iran flag

مدیرکل ثبت اسناد خراسان رضوی: ۸۸ درصد املاک و اراضی خراسان رضوی به ثبت رسیده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ثبت اسناد خراسان رضوی گفت: ۸۸ درصد املاک و اراضی خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، غلامرضا رحمتی‌زاده ظهر امروز در نشست ‌خبری کارگروه رسانه و مطبوعات شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان رضوی در دادگاه تجدید نظر پرونده‌های کیفری مشهد، اظهار داشت: بخشنامه رئیس کل دادگستری مبنی بر اعتبار بخشی به اسناد رسمی و قراردادها سراسر استان لازم الاجرا شد.

وی بابیان اینکه اراضی در خراسان رضوی به دو شکل ثبت شده‌اند گفت: تمامی اراضی خراسان رضوی یا به صورت رسمی ثبت شده‌اند و یا در حال ثبت هستند.

مدیر سازمان ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی اشاره ای به برخی متخلفان داشت و تصریح کرد: از این پس و با دقیق شدن بحث انتقال مالکیت چنانچه از این به بعد کسی مالکیت و دستور قضایی و نظر سازمان ثبت اسناد را نپذیرد با وی در دو حوزه انتظامی و اداری برخورد می‌شود.

رحمتی زاده ادامه داد: هم‌اکنون 2 میلیون و 100 هزار ملک ثبت شده در قالب 16 هزار و 763 جلد دفتر معاملات املاک در استان خراسان رضوی وجود دارد.

وی با بیان اینکه 100 درصد داراس سابقه و مالک رسمی هستند خاطرنشان کرد: حدود 88 درصد از املاک و اراضی در خراسان رضوی ثبت و 12 درصد دیگر ثبت نشده‌اند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره به وجود 510 دفتر اسناد رسمی در خراسان رضوی گفت: ظرفیت در نظر گرفته شده توسط قانونگذار برای هر 15 هزار املاک یک دفتر اسناد رسمی است اما باز هم شاهد رشد و پیشرفت و افزایش این مقدار در شهر مشهد هستیم.

رحمتی زاده با اشاره به رسمی شدن حدود یک میلیون و 800 هزار سند از ابتدای مهر سال گذشته تاکنون گفت: از این مقدار انبوه معاملات حدود دو سوم آن در شهر مشهد اتفاق افتاده است.

وی با یادآور شدن قدردانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سازمان ثبت اسناد کشور گفت: به گفته بسیاری از نمایندگان مجلس و کارشناسان حوزه الکترونیک بر این باورند که راه اندازی سیستم رصد آنی دفاتر اسناد رسمی و ایجاد بانک اطلاعاتی از تمامی ساختمان‌ها و اراضی استان یکی از بزرگترین پروژه‌های الکترونیکی سازمانی بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی افزود: در خراسان‌رضوی تاکنون 76 هزار درخواست ثبت رسمی اراضی و املاک به صورت الکترونیکی برای ما ارسال شده ‌که از این تعداد 62هزار و 130 درخواست مورد تائید قرار گرفتند و سپس تعداد 33 هزار و273 پرونده به هیئت‌های بررسی نیز ارجاع داده شد.

رحمتی زاده با بیان اینکه 3 هیئت بررسی در مشهد در حال بررسی درخواست‌های ثبت رسمی هستند گفت: از تعداد 33 هزار و 273 پرونده ارجاع شده به هیئت‌های بررسی تاکنون 9 هزار و 799 پرونده تائید، 9 هزار و50 پرونده غیر قابل قبول و سایر پرونده ها نیز در حال بررسی هستند.

وی افزود: همپنین با در خواست‌های مردم در روستاها و با توجه به پیگیری‌های سازمان ثبت اسناد و املاک تاکنون بیش از 170 هزار خانه روستایی تثبیت مالکیت شده و در اختیار مالکان قرار داده شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.