iran flag

/سفر رییس قوه قضاییه به لرستان/ تویسرکانی: اقدامات سازمان ثبت طبق سیاست‌های درست بوده است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حذف میلیون ها برگ کاغذ و کاهش حجم وسیعی از مراجعات حضوری در ادارات ثبت اسناد و املاک کشور یک شعار نیست، بلکه واقعیتی مبتنی بر سیاست های درست این سازمان در سال های اخیر بوده و آثار آن به مرور نمایان تر خواهد شد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تویسرکانی معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که به همراه رئیس قوه قضائیه به استان لرستان سفر کرده است، در دیدار با روسای ادارات ثبت اسناد و املاک و سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق این استان گفت: امور ثبتی از امور حاکمیتی کشور محسوب شده و یکی از ارکان مهم ایجاد نظم حقوقی و نظم عمومی جامعه است.

 

وی با اشاره به قدمت زیاد این سازمان و وجود فرآیندها و بوروکراسی بسیار پیچیده در این سازمان افزود: خوشبختانه سازمان ثبت اسناد امروز با وجود چنین ویژگی های پیچیده ای توانسته است از جهت سرعت تحول و استفاده از فنآوری های نوین به منظور بهبود سیستم ها و ایجاد سامانه های متعدد الکترونیکی در صدر دستگاههای کشور قرار بگیرد.

 

معاون قوه قضائیه اظهار کرد: همه‏ مردم به نوعی با خدمات ثبت اسناد و املاک مرتبط‎ هستند و لذا همه ما موظفیم برنامه ریزی ها و سیاست های خود را طوری پیش ببریم تا شیرینی اجرای آنها را به مردم بچشانیم.

 

وی گفت: اقتضای امروز این است که برای وقت و زمان مردم جامعه اهمیت قائل شویم و با برنامه ریزی مناسب و ارتقاء سطح بهره وری نسبت به بهینه سازی ارائه خدمات به مردم شریف اقدام نمائیم.

 

تویسرکانی با اشاره به تحولات صورت گرفته و الکترونیکی شدن امور در بخش های مختلف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از جمله دفاتر اسناد رسمی، ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری، صدور اسناد مالکیت تک برگی، مالکیت صنعتی و اجرای اسناد رسمی، ایجاد آرشیو الکترونیکی پرونده های ثبتی را یکی از برنامه های بسیار مهم و اساسی و در دست انجام سازمان ثبت دانست و افزود: ایجاد آرشیو الکترونیکی و کاهش وابستگی به گردش پرونده‌ها و حذف کاغذ در ادارات ثبتی یکی از برنامه های مهم و بزرگ این سازمان است که اجرای آن علاوه بر شفاف سازی امور و ارتقاء سلامت اداری، باعث تسهیل در ارائه خدمات به متقاضیان و افزایش سطح رضایتمندی آنان خواهد شد.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین ضمن بازدید از بخش های مختلف اداره کل ثبت اسناد و املاک لرستان و بررسی وضعیت ارائه خدمت به مردم، با کارکنان این اداره کل نیز از نزدیک به گفت و گو نشست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.