iran flag

بازدید اعضای کانون وکلای آنکارا از دیوان عدالت اداری

خبرگزاری میزان – هیئتی متشکل از وکلا و کارآموزان وکالت کانون وکلای آنکارا به همراه اعضای کانون وکلای استان البرز از دیوان عدالت اداری بازدید کردند.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، بازدید این هیئت به منظور آشنایی با تشکیلات، صلاحیت‌ها و جایگاه دیوان عدالت اداری در مجموعه نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران بوده است.
عابدی معاون قضایی در امور آموزش، پژوهش و پیشگیری در جلسه‌ای که به همین منظور برگزار شد، به معرفی اجمالی این دیوان عدالت اداری و وظایف و جایگاه آن در قانون اساسی و حقوق موضوعه ایران پرداخت.
همچنین برای آشنایی بیشتر هیئت بازدید کننده با این نهاد قضائی جعفر ورامینی، رئیس شعبه چهارم تجدیدنظر با اشاره به سابقه و تاریخچه تشکیل دیوان عدالت اداری، درباره حقوق اداری در ایران توضیحاتی ارایه کرد.
 حجت‌الاسلام و المسلمین جباری، رئیس شعبه هفتم تجدیدنظر نیز ضمن بیان جایگاه دیوان عدالت اداری در کشور، به توضیح درباره اجزاء و تشکیلات آن پرداخت.
بازدید اعضای کانون وکلای آنکارا و استان البرز از شعب مختلف دیوان عدالت اداری و آشنایی با حیطه تخصصی آنها و همچنین حضور در سالن هیئت عمومی دیوان از دیگر برنامه‌های تنظیم شده برای هیئت بازدیدکننده بود.
در جریان این مراسم، خانم دکتر داوودی رئیس کانون وکلای استان البرز، ضمن تشکر از مسئولان دیوان عدالت اداری به منظور همکاری و حمایت از گسترش روابط حقوقی و قضایی میان کشورهای همسایه به بیان دلایل حضوشر هیات ترکیه‌ای در ایران، پرداخت.
وی همچنین بر اهمیت همکاری مشترک برای برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور اطلاع و آگاهی از نهادهای حقوقی دو کشور ایران و ترکیه تاکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.