iran flag

امضای ۵۰ نماینده بر طرح دوفوریتی جداسازی جلسات تقنینی و نظارتی صحن علنی

دستغیب در جمع خبرنگاران خبر داد:

امضای ۵۰ نماینده بر طرح دوفوریتی جداسازی جلسات تقنینی و نظارتی صحن علنی

 
عضو هیات رئیسه مجلس از آماده سازی طرحی خبر داد که بر اساس آن، جلسات تقنینی و نظارتی صحن علنی در دوره دهم مجلس جدا می شود.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمدرضا دستغیب در حاشیه نشست علنی امروز (سه شنبه 13 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برخی از رسانه ها درباره انضباط مجلس در روزهای منتهی به انتخابات موضوعاتی را مطرح کرده اند، از بررسی دقیقی در این خصوص خبر داد و گفت: در اجلاسیه چهارم مجلس نهم نسبت به مجلس هشتم، نمایندگان حضور منظم تری داشتند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق آماری که دریافت کردیم و صحت آن نیز مورد بررسی قرار گرفته است، 535 دقیقه جلسات مجلس در اجلاسیه چهارم دوره نهم نسبت به دوره هشتم زودتر شروع شده است که این نکته بسیار مهمی است و گزارش این موضوع نیز به صورت مکتوب منتشر می شود.

عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع با دقت نمایندگان نسبت به حضورشان در صحن علنی حاصل شده است.

وی افزود: بعد از ایراد شورای نگهبان در ارتباط با آیین نامه مجلس شورای اسلامی، حذفی صورت گرفت که بعد از پایان انتخابات و در روز 10 اسفند، مجلس مطابق با آیین نامه جدید اداره خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاحی که در آیین نامه جدید صورت گرفته، از این پس طرح ها باید مسیر کارشناسی خود را طی کنند و دغدغه نمایندگان نیز در این زمینه برطرف شد. از این پس هیچ نماینده ای نمی تواند در صحن علنی مجلس پیشنهاد حذف جزء یا کل را بدون دارا بودن پیشنهاد مکتوب ارائه کند و اولویت با گزارش کمیسیون است.

وی افزود: پیشنهادی در قالب طرح درخصوص مجلس آینده به دست هیات رئیسه رسیده است مبنی بر اینکه جلسات تقنینی و نظارتی جدا شود و ما معتقدیم به همان میزان که جلسات قانونگذاری برگزاری می شود، جلسات نظارتی نیز برگزار شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که این طرح را با دو فوریت در تاریخ 10 اسفند ارائه کنیم و جلسات در دوره دهم به دو صورت تقنینی و نظارتی برگزار شود.

دستغیب اظهار داشت: در ارتباط با تجمیع اقدامات نظارتی در بخش نظارتی آن طرح اقدام کرده ایم و در آن طرح آنچه که مربوط به سوال، تذکر، نطق و تذکرات شفاهی است، به جلسه نظارتی منتقل می شود.

وی بیان کرد: بیش از 50 نماینده این طرح را امضا کرده اند و امیدواریم که تعداد این امضاها افزایش یابد.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه مرخصی نمایندگان در جلسات اخیر با هماهنگی صورت گرفته است و مرخصی های موجه لحاظ شده است، تصریح کرد: اختصاص مرخصی موجه با در اولویت قرار دادن نمایندگانی بوده است که در طول 4 سال گذشته بیش از 100 مانده مرخصی داشته اند./

نقل از خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.