iran flag

پرونده‌های طلاق فورا به شعبه ارجاع نشود/ نقش موثر مشاوره‌ در کاهش طلاق

پوریانی در حاشیه بازدید از مجتمع خانواده محلاتی:
خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: قوه قضائیه باید سازوکاری را ایجاد کند که پرونده‌های طلاق پیش از ثبت در شعبه در سیستم ثبت شوند چراکه وجود کانون‌های مشاوره در قوه قضائیه قبل از این که پرونده به شعبه ارجاع شود می تواند در پیشگیری از طلاق تا 30 درصد موثر باشد و از ورودی پرونده‌ها بکاهد.

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، «عباس پوریانی» در حاشیه بازدید از مجتمع خانواده یک محلاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سرکشی از مجتمع‎های قضایی در طول هفته، رسیدگی به مشکلات قضایی و اداری  همکاران و مشاهده عملکرد قضات از جمله برنامه‌هایی است که همواره مورد تاکید محاکم بوده است.

پرونده‌های طلاق فورا به شعبه ارجاع نشود/ نقش موثر مشاوره‌ در کاهش طلاق

وی ادامه داد: در اغلب بازدیدها و سرکشی‌ها از مجتمع‎های قضایی از نزدیک در جریان مشکلات مراجعین قرار می‌گیریم، البته همه درخواست‌ها را نه بی دلیل می‌پذیریم و نه بی دلیل  رد می‎کنیم، زیرا ممکن است در مواقعی درخواست بحق باشد و از ایجاد ظلمی جلوگیری کند که در این خصوص نیز دستورات مقتضی صادر می‌شود.

پوریانی در خصوص عملکرد مجتمع خانواده یک (شهید محلاتی) گفت: رسیدگی به پرونده‎ها در دادگاه‌های خانواده کار طاقت فرسایی است این در حالی است که ورودی پرونده‌های طلاق در این مجتمع و در دادگاه های خانواده ما بالا است، بنابراین باید در این زمینه برنامه‌ریزی های لازم صورت گیرد و همکاران ما در این مجتمع از هیچ کوششی در رسیدگی به موقع به پرونده‌ها دریغ نمی‌کنند.

پرونده‌های طلاق فورا به شعبه ارجاع نشود/ نقش موثر مشاوره‌ در کاهش طلاق

رئیس کل دادگاه‎‌های عمومی و انقلاب استان تهران در پایان با بیان اینکه دو سوم پرونده‌های طلاق به درخواست زوجه ثبت می‌شود خاطرنشان کرد: قوه قضائیه باید سازوکاری را ایجاد کند که پرونده‌های طلاق پیش از ثبت در شعبه در سیستم ثبت شوند چراکه وجود کانون‌های مشاوره در قوه قضاییه قبل از این که پرونده به شعبه ارجاع شود می تواند در پیشگیری از طلاق تا 30 درصد موثر باشد و از ورودی پرونده‌ها بکاهد.

گفتنی است، در این بازدید پوریانی در نشستی صمیمی با همکاران قضایی به بررسی مشکلات قضایی و اداری آنها پرداخت و در پایان از تعدادی از همکاران تقدیر و تشکر شد.

نقل از میزان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.