iran flag

ارایه گواهینامه بدون کارت پایان خدمت برای جلوگیری از قانون گریزی است/آماده مذاکره با نیروهای مسلح هستیم

ندیمی تاکید کرد؛

ارایه گواهینامه بدون کارت پایان خدمت برای جلوگیری از قانون گریزی است/آماده مذاکره با نیروهای مسلح هستیم

ارایه گواهینامه بدون کارت پایان خدمت برای جلوگیری از قانون گریزی است/آماده مذاکره با نیروهای مسلح هستیم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مصوبه اخیر مجلس مبنی بر اخذ گواهینامه بدون کارت پایان‌ خدمت را اقدامی درجهت کاهش هزینه‌های اجتماعی، اقتصادی و جلوگیری از قانون گریزی خواند و گفت: آماده مذاکره با نیروهای مسلح برای لحاظ کردن پیشنهادات آنان در لایحه هستیم.

ابوذر ندیمی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص مصوبه اخیر مجلس مبنی بر اخذ گواهینامه بدون کارت پایان‌ خدمت و انتقادهای وارده به این مصوبه، گفت: واقعیت آن است که از ابتدای سربازی موردی به نام گواهینامه وجود نداشته است، همچنین باید به این نکته اشاره کرد که هم‌اکنون بسیاری از افراد مشمول خدمت سربازی بدون گواهینامه در سطح شهر رانندگی می‌کنند که هزینه‌های بسیاری برای آنها دارد؛ البته برخی نیز با پرداخت‌های غیرقانونی به اشخاص غیرقانونی مشکلات نداشتن گواهینامه را رفع می‌کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل درمجلس شورای اسلامی، افزود: از سوی دیگر برای جذب نیروهای مشمول خدمت سربازی، داشتن گواهینامه تنها راه نبوده و نخواهد بود، بنابراین اینکه گفته می شود مصوبه اخیرمجلس مغایر با اصل 110 قانون اساسی است جای تامل دارد، زیرا مسئله سربازی را با هزاران راه دیگر می توان حل کرد؛ به عبارتی در خصوص مصوبه اخیر مجلس می توان با ارایه گواهینامه به مشمولان خدمت سربازی، آنها را موظف به معرفی به مراکز مربوطه در بازه های زمانی 6 ماهه کرد.

وی تاکید کرد: بنابراین اگر به فردی از ابتدا گفته شود که به دلیل نگذراندن خدمت سربازی امکان اخذ گواهینامه رانندگی وجود ندارد این فرد برای گذران دوره سربازی مراجعه نمی کند، بنابراین این پیشنهاد مطرح شده درمجلس برای جلوگیری از قانون گریزی است.

این نماینده مردم درمجلس نهم با بیان اینکه مصوبه اخیر مجلس مبنی بر اخذ گواهینامه بدون کارت پایان خدمت افراد را بیشتر دردسترس مجریان قرار می دهد، تصریح کرد: بنابراین مصوبه اخیر مجلس نهی از سربازی نبوده و باید تاکید کرد که تنها راه سربازگیری گواهینامه نیست.

وی با بیان اینکه مصوبه مجلس برای کاهش هزینه‌های  اجتماعی، اقتصادی و جلوگیری از قانون گریزی است، گفت: هم اکنون بسیاری افراد برای اخذ گواهینامه رانندگی بدون کارت پایان خدمت و معافیت، مبالغ هنگفتی را به دلالان برای صدور گواهینامه رانندگی پرداخت می کنند که با این مصوبه مجلس جلوی این بی قانونی ها گرفته می‌شود.

ندیمی درخصوص مذاکره مسئولان مربوطه با مجلس برای اصلاح و تغییر قانون اخیر مجلس، گفت: مجلس همواره برای مذاکره آماده بوده و مذاکره به آن معنا است که راه حل برای رفع مشکلات وجود دارد، اما بازهم باید تاکید کرد که به لحاظ اجتماعی باید هزینه های مردم کاهش پیدا کند، البته باید اشاره کرد که اظهارنظر قاطع محل مذاکره نیست و شاید یکی ازراه حل برای رفع این مشکل این باشد که گواهینامه ها برای مدت زمان کوتاه صادر شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره اظهارنظر سردار کمالی مبنی بر رایزنی و صحبت با نمایندگان مجلس درباره آثار و پیامدهای چنین مصوبه‌ای، گفت: چون این لایحه هنوز به طورکامل تصویب نشده و برخی مواد آن به کمیسیون ارجاع شده می‌توان پیشنهادات را به اصل موضوع الحاق کرد./

نقل از خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.