iran flag

آمار نهایی داوطلبان انتخابات مجلس/ ۱۲هزار و۱۲۳ نفر ثبت نام کردند

وزیر کشور اعلام کرد:

آمار نهایی داوطلبان انتخابات مجلس/ ۱۲هزار و۱۲۳ نفر ثبت نام کردند

وزیر کشور گفت: در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۲هزار و۱۲۳ داوطلب در ۲۰۷ حوزه انتخابیه سراسر کشور ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور آخرین آمار شرکت کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی را ۱۲ هزار و ۱۲۳ نفر اعلام کرد.

وزیر کشور همچنین با اشاره به آمار ثبت نامی ها در انتخابات خبرگان گفت: ۸۰۱ نفر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات خبرگان نسبت به دوره قبل ۶۲ درصد افزایش داشته است، گفت: ثبت‌نام انتخابات مجلس نیز تقریباً دو برابر شده است. در انتخابات دوره نهم مجلس، ۵ هزار و ۲۸۳ نفر ثبت‌نام کرده بودند. اکنون برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی، ۴۲ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه از امروز بررسی‌ها طبق قانون آغاز می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: ما نتایج بررسی‌های خود را به هیأت‌های نظارت استان اعلام می‌کنیم. به همه کسانی که در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، اطمینان می‌دهیم که هم هیأت‌های اجرایی، هم هیأت‌های نظارت و هم شورای نگهبان بر اساس قانون عمل می‌کنند. ان‌شاءالله مرحله احراز صلاحیت‌ها را هم به صورت سالم و قانونی به اتمام خواهیم رساند.

وزیر کشور گفت: به همه استانداران و فرمانداران ابلاغ کرده‌ام که ساعات بررسی صلاحیت‌ها را افزایش دهند و حتی اگر لازم باشد بررسی صلاحیت‌ها ۲۴ ساعته انجام شود.

وی تصریح کرد: ما ۱۰ روز فرصت داریم که نتایج بررسی‌های خود را اعلام کنیم و ان‌شاءالله در موعد مقرر وظیفه خود را انجام خواهیم داد.

نقل از خبرگزاری مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.