانم :اگر دفترخانه ای ماهیانه ده میلیون تومان درآمد و فقط ۴ کارمند داشته باشد بدون در نظر گرفتن سنوات و بیمه ۱۵% آنها باالسویه برای هر نفر میشود ۳۷۵ هزار تومان!!! در حالیکه ۵ سال است که تعرفه تحریر املاک هیچ تغییری نیافته است راستی اگر امکان دارد یک بطری آب یک لیتری را به قیمت ۵ سال قبل به ما بدهید . محکوم کردن زیر میزی امری پسندیده است بشرط بررسی و پیشگیری همه جوانب .

  4. ناشناس می گوید

    پس از مدتها گردهمایی کانون خراسان برگزار شد. برای دفاع از جایگاه سردفتران اما نکته تامل برانگیز این است چرا دفاع ؟؟؟؟؟؟؟؟مگر ما چه کرده ایم؟به جای بررسی و پیدا کردن راهی برای چالشهای حرفه ای باید بیاییم از جایگاهمان دفاع کنیم. جای بسی تاسف داردجایگاه سردفتر که جایگاه مجتهد جامع الشرایط بوده با حرص و طمع جماعتی محدود به حراج رفته . در این میان ما مانده ایم که گذشته از حرص و طمع نامحدود این جمع محدود چرا دستگاههای متولی ضرب الاجلی برای برون رفت از این وضعیت اتخاذ نمی نمایند……

  5. ناشناس می گوید

    کاش راهی پیدا شود که سفید امضا جمع شود به جای بی آبرویی جاعلین اثبات بی کفایتی دفاتر قانونمند را برای جامعه کرده
    وکسی نیست که فریاد بزند سردفتر نما حیا کن
    به آیه قرآن اقتدا کن

  6. کویر می گوید

    با سلام جناب آقای طالبی زاده حرمت امام زاده رو متولی اش نگه میداره براستی شما برای بحث اسناد سفید چه اقدام موثر انجام داده اید؟دفتری که با ۶سال سابقه آمارسند به ۲۰هزار سند میرسه ودفتری با۱۵سال سابقه آمار سند به ۳۰هزار سند میرسه؟

  7. همکار می گوید

    درآمد دفترخانه ها بسیار کم است (صرف نظر از تعداد اندکی که دارای درآمد بالایی هستند )وضعیت مالی سران دفاتر خیلی خراب است در این شرایط بحرانی مالی وبا هزینه های جاری دفترخانه آیا راهی دیگری هست ؟حقوق کارمندان هرسال اضافه می شود اما سران دفاتر هر ۴یا ۵ سال یک بار تعرفه شان تغییر می کند اگر سندمعاملات قطعی باارزش واقعی نوشته شود و تحریر برمنبای ارزش واقعی گرفته شود و نیز تعرفه سایراسناد تغییر پیدا کند ماشاهد این مسائل نخواهیم بود . یک بنگاه دار املاک از نوشتن یک قولنامه حق الزحمه بسیار بیشتری نسبت به یک سردفتر دریافت می کند .حالا بفرمایید چرا سردفتر زیر میزی می گیرد دنبال علل و حل آن باشیم نه محکومیت سردفتران

  8. ناشناس می گوید

    سلام ، اکر تقسیم اسناد باشد هیج سردفتری مجبور به سفید کرفتن وتخلف کردن ندارد ، اون سردفتری که سفید میکیرد هم در این وضعیت مجبور است تا اجاره و حقوق کارمند و جریمه های مختلف وهزینه های مختلف را یکجوری حل کند ، بازرسین محترم برای جای جدید با اینکه طبقه دوم بودیم مجبورمان کردند نرده کشی کنیم و بعداز ماهی امدند وبه خاطر نداشتن دوربین مدار بسته و دزدکیر کزارش رد کردند حالا هزینه نصب دوربین ودزدکیر را از کجا بیاوریم ؟؟؟؟ بعد هم اکر از اول دستور میدادند مثل بقیه اجبارها اینکار را هم میکردیم حالا بیا وبدون تخلف کار کن وهر روز وام های مختلف بکیر جه کسی یک خسته نباشید میکوید ، الان برای کرفتن دفترجه بیمه جند ماه است الافم ، و…. به نظر من باید مشکلات را بررسی وریشه یابی نمود و دلسوزانه وبدون غرض انها را حل نمود ، ما فقط بلدیم انکشت اشاره را به سمت دیکران بکیریم وبکوییم جرا ؟؟؟؟؟ خانه از بایبست ویران است ،،،، جون حتی همکاران دلسوز هم نیستیم .

  9. ناشناس می گوید

    سلام دفاعیات بلاوجه تان را هیچ محکمه ای نمی پذیرد.همه ما درگیریم برای هزینه هایی که هر روز باید پرداخت کنیم. هیچ کس هم خسته نباشید نمی گوید اما آیا شما برای خسته نباشید دیگران این مسئولیت را پذیرفته اید؟اینکه دیگری از شما تشکر میکند یا خیر شئونات دیگری است اما شما باید حافظ و مراقب حیثیت خود و هزاران همکار دیگری باشید که به خاطر توجیهات ابلهانه جمعی محدود حیثیت شونات اعتبار و جایگاه شان زیر سوال رفته .سفید امضا گرفتن جعل کردن و اپشن های نظیر اینها برای دلالان ممکن است چند صباحی جیب عده ای را تپل کند اما تیشه ای است که اول به ریشه انسانیت خودشان می زنند و بعد اعتبار یک حرفه را خدشه دار می کنند از قدیم گفتن بگو با کیستی تا بگویم چیستی اونایی که اینکارا رو انجام می دن دلالایی هستن که اشتباهی تو حرفه ما اومدن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.